Eskortti tyhjäkäynti

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
eskoepä
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Tammi 2006 16:59

Eskortti tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja eskoepä »

Eli siis vm-82 1.3 ekkeri tuli hommattuu ja tyhjäkäynnissä onkelmia lämpimänä ja niitäkin on vaan joskus, mut ei aina?? Eikä se kyllä aina pyöri kylmänäkään kunnolla kun vähän aikaa ja sit hiipuu pikkuhiljaa :roll: Eli löysin kyllä haku toiminnolla jotain mitä kannattaa katella, mutta lähinnä nyt kysyisinkin, että mikähän mahtaa olla sellanen mehupillin paksunen musta letku jossa tuntuu olevan imua, eli mihin helvataan se tulis laittaa kiinni, vai tuleeko se laittaa ylesäkkään mihinkään? vaikuttaako se tyhjäkäyntiin? se toinen pää menee siis jonkun haarotuksen kautta imusarjalle. Jotenki tuntus, että saa liikaa kakkua toi, kun tuprauttelee mustaa savua putkesta?! noh sehän o vissiin voiman merkki 8)
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Jakajan alipainekelloon?
ei sieltä mitään junia t...
eskoepä
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Tammi 2006 16:59

Viesti Kirjoittaja eskoepä »

eli siis joo hetkinen..prkl oliko se sitteski just siinä alipainekellolla kiinni, pitäs käyänyt tarkistaa mut imua siinä putkessa oli, kun sormella koitti. Sanos ny vielä selvennyksen vuoksi, että mistä mihin se pilli oikeen menee ja onko sillä vaikutusta tohon tyhjäkäyntiin? :?
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Imusarjalta virranjakajan kyljessä olevaan alipainesäätimeen?
Kai se tyhjäkäyntiin vaikuttaa kun monissa malleissa se käsketään ottamaan irti ja tulppaamaan tyhjäkäynnin säädön ajaksi.
Ja saahan se ainakin sitäkautta liikaa ilmaa. Eli käy laihalla.
Eikö muuta myöskään ennakoita kaasua painettaessa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Mizka
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Marras 2005 19:59

Viesti Kirjoittaja Mizka »

Sytytysennakko säätyy alipaineella ja se ei muutu ilman sitä letkua eli säädetty perusennakko on ja pysyy. Lisäksi aiheutat ilmavuodon imusarjaan jollet laita sitä letkua paikalleen => aiheuttaa epätasaista käyntiä yms. Tarkista samantien jarrujen alipainetehostimen letkun kunto.

^Nopeet sormet modella :lol:
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Mutta tuli kirjotusvihree :D
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
eskoepä
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Tammi 2006 16:59

Viesti Kirjoittaja eskoepä »

Jaahas se selvis ku pääs tänään tutkii rauhassa lämpimään. Se mehupillin paksunen pikkuletku vissiin kuului mennä ilmanputsarille, ainakin siinä oli sille sopiva paikka ja pituutensa puolesta yltti siihen just sopivasti. Kyllähän toi nyt pyöriikin tyhjäkäynnillä ihan hyvin, liekkö sit vaikuttanu sen verran?!... Asiasta toiseen, mitenkähän on toi polttoaine anturi ko. kotterossa? pääseekö miten helposti käsiksi, meinaan pomppaa aina pa. viisari yläasentoon, niin aattelin jotta oiskohan siinä anturissa häikkää?? vai onko jotain muuta mahdollista mikä vois olla vialla? :shock:
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Tankissa on anturi..jostain tuo taitaa ottaa maihin.
Joutuukohan tuossa etsimään auton alla sen paikan,vai olisko jo takapenkin alla?
ei sieltä mitään junia t...
Vastaa Viestiin