
venttiilikopan kiristys
venttiilikopan kiristys
Joo !! Kysyisin arvon raadilta onko sierran dohc:kin koneen venttilikopan tiivisteen laitossa mitään poppakonstia mitä pitää ottaa huomioon esim:tiivisteen öljyäminen tai jotain muuta ja mikä on kopan kiristys järjestys. Nimimerkillä: Ensiyrittämällä!!! 

Epä tuo niin kriittinen paikka ole, että siinä vois jotenkin mokata.
Sopiva kireys on suurimpiirtein sellanen, että sittenkun kierteet korkaa, tai pultti katkeaa, niin siitä puoli rinkiä auki.
vitsi vits...
Ei niitä kovin kireelle tarvi vetää.
Kyllä sen pitäis ihan näppituntumalla saada sopivaan kireyteen.
Tarkempaa tietoa ei ruuvien määrästä ole, mutta jos on esim. 8 niin kiristysjärjestys vois olla vaikka tämmönen:
7 3 1 5
6 2 4 8
Eli keskeltä alkaen ristiin ja reunoille edeten.
Korkki tiiviste on hyvä öljytä, ja halutessa voi laittaa vielä tiiviste liimaa.
Kumitiivisteenkin voi öljytä.
Sopiva kireys on suurimpiirtein sellanen, että sittenkun kierteet korkaa, tai pultti katkeaa, niin siitä puoli rinkiä auki.

vitsi vits...
Ei niitä kovin kireelle tarvi vetää.
Kyllä sen pitäis ihan näppituntumalla saada sopivaan kireyteen.
Tarkempaa tietoa ei ruuvien määrästä ole, mutta jos on esim. 8 niin kiristysjärjestys vois olla vaikka tämmönen:
7 3 1 5
6 2 4 8
Eli keskeltä alkaen ristiin ja reunoille edeten.
Korkki tiiviste on hyvä öljytä, ja halutessa voi laittaa vielä tiiviste liimaa.
Kumitiivisteenkin voi öljytä.
Itse justiin vaihdon tiivisteen, kun vanha vuoti joka paikasta. Vaikein homma on saada se tiiviste pysymään siinä kopassa olevassa urassa niin kauan että saa sen paikalleen. Itse kiristin ruuvit vain järjestyksessä kiertäen...liekö sitten oikein tai vääriin
Ainakaan nyt ei enää öljyä sieltä vuoda, paitsi että nyt on ruvennut sitten vuotamaan virranjakajan välistä öljyä. Sierroilla on ilmeisesti joku pakko mielle vuotaa aina jostain jotain...
Ps. Ne ruuvit menee sitten aika helposti poikki! Nimimerkki joiduin kerran 2kpl uusimaan

Ps. Ne ruuvit menee sitten aika helposti poikki! Nimimerkki joiduin kerran 2kpl uusimaan

Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Venttiilikoppa
Joo !!! Kiitokset vinkistä! Täytyy alkaa rassaamaan kun kerkiää. 

Itse joskus kiristin hampaat irvessä... Tuloksena 3kpl katkenneita pultteja ja kansi halki kahdesta kohtaa
... Eli tosiaan maltilla tuo kiristys ja uudet pultit kannattaa hommata!! Tiiviste pysyy urassaan kun pistää muutaman nokareen vaseliiniä tms. sinne uran pohjaan ja painelee tiivisteen paikalleen... Olen kuullut käytettävän myös saniteettisilikonia..





Yhen vanhan ooppelin vuotavan kannen tiivistin juurikin saniteettisilikoonilla, sävy tais olla marmorinvalkoinen..Hyvin se pitiJaakko85 kirjoitti: Yleensä moottorihommissa kuitenkin autokäyttöön tarkoitettua tiivistesilikonia, mutta eipä tuolla nyt niin suurta väliä. Kunhan tosiaan käyttää vaan sitä siihen kiinniliimaamiseen eikä tiivistykseen.

OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
Kysyn nyt tässä kun en jaksa uuttakaan keskustelua avata. Eli vaihdoin vähän vajaa viikko sitten sierraan justiin tämän venttiilikopantiivisteen, kun edellinen oli puoliksi tiivistemassasta tehty ja vuoti joka paikasta. No eilen sitten huomasin että oli alkanut vuotamaan virranjakajan alta öljyä. Tänään sitten töistä tullessa katsoin uudelleen...oli tullut vähän reilummin sitä öljyä pihalle
Vähän yli sentin oli laskenut öljyn pinta. Onkohan tuolla koneessa jostain syystä öljynpaineet vähän liian korkea vai mikä mättää. Aika outoa että kun saa toisen paikan tukkoon niin alkaa toisesta paikkaa vuotamaan vielä paljon lujempaa!
Niin ja huohotin putki ei ollut tukossa, ainakaan kokonaan. Eipä mulla sitä kyllä ookkaan kuin 10 sentin pala jäljellä.

Niin ja huohotin putki ei ollut tukossa, ainakaan kokonaan. Eipä mulla sitä kyllä ookkaan kuin 10 sentin pala jäljellä.

Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Varmaan on sitten koneen loputkin tiivisteet tehty tiivistemassasta, jos et ite oo sitä sinne laittanu??Riesa2.0 kirjoitti:Kysyn nyt tässä kun en jaksa uuttakaan keskustelua avata. Eli vaihdoin vähän vajaa viikko sitten sierraan justiin tämän venttiilikopantiivisteen, kun edellinen oli puoliksi tiivistemassasta tehty ja vuoti joka paikasta. No eilen sitten huomasin että oli alkanut vuotamaan virranjakajan alta öljyä. Tänään sitten töistä tullessa katsoin uudelleen...oli tullut vähän reilummin sitä öljyä pihalleVähän yli sentin oli laskenut öljyn pinta. Onkohan tuolla koneessa jostain syystä öljynpaineet vähän liian korkea vai mikä mättää. Aika outoa että kun saa toisen paikan tukkoon niin alkaa toisesta paikkaa vuotamaan vielä paljon lujempaa!
Niin ja huohotin putki ei ollut tukossa, ainakaan kokonaan. Eipä mulla sitä kyllä ookkaan kuin 10 sentin pala jäljellä.

Se virranjakajan muovikansiviritys on voinu liikkua kun oot ruuvannu sitä venttiilikopan kantta kiinni..
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.