sierra nykii pintakaasulla

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

sierra nykii pintakaasulla

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

Semmosta on ilmenny tossa viimesen 100km sisällä et välillä auto nykäsee silleen jännäsi kun ajelee ihan pintakaasulla jotain 50-60km/h nopeutta. Ennen ei tommosta oo ilmenny, mut eilen ja tänään se on sitä aina välillä tehny. Se on yleensä semmosessa tilanteessa kun on aikeissa nostaa kaasun kokonaan ylös niin se nykäsee silleen niinkun päästäs huomattavasti isommilta kierroksilta täyskaasukiihytyksen jälkeen kaasun ylös ja myös sillon tuntuu vähän samalta kun oikeen polkee ja nostaa kaasua ylös useampaan kertaan. Et oisko se vaan siitä et se on niin rajoilla et kaasuttaako vai ei niin se sit jotenkin ei osaa päättää et antaako vai eikö anna bensaa. isommalla kaasun painalluksella tommosta ei ilmene, mut tommosessa ''matka-ajossa'' se sitä välillä tekee. ja moottori on siis 2Litran ohc ruisku eli IS vm-86.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Jermu
Viestit: 45
Liittynyt: 18 Helmi 2005 22:56
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: sierra nykii pintakaasulla

Viesti Kirjoittaja Jermu »

jesse1987 kirjoitti:Semmosta on ilmenny tossa viimesen 100km sisällä et välillä auto nykäsee silleen jännäsi kun ajelee ihan pintakaasulla jotain 50-60km/h nopeutta. Ennen ei tommosta oo ilmenny, mut eilen ja tänään se on sitä aina välillä tehny. Se on yleensä semmosessa tilanteessa kun on aikeissa nostaa kaasun kokonaan ylös niin se nykäsee silleen niinkun päästäs huomattavasti isommilta kierroksilta täyskaasukiihytyksen jälkeen kaasun ylös ja myös sillon tuntuu vähän samalta kun oikeen polkee ja nostaa kaasua ylös useampaan kertaan. Et oisko se vaan siitä et se on niin rajoilla et kaasuttaako vai ei niin se sit jotenkin ei osaa päättää et antaako vai eikö anna bensaa. isommalla kaasun painalluksella tommosta ei ilmene, mut tommosessa ''matka-ajossa'' se sitä välillä tekee. ja moottori on siis 2Litran ohc ruisku eli IS vm-86.
Olisko kosteutta tankissa/kaasarissa? Tai joku anturi/letku menny rikki?
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Re: sierra nykii pintakaasulla

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

Jermu kirjoitti:
Olisko kosteutta tankissa/kaasarissa? Tai joku anturi/letku menny rikki?
joo mullekkin tuli ekana mieleen et josko siellä ois kosteutta tankissa. en oikeen usko et ois mikään letku/ anturi kun kuitenkin toimii muuten ihan ok. ja siis kyse on ohc ruiskusta :wink:
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

mitäs mieltä ootte jäänesto-aineiden käytöstä tuolla bensan seassa? et kannattasko sitä vähän kaataa sekaan? onko siitä mitään haittaa?
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Ei siitä sen kummemmin haittaa pitäisi olla, se sitoo veden itseensä ja vesi poistuu sitten lopuksi koneen kautta.

Eli ainoa haitta on talvella se että jos siellä tankin pohjalla on vaikka 5cm kerros jäätynyttä vettä niin se jäänesto sulattaa sen vedeksi mutta ei pysty kaikkea sitomaan itseensä (jos ei laita reilusti) ja saattaa oireilla

Tuolla oli enemmänkin juttua
viewtopic.php?t=416&highlight=j%E4%E4nesto
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tiedä tuosta, mutta Eskossa ja Monteossa EGR nykyttelee pintakaasulla, siis jos ei toimi kunnolla. 8)
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

Monteonisti kirjoitti:Tiedä tuosta, mutta Eskossa ja Monteossa EGR nykyttelee pintakaasulla, siis jos ei toimi kunnolla. 8)
no sierrassa semmosta ei onneks oo :wink:
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

joulukuu meni taas ilman tota nykimis ongelmaa mut tossa toissaviikolla kun oli ne nollakelit niin se taas alko, varsinkin silleen ns. puollämpösellä koneella se tekee tota, mut välillä myös lämpimällä. et mikähän perskele siellä oikeen on :? kun tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kans/ pyöriä on vaihettu viime kesänä et ei ainakaan syktäpuolella luulis olevan vikaa ja kun se ilmenee tosiaan vaan ihan pintakaasulla. Vai onko tää ihan vaan tämmönen ominaisuus :roll: kun tuppaa vaan välillä ärsyttämään kun matkaajoo ajelee ja se aina välillä nykii. ja toi on jännä kun se ei oo mitenkään säännöllistä vaan välillä voi olla ihan parin päivän/viikon taukojakin et ei oo mitään ongelmia. et onko tää vaan niitä ominaisuuksia joiden kanssa on opittava elämään.

