Kipinä hukassa..

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
ESCORT79
Viestit: 24
Liittynyt: 18 Tammi 2006 17:22

Kipinä hukassa..

Viesti Kirjoittaja ESCORT79 »

Ongelma.. Puolaan tulee virta, katkojan käret toimii, johdot ovat ehjät, kokeiltu eri puolaa, mutta kipinää ei tule. Kun yleismittarilla kokeilee katkojan kärkiä niin virta menee läpi vaikka kärjet ovat irti toisistaan..Mitä V****A?? Kokeilin toista virranjakajaa mutta samahomma?? Hyviä neuvoja kaivataan..mitä kokeilla viälä? Mistä tietää onko puola ehjä?
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Puolan voit testata niin, että laitat puolan johtoon tulpan tai pelkän johdon osottamaan runkoa. Jos tulloo startatessa kipinää, niin luultavasti kunnossa. Ja kannattaa mitata että puolalle tulee virtaa kun virrat on päällä.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
ESCORT79
Viestit: 24
Liittynyt: 18 Tammi 2006 17:22

Viesti Kirjoittaja ESCORT79 »

Sultzi kirjoitti:Puolan voit testata niin, että laitat puolan johtoon tulpan tai pelkän johdon osottamaan runkoa. Jos tulloo startatessa kipinää, niin luultavasti kunnossa. Ja kannattaa mitata että puolalle tulee virtaa kun virrat on päällä.
Juurikin noin testasin 2eri puolalla,mutta kumpaisenkaan ei tule kipunaa..virta tulee puolalle.Mitenkään en uskoisi että molemmat puolat ovat rikki..
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

No eikös se vika siinä just oo, että kärjet ei katko. Eli puolalle ei muodostu sitä korkeajännitettä.
olisko sitte joku piikki kärjissä tms. Vaihda kärjet ensimmäiseks.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
ESCORT79
Viestit: 24
Liittynyt: 18 Tammi 2006 17:22

Viesti Kirjoittaja ESCORT79 »

TeRoK kirjoitti:No eikös se vika siinä just oo, että kärjet ei katko. Eli puolalle ei muodostu sitä korkeajännitettä.
olisko sitte joku piikki kärjissä tms. Vaihda kärjet ensimmäiseks.
Kärjet vaihdettu nytten pätkii mutta kipuna edelleen hukassa..Kai se on pakko ostaa uusi puola että pääsee kokeilemaan..vai viäläkö on ideoita?
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

no kondensaattori...
ESCORT79
Viestit: 24
Liittynyt: 18 Tammi 2006 17:22

Viesti Kirjoittaja ESCORT79 »

WSE kirjoitti:no kondensaattori...
Kondensaattori on virranjakajan kupeessa..eikös? Toista virranjakajaakin kokeiltiin..
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

No koita ,että se puolan miinus pätkii. Esim. lampulla tms. akun + ja puolan miinuksen välistä.
JA tuleeko virtaa puolalle myös startin aikana?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
ESCORT79
Viestit: 24
Liittynyt: 18 Tammi 2006 17:22

Viesti Kirjoittaja ESCORT79 »

Noniin..kauan kadoksissa ollut kipinä löytyi suuretsintöjen jälkeen..pirulainen oli piiloutunnut vanhan bemarin konehuoneessa olevaan puolaan..kiitoksia vihjeestä isä ukolle. Mutta mutta..sytytystä laitettaessa kohdilleen lampulla 8 tai 10 niin auto sammuu..2-3cm 8 auto pelaa hyvin..Nokan ajoitus pielessä??
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Taitaa olla jakaja hampaalla pielessä,kun ootte vaihdelleet jakajaa.
Menee niin huomaamatta ja helposti.
Todennäköisin..
ei sieltä mitään junia t...
ESCORT79
Viestit: 24
Liittynyt: 18 Tammi 2006 17:22

Viesti Kirjoittaja ESCORT79 »

janzamar kirjoitti:Taitaa olla jakaja hampaalla pielessä,kun ootte vaihdelleet jakajaa.
Menee niin huomaamatta ja helposti.
Todennäköisin..
Täytyy tarkastaa..nokkakin saattaa olla pielessä kun kyseiseen nokkaan ei saannut alus levyä paikalleen ja nokassa ei ole ajoitus merkkiä.
ESCORT79
Viestit: 24
Liittynyt: 18 Tammi 2006 17:22

Viesti Kirjoittaja ESCORT79 »

Sanokaapa viisaammat mikä nyt mättää.. Pienillä kierroksilla ja hitaasti kaasua antaessa pelaa hyvin mutta kun polkasee niin paukuttaa putkessa ja välillä lyö lieskaa kaasarista.. säädin sytytystä ennakkoon ja myöhäselle mutta aina sama homma?
Jaska850
Viestit: 16
Liittynyt: 01 Tammi 2006 22:00

Viesti Kirjoittaja Jaska850 »

Se nokka pielessä pykälällä varmaanki.
ESCORT79
Viestit: 24
Liittynyt: 18 Tammi 2006 17:22

Viesti Kirjoittaja ESCORT79 »

Ei ole nokka pielessä..
Jaska850
Viestit: 16
Liittynyt: 01 Tammi 2006 22:00

Viesti Kirjoittaja Jaska850 »

onko remmillä vai ketjulla? Jos on remmillä ja vanha remmi niin sehän on voinu venyä.
tommi.r
Viestit: 528
Liittynyt: 02 Helmi 2005 17:04
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r »

Sultzi kirjoitti:Puolan voit testata niin, että laitat puolan johtoon tulpan tai pelkän johdon osottamaan runkoa. Jos tulloo startatessa kipinää, niin luultavasti kunnossa. Ja kannattaa mitata että puolalle tulee virtaa kun virrat on päällä.
Pystyykö puolaa mittaamaan oikeasti,eikä millään suurinpiirtein toimii kokeiluilla. Mitä arvoja toimivan puolan on annettava ja miten ne mitataan?
XR3i
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

ESCORT79 kirjoitti:Ei ole nokka pielessä..
heittokellollako se on säädetty :?:
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

4rd kirjoitti: Pystyykö puolaa mittaamaan oikeasti,eikä millään suurinpiirtein toimii kokeiluilla. Mitä arvoja toimivan puolan on annettava ja miten ne mitataan?
valmistajan ilmoittamat vastus arvot pien- ja suurjännite puolelle, koepenkissä pystyy tutkimaan tarkemmin.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
tommi.r
Viestit: 528
Liittynyt: 02 Helmi 2005 17:04
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r »

p3 kirjoitti: valmistajan ilmoittamat vastus arvot pien- ja suurjännite puolelle, koepenkissä pystyy tutkimaan tarkemmin.
ok. Voi kuitenkin yleismittarilla mitata? Miten?
XR3i
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

4rd kirjoitti:ok. Voi kuitenkin yleismittarilla mitata? Miten?
Ohmi alueella ja sun pitää tietää paljonko ehjässä puolassa pitää olla vastusta.
ESCORT79
Viestit: 24
Liittynyt: 18 Tammi 2006 17:22

Viesti Kirjoittaja ESCORT79 »

Jaakko85 kirjoitti: Ohmi alueella ja sun pitää tietää paljonko ehjässä puolassa pitää olla vastusta.
Ensiökäämin vastus 0.72-0.88 Ohmia
Toisiokäämin vastus 4500-7000 Ohmia

..Kun kyseessä on ohc kone.
ESCORT79
Viestit: 24
Liittynyt: 18 Tammi 2006 17:22

Viesti Kirjoittaja ESCORT79 »

Noniin..häntä koipien väliin ja tallista sisälle..Eipä ollutkaan kampiakselin hihnapyörä ykk asennossa. Hihnapyörässä on 5lovea ja olin laittannut sen 4lovisen mukaan..mistä tiedän mikä viiva 5lovisessa on ykk??

Korjaus..Autossa on kiinni 4lovinen.. 5lovinen menisi , tdc, 4´,8´,12´,16´
Joten olisiko 4lovisessa ensimmäinen lovi ykk asento? Kokeilin laittaa sen mutta en saa nokkaa asetettua ykk asentoon koska hampaat eivät satu kohdalleen..
Viimeksi muokannut ESCORT79, 28 Tammi 2006 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ESCORT79
Viestit: 24
Liittynyt: 18 Tammi 2006 17:22

Viesti Kirjoittaja ESCORT79 »

Varmistus.. Eikös sytytys laiteta näin kohdilleen.. Kampiakseli ykk asentoon, nokka ykk asentoon ja pyörijän viivat kohdikkain.. sitten auto käyntiin ja lampun avulla kääntää virranjakajasta kunnes kampiakselin merkit ovat 8 tai 10?
tommi.r
Viestit: 528
Liittynyt: 02 Helmi 2005 17:04
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r »

Kiitos :roll: Jostain syystä noi autosähköopin perusteet on hiukan hukassa... :lol:
XR3i
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

ESCORT79 kirjoitti:Noniin..häntä koipien väliin ja tallista sisälle..Eipä ollutkaan kampiakselin hihnapyörä ykk asennossa. Hihnapyörässä on 5lovea ja olin laittannut sen 4lovisen mukaan..mistä tiedän mikä viiva 5lovisessa on ykk??

Korjaus..Autossa on kiinni 4lovinen.. 5lovinen menisi , tdc, 4´,8´,12´,16´
Joten olisiko 4lovisessa ensimmäinen lovi ykk asento? Kokeilin laittaa sen mutta en saa nokkaa asetettua ykk asentoon koska hampaat eivät satu kohdalleen..
haet tulpanreiän kautta ykk:n ja teet merkin hihnapyörään.
hieman kyllä ihmetyttää nuo sinun hihnapyörän ja nokka-akselin epäsopivuudet :roll:
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Vastaa Viestiin