Paleloo!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Sierra666
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Syys 2005 16:44

Paleloo!

Viesti Kirjoittaja Sierra666 »

Joo ois nyt tällainen juttu. Ei oikein tule lämmitä sisälle vaikka lämpömittari nousee 90 ja vähän ylemmäsikin. Nestettä on koneessa. Voisko toi vesipumppu olla tehoton? Ennen tuli lämmintä kun oli toinen kone keulilla. Eli vika ei ehkä oisi lämppärin kennossa???? Tai mistä näistä vehkeistä tietää. Sierra 2.0 -83 (kone -87). Vuoden jatkoja kaikille tasapuolisesti.
Viina on viisasten keksintö
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

onko varmasti lämppärin kennolle menevät letkut oikein päin? ja onko varma ettei jossainpäin järjestelmää ole ilmaa?
irc voicecoil
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Onhan tuossa monta vaihtoehtoa.

Vesipumppu finaalissa, kierroksia korkealla pitämällä saattaa lämmintä hieman hönkästä. Ilmalukko, tuskin. Järjestelmässä tukoksia eli paskakönttejä, lämpömittarin anturi paskana ja näyttää mitä tahtoo, termari paskana. + muita mukavia vikoja, ekana kattoo sen vesipumpun huuhtelee vesitilat ja vaihtaa termarin. Jos ei sitten ala lämmintä tulemaan niin on kumma.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

No helpoin varmaan aloittaa siitä että on lämppärin letkut oikein päin :wink:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

VesQ kirjoitti:No helpoin varmaan aloittaa siitä että on lämppärin letkut oikein päin :wink:
No miksi ne väärinpäin olisivat ? :)
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Kyllähän kaikki on mahdollista, purinhan itsekkin kannen ohcstä auki kun viikon verran tuli tapeltua lämpöjen kanssa kun keitti ja keitti. Lopulta "viaksi" paljastui kolmen aikaan yöllä kokoamani termarikotelo. Eli termari väärinpäin 8)

Mutta näitä sattuu, ei olisi kyllä ensimmäinen tapaus jossa ei lämmintä tule sisään väärin päin olevien lämppärin letkujen takia :D
Stance
Viestit: 24
Liittynyt: 23 Loka 2005 11:04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Stance »

VesQ kirjoitti: Mutta näitä sattuu, ei olisi kyllä ensimmäinen tapaus jossa ei lämmintä tule sisään väärin päin olevien lämppärin letkujen takia :D
Eipä ole ei.. :roll:

Taunuksen kanssa onnistuu tuo sama ja ero lämmön tulon kanssa oli dramaattinen.
Sierra666
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Syys 2005 16:44

Viesti Kirjoittaja Sierra666 »

Ei oo väärinpäin letkut. Termari vaihdettu vuosi sitten (talvimalli). Ilmaa voi olla järjestelmässä tai en tiedä. Pitää ilmata varulta ja katsotaan mitä tapahtuu.
Viina on viisasten keksintö
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

no mitespäin ne letkut on?mulla menee ímusarjaan ylempi letku lämppäriltä.
irc voicecoil
Stance
Viestit: 24
Liittynyt: 23 Loka 2005 11:04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Stance »

voicecoil kirjoitti:no mitespäin ne letkut on?mulla menee ímusarjaan ylempi letku lämppäriltä.
Juuri toisinpäinhän ne pitäisi olla, eli lämppäriltä ylempi vesipumpulle päin ja alempi imusarjalle. :)
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Stance kirjoitti: Juuri toisinpäinhän ne pitäisi olla, eli lämppäriltä ylempi vesipumpulle päin ja alempi imusarjalle. :)
Näin ne mullakin menee, siis ylemmästä vesipumpulle ja alemmasta imusarjaan.. :) Jospa tuo oli joku huijausyritys :lol:
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Kuinmyös pumpulta ylempään ja alemmasta imusarjaan
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

Jaakko85 kirjoitti: Näin ne mullakin menee, siis ylemmästä vesipumpulle ja alemmasta imusarjaan.. :) Jospa tuo oli joku huijausyritys :lol:
perkele,mullahan on sitten letkut itellä väärinpäin!!onpas outoa,mun auto on ihan lämmin..eikös se ole parempi että kennolle syötetään lämmin vesi pumpulta alempaanletkuun ettei kenno virtaa liian holosti? koetan vielä jotenkin rämpiä etten olis väärässä..
irc voicecoil
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Itseasiassa kun tarkemmin miettii niin kannestahan se kuumin vesi tulee ja kylmä vesi palaa pumpulle joka tuuppaa sitä taas kiertoon. Ja lämminvesihän pitäisi tulla kennon yläosaan ja kun se siellä jäähtyy niin kylmempänä painuu alas ja siitä pois
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Samakai se sille on miten päin on kunhan kapiinissa tarkenee :)
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

VesQ kirjoitti:Itseasiassa kun tarkemmin miettii niin kannestahan se kuumin vesi tulee ja kylmä vesi palaa pumpulle joka tuuppaa sitä taas kiertoon. Ja lämminvesihän pitäisi tulla kennon yläosaan ja kun se siellä jäähtyy niin kylmempänä painuu alas ja siitä pois
joo niin se kyllä taitaa ollakin,mutta eikös olis parempi että kuuma vesi nousis ylöspäin koska sillonhan se lämmittäs kennoa mahd.tehokkaasti?
irc voicecoil
Sierra666
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Syys 2005 16:44

Viesti Kirjoittaja Sierra666 »

Eli yläletku vesipumpulle ja alempi imusarjaan?
Viina on viisasten keksintö
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

kyl vain.
irc voicecoil
Sierra666
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Syys 2005 16:44

Viesti Kirjoittaja Sierra666 »

Täytyy koekeilla noin. On muuten mulla nyt ylä-imuun ja ala-pumpulle. :evil: Ei tästä taida tulla mitään!!! Huomenna vaihdan letkut toisin päin katotaan miten käy. :twisted: :twisted: :twisted: :idea: :idea: :idea:
Viina on viisasten keksintö
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

mut on siellä jotain muutakin häikkää varmaan koska ei minun auto kylmä ole vaikka menee imusarjasta ylempään.tosin kun saan motivaatiota tarpeeks niin vaihdan ne letkut kuten niitten pitäs olla.
irc voicecoil
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Lämppärin letkut pitää aina, joka autossa, olla niin että kennolle tulee vesi alapuolelta ja poistuu ylhäältä. Toisinpäin ei yleensä toimi missään kunnolla, jää ilmaa kennoon.
Joissakin Fordeissa (CVH, saattaa olla muissakin) on termostaattikotelossa ohivirtauskanava jonka tukkii alunperin jostain vahasta valmistettu helmi. Termostaatin juuttuessa tämä "sulake" sitten laukeaa eli helmi sulaa ja kone ei keitä. Vahinko vain että tämän jälkeen vesi kiertää koko ajan jonkin verran ja auto ei lämpene enää samalla tavalla. Korjauksena voi ostaa joko järjettömän kalliin uuden termarikotelon tai tehdä reikään jengat ja vääntää sinne pultinpätkän, jonka jälkeen "sulaketta" ei luonnollisestikaan ole mutta auto lämpenee niinkuin on tarkoituskin (mikäli termari on kunnossa).
Tiedä häntä mikä noita tarviketermareita vaivaa mutta suurin osa ostamistani on ollut täysin auki jo paljon ennen merkittyä astelukua ja auto siis kylmempi kuin pitäisi. Motorcraftien kanssa ei ole ollut ongelmia.
K.S.
Viestit: 173
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja K.S. »

Niin siis lämmöt nousee siellä koneen sisällä, mutta ei vesiletkuissa?

Termaria lähtisin ekana vaihtamaan..
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
Sierra666
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Syys 2005 16:44

Viesti Kirjoittaja Sierra666 »

Niin. Koneessa normaalit lämmöt mutta pirtissä ei ole lämpöä nimeksikään.
Viina on viisasten keksintö
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

käytäppä ne letkut toisinpäin..
ajelet vaikka tunnin tai puolikin ja vaihdat takaisin.
elikkä siis jos siellä kennossa on kökköä niin se saattaa lähteä
irti,sen huomaa kyllä muutamassa hetkessä jos näin on.
eli lähtee lämpenemään,ja sitten letkut takaisin oikeinpäin.
ei maksa mitään ja helppo kokeilla.
ei sieltä mitään junia t...
VV86
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Elo 2005 23:24

Viesti Kirjoittaja VV86 »

Mulla on kanssa noita ongelmia että saa parta kuurassa ajaa vaikka lämmöt on koneessa ihan ok.. Missäpäin se lämppärin on vois itekki kattoo miten päin ne letkut on...
Vastaa Viestiin