Koneen vaihto/katsastus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Koneen vaihto/katsastus

Viesti Kirjoittaja late »

Elikkäs minnonen homma on muutoskatsastaa 1,6 papereilla oleva sierra 2 litrasen koneelle?Mitä osaa joutuu vaihtaa,Kattelin et 1,6 ja 2 litrases on erikokoset takajarrut,etujarrut oli saman kokoset eli tartteeko ainakin takajarrut vaihtaa?
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2548
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Takajarrut vastaamaan 2 litrasta ja sen jälkeen katsastamaan tai tekee muutoskatsastuksen samalla kun on normaali vuosikatsastus.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Mimmonen homma toi jarrujen vaihto on?Riittääkö jos vaihtaa rummun ja kengät?
Jaska850
Viestit: 16
Liittynyt: 01 Tammi 2006 22:00

Viesti Kirjoittaja Jaska850 »

Käytä vetarit pois ja ota koko jarrupaketti pois ja hommaa jostaki isommat valmiina pakettina.Vaihda samalla peräöljyt.Samalla näet vetareiden kunnon.
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2548
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

late kirjoitti:Mimmonen homma toi jarrujen vaihto on?Riittääkö jos vaihtaa rummun ja kengät?
Kilvet,sylinterit,kengät ja rummut joutuu vaihtaa.
Samalla voi tarkistaa noiden vetareiden kunnon, laakerit etc...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

MJoo,ja tää homma varmaa onnistuu ihan aloittelijaltakin?Mitäs muten toi muutoskatsastus maksaa?
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

late kirjoitti:MJoo,ja tää homma varmaa onnistuu ihan aloittelijaltakin?Mitäs muten toi muutoskatsastus maksaa?
Onnistuuhan se jos vähän yrittää, ei se niin vaikea homma ole (vanhat osat pois ja uudet tilalle periaatteella..). Varaudu uusimaan myös jarruputket taakse samalla, kun tahtoo olla monesti hieman haperoa.. Muutoskatsastuksen hinta selviää vaikka lähimmältä katsastuskonttorilta.

P.s. Korjausopas vähentää aikapaljon turhaa kyselemistä ja sellaisen voi lainata ilmaiseksi kirjastosta :)
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henna »

Pakkoko sitä on muutoskatsastaa. :D :oops: No kyllähän se tietty kannattaa. Eipä ole mullakaan tietoa onko jarrut vaihdettu vai onko 1.6:sen edelleen. No hyvinpä on kuitenkin toiminut, joku muu vaihtanut jo aikanaan koneen isommaksi ja mulla se nyt on päälle 5 vuotta ollut, tosin kyllä sama kone ei enää ole kun ostettaessa. :roll:
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Siis jos ton sierran nyt ottaa ajo autoks viel joskus ni aattelin et ehkä parempi katsastaa sille koneelle mitkä siel on jos tulee joku kolari ja selviääkin ettei oo paperit kunnos ni voi olla vakuutus yhtiön maksamiset vähä heikolla.Mutta miten se katsari sit näkee et onko jarrut vaihdettu,et pääsekö se niit jostai nostrin alta mittailee?
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

late kirjoitti:Siis jos ton sierran nyt ottaa ajo autoks viel joskus ni aattelin et ehkä parempi katsastaa sille koneelle mitkä siel on jos tulee joku kolari ja selviääkin ettei oo paperit kunnos ni voi olla vakuutus yhtiön maksamiset vähä heikolla.Mutta miten se katsari sit näkee et onko jarrut vaihdettu,et pääsekö se niit jostai nostrin alta mittailee?
Kyllähän sen jarrukilven mahtuu varmaan mittaamaan sieltäkin.
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henna »

No kattooko ne sit niin tarkkaa niitä, tai no riippuu ehkä kolarist ja vakuutusyhtiöst ym.. Mun autosta ei ainakaan katsottu juuri mitään, mut en kyllä ollutkaan kolarin syyllinen, autonihan vain oli parkissa kun joku päin ajoi. :roll: Mut joo onhan ne asiat hyvä olla kunnossa. Katsastuksessahan ne ei kyllä noita koneita sen kummemmin katsele kun samaltahan ne melkein näyttää, eri asia sitte jos jonkun V6:sen vaikka laittaa. No mut ei mun kommentteja kannata varmaan kuunnella. :P
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
gtesco
Viestit: 21
Liittynyt: 26 Helmi 2005 14:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja gtesco »

Ratsastetaan aiheella...
Mitenkä on onnistuuko tämmönen:
Auto alunperin 1.3 -> nyt muutoskatsastettu 1.6
Voiko tähän nyt vaihtaa 2.0 koneen, vai tuleeko ongelmia muutoskatsastuksen kanssa?
Jarrut, alusta yms, vastaakin jo tuolle koneelle tarvittavia, ja prosentit on 18.

Rupes homma epäilyttämään kun kuulin ettei olis mahdollista, pitääkö paikkansa?
Vastaa Viestiin