Ja sitä jäänestoa laitoin ekan/ainoon kerran vaan sillon viime nollakelien aikaan melko vajaaseen tankkiin jonka jälkeen taas toimi viikonverran ihan hyvin. et pitäskö sitä laittaa vielä lisää :?

Tuli muuten semmonenkin asia mieleen et eihän kartiofiltteri voi vaikuttaa tohon?kun semmonen tuolla pellinalla sattuu olemaan, en ainakaan ite jaksa uskoo mut tulipahan vaan mieleen.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Throttle Position Sensor

Tulppien kärkiväli oikea ?
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

Jaakko85 kirjoitti:Throttle Position Sensor

Tulppien kärkiväli oikea ?
niin kaasulapän asentotunnistin, mitä siitä?
Ja kärkiväli on kunnossa. ja vielä semmonen tarkennus et se nykiminen tapahtuu yleensä sillon kun ajaa nelosvaihteella mittarin mukaan vajaata 60km/h kierrosten ollessa vajaa 2000rpm, et jotenkin toi kahentonnin rajapyykki tuntuu olevan semmonen missä se helpoiten tekee sitä, tai sit se vaan johtuu siitä et noissa nopeuksissa kaasupolin on välillä pakko nostaa ylös ja sit taas painaa ihan vähän alas kun muuten mentäs yli rajotusten.
Niin no joo periaatteessahan tossa asentotunnistimessa vois olla jotain häikkää et se on jotenkin paskana silleen et se ei oikeen osaa kunnolla päättää et onko se kaasupolin millonkin ylhäällä :roll: onkos sierrassa semmonen on/off tyylinen toi tunnistin vai ihan ''portaaton'' kun ainakaan siitä ei kuulu sitä naksetta minkä yleensä ne on/off tyyppiset pitää.(siis sillon kun sitä kaasuläppää kääntelee auki ja kiinni kun auto ei käy)

tuli taas vaihteeks aika sekavaa mut koittakaa ottaa selvää :D
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

kaasuläpän akseli horo eli väljä.
tuning sucks
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

TPS (ei se potkupallo seura) on portaaton ja ei aiheuta/selitä nykimistä.
Koska oot viimeksi vaihtanut Bensansuodattimen, Tulpat, Johdot, Jakajankopan?? :wink:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Bootsi kirjoitti:TPS (ei se potkupallo seura) on portaaton ja ei aiheuta/selitä nykimistä.
Anteeksi en tiennyt :)
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

Bootsi kirjoitti:TPS (ei se potkupallo seura) on portaaton ja ei aiheuta/selitä nykimistä.
Koska oot viimeksi vaihtanut Bensansuodattimen, Tulpat, Johdot, Jakajankopan?? :wink:
Pa-suodattimen vaihdoin elokuussa jonka jälkeen ajettu n.3tkm, tulpat, johdot ja virranjakajan kans on kaikki viime keväänä uusittu ja on vielä ihan uudenveroisia, koska auto oli kesän seisonnassa ja sillä ei paljoo ajeltu.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

jype kirjoitti:kaasuläpän akseli horo eli väljä.
öö mitenkähän tää sit vaikuttas tähän? ja empä usko.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

jesse1987 kirjoitti: öö mitenkähän tää sit vaikuttas tähän? ja empä usko.
En minäkään tuon läpänakselin väljyytteen usko, mutta tarkistappas mahdolliset alipaine vuodot (letkut ja liitokset)..
Seuraavaksi alkaisin epäilemään bensan painetta? :roll:
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

Bootsi kirjoitti: En minäkään tuon läpänakselin väljyytteen usko, mutta tarkistappas mahdolliset alipaine vuodot (letkut ja liitokset)..
Seuraavaksi alkaisin epäilemään bensan painetta? :roll:
no luulis ainakin ton bensanpaineen vaikuttavan myös täyskaasulla ja isommilla kierroksilla, siis jos siinä olisi jotain vikaa :roll: kun tosiaan muuten toimii ihan ok. ja oisko bensanpaine sit muka liian matala vai korkee?
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

jokos vika selvis?
meinaan itsellä on vastaavia oireita :(
Rattimiehen erottaa siitä, että se on vielä pelissä mukana vaikka peli on jo menetetty.
Nykyajan filosofiaa...
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

cossu2 kirjoitti:jokos vika selvis?
meinaan itsellä on vastaavia oireita :(
eipä oo selvinny kun ei oo pahemmin jaksanu/kerenny tutkia. eipä kyllä oo pariin päivään taas tota tehnykkään :?
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

ilmamäärämittarin toimintakin kannattaa tarkistaa,eli liikkuuko se läppä kunnolla noilla keleillä tai antaako se läpän potikka oikeeta tietoo boxille kosteella kelillä.
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

tuo itsellekkin tuli mieleen, koska nykiminen esiintyy ylleensä kun läppä on lähes kiinni.
Joku vois muistuttaa alueen :oops:
Rattimiehen erottaa siitä, että se on vielä pelissä mukana vaikka peli on jo menetetty.
Nykyajan filosofiaa...
Vastaa Viestiin