sierra 2.8 V6

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
nuppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Maalis 2005 12:46

sierra 2.8 V6

Viesti Kirjoittaja nuppeli »

Löytyykö jostain kyseiseen koneeseen kestävempiä kiertokankia ja mäntiä? Tarkoitus olisi laittaa turbo kyseiseen koneeseen.
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Veivejä ei tarvi heti vaihtaa, laittaa vaan kunnon pultit niihin. Männiksi voi sovitella YB Cossun mäntiä.
2.8:iin saa ainakin Accraliteltä monttu päisiä turbo mäntiä, jotka käy suoraan.
nuppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Maalis 2005 12:46

Viesti Kirjoittaja nuppeli »

Mitkäs muuten olisi ton koneen heikot kohdat kun hakee suurempia tehoja?
Sierra 2.8
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

olisko kannen tiivisteet?
irc voicecoil
nuppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Maalis 2005 12:46

Viesti Kirjoittaja nuppeli »

Kuinka paljon kampiakseli mahtaa kestää? Entä lohko?
Sierra 2.8
Looney
Viestit: 22
Liittynyt: 09 Marras 2005 05:26

Viesti Kirjoittaja Looney »

Kyseinen kone kestää melkoisen paljon(omia kokemuksi). Heikoin lenkki tulee olemaan vaihteisto/kytkin.

Riippuu tietenkin kuinka paljon meinaat siitä tehoja kaivaa?!
Looney
Viestit: 22
Liittynyt: 09 Marras 2005 05:26

Viesti Kirjoittaja Looney »

Ah. Ja sitten koneen käytös on aivan erilainen riippuen turbon/turbojen määrästä.

Leimaaminen onkin sitten jo erihienoa...:)
nuppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Maalis 2005 12:46

Viesti Kirjoittaja nuppeli »

Looney kirjoitti:Kyseinen kone kestää melkoisen paljon(omia kokemuksi). Heikoin lenkki tulee olemaan vaihteisto/kytkin.

Riippuu tietenkin kuinka paljon meinaat siitä tehoja kaivaa?!
Kuinka paljon sulla oli tehoja kyseisessä koneessa? Ajattelin ainakin aluks ottaa siitä joku 300heppaa.
Sierra 2.8
nuppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Maalis 2005 12:46

Viesti Kirjoittaja nuppeli »

Looney kirjoitti:Ah. Ja sitten koneen käytös on aivan erilainen riippuen turbon/turbojen määrästä.

Leimaaminen onkin sitten jo erihienoa...:)
Ajattelin laittaa kaksi turboa. Mitä vaikeuksia leimaamisessa tulee?
Sierra 2.8
Looney
Viestit: 22
Liittynyt: 09 Marras 2005 05:26

Viesti Kirjoittaja Looney »

300 hevoseen pääsee ihan vakio moottorilla, tosin kyllähän se käyttöikä sitten pienenee. Painettakaan ei tarvitse olla kuin 0.6-0.7.

Itselläni maksimi paineet oli 1.4 jolla teholukemat olikin sitten jotain ihan muuta:)

2 turbolla saat vääntömoottorin, 1 turbolla kierros moottorin. 2 turbolla joudut tekemään tuplahomman, imho käytä yhtä isompaa.

Leimaaminen on jarrujen takia hieman hilpeä tapahtuma, jos et vaihda jarruja, koska maksimi tehot saa olla 180. Tarvitsee ajaa tulos hieman olemattomilla paineilla yms. Sitten inssi katselee isoa turboa ja paperia...
nuppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Maalis 2005 12:46

Viesti Kirjoittaja nuppeli »

Looney kirjoitti:300 hevoseen pääsee ihan vakio moottorilla, tosin kyllähän se käyttöikä sitten pienenee. Painettakaan ei tarvitse olla kuin 0.6-0.7.

Itselläni maksimi paineet oli 1.4 jolla teholukemat olikin sitten jotain ihan muuta:)

2 turbolla saat vääntömoottorin, 1 turbolla kierros moottorin. 2 turbolla joudut tekemään tuplahomman, imho käytä yhtä isompaa.

Leimaaminen on jarrujen takia hieman hilpeä tapahtuma, jos et vaihda jarruja, koska maksimi tehot saa olla 180. Tarvitsee ajaa tulos hieman olemattomilla paineilla yms. Sitten inssi katselee isoa turboa ja paperia...
Eikös pakosarjojen kannalta ole vaikeampi laittaa yksi turbo kuin kaksi?
Tarkotus olisi laittaa cossun jarrut. Eikö tehot sitten saa nousta noin 240heppaan?
Sierra 2.8
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

toimiskohan tuommoinen..?
http://ststurbo.com/
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Eikös noissa ollu semmonen homma, että cossu sierra ei kelpaa vertailuautoksi???
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Looney
Viestit: 22
Liittynyt: 09 Marras 2005 05:26

Viesti Kirjoittaja Looney »

Itse asiassa RS500 sitä kannattaa verrata. Jos ne cossun jarrut sinne laitat. Muutama heppa lisää laillisesti. TeroK miksei saisi, auto on jarrujen, moottorin yms lukien sama?

Yhdellä ahtimella joutuu tekemään mielenkiintoisen pakosarjan ja selviää muutoin paljon helpommalla ja vähän enemmän tilaa tehdä. Ai niin ja muista vaihtaa öljypumppu tehokkaampaan.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Eiku muistelin vaan, että siinä on alusta niin paljon erilainen muutenkin.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Looney
Viestit: 22
Liittynyt: 09 Marras 2005 05:26

Viesti Kirjoittaja Looney »

Jarrut, perä, aski... Onhan siellä eroja mutta ne on mun mielestä silti samaa mallisarjaa jolloin cossun jarruja voidaan käyttää vertailussa.
Looney
Viestit: 22
Liittynyt: 09 Marras 2005 05:26

Viesti Kirjoittaja Looney »

Nuppeli minkä ikäiseen koriin meinaat projektisi tehdä?
nuppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Maalis 2005 12:46

Viesti Kirjoittaja nuppeli »

Kori on -85.
Looney
Viestit: 22
Liittynyt: 09 Marras 2005 05:26

Viesti Kirjoittaja Looney »

Hyvä hyvä. Ei tarvitse temppuilla päästöjenkään kanssa.

Täytyy vielä ainakin yksi rakentaa itsekkin... pikkuhiljaa hahmottuu osat ja miten. Tavoite on hurja mutta pitäs silti kaiken järjen mukaan onnistua...
Daset

Viesti Kirjoittaja Daset »

Muuten asiaan liittyvää. Käykö 2.3d etutolppiin suoraan mitkä jarrut. Kone on vaihtunu 2.8i kutoseen. Eli mitä pitää vaihtaa jos haluaa esim cossun jarrut sopimaan. Entä meneekö xr4:sen jarrut suoraan. Mites takajarrut? Eikö diisselissä ole isommat takajarrutkin valmiina.
Qtka
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Helmi 2005 11:52
Paikkakunta: Sonkajärvi/Kuopio

Viesti Kirjoittaja Qtka »

Minullakin kone vaihtumassa isompaan eli 2.9:siin..... onko kukaan harjottanut mekaanista ahtamista tuohon :shock: Eihän tuossa 2.9:ssä ole heikompia osia sisällä kuin 2.8:sissa :shock: :?: Kolmesataa kuulostaa jo aika..... riittävältä :lol:
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

janzamar kirjoitti:toimiskohan tuommoinen..?
http://ststurbo.com/
Toimis varmaan jos ei olis vesi/lumi kelejä.
Tässä hieman tekemisen tavoitetta.Kohtuu asiallista jälkeämuutaman vuoden uurastuksen jälkeen.
gti golo palloilija
nuppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Maalis 2005 12:46

Viesti Kirjoittaja nuppeli »

Kuinka paljon mahtaisi 2.8 V6 saada tehoa irti kun tekee kansista paremmin virtaavat, jyrkemmän nokan, isommat suuttimet ja säädettävän ruisku boksin?
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Qtka kirjoitti:Minullakin kone vaihtumassa isompaan eli 2.9:siin..... onko kukaan harjottanut mekaanista ahtamista tuohon :shock: Eihän tuossa 2.9:ssä ole heikompia osia sisällä kuin 2.8:sissa :shock: :?: Kolmesataa kuulostaa jo aika..... riittävältä :lol:
Kaverilla on mekaanisesti ahdettu 2.9, tosin BOA. Mutta kansissahan se varsinainen ero on.
Nelosella alkavat lukemat pitäis omasta cologne projektista loihtia, muuten ei tolle Cossulle kerkiä.
Vastaa Viestiin