Paleloo!
Paleloo!
Joo ois nyt tällainen juttu. Ei oikein tule lämmitä sisälle vaikka lämpömittari nousee 90 ja vähän ylemmäsikin. Nestettä on koneessa. Voisko toi vesipumppu olla tehoton? Ennen tuli lämmintä kun oli toinen kone keulilla. Eli vika ei ehkä oisi lämppärin kennossa???? Tai mistä näistä vehkeistä tietää. Sierra 2.0 -83 (kone -87). Vuoden jatkoja kaikille tasapuolisesti.
Viina on viisasten keksintö
Onhan tuossa monta vaihtoehtoa.
Vesipumppu finaalissa, kierroksia korkealla pitämällä saattaa lämmintä hieman hönkästä. Ilmalukko, tuskin. Järjestelmässä tukoksia eli paskakönttejä, lämpömittarin anturi paskana ja näyttää mitä tahtoo, termari paskana. + muita mukavia vikoja, ekana kattoo sen vesipumpun huuhtelee vesitilat ja vaihtaa termarin. Jos ei sitten ala lämmintä tulemaan niin on kumma.
Vesipumppu finaalissa, kierroksia korkealla pitämällä saattaa lämmintä hieman hönkästä. Ilmalukko, tuskin. Järjestelmässä tukoksia eli paskakönttejä, lämpömittarin anturi paskana ja näyttää mitä tahtoo, termari paskana. + muita mukavia vikoja, ekana kattoo sen vesipumpun huuhtelee vesitilat ja vaihtaa termarin. Jos ei sitten ala lämmintä tulemaan niin on kumma.
Kyllähän kaikki on mahdollista, purinhan itsekkin kannen ohcstä auki kun viikon verran tuli tapeltua lämpöjen kanssa kun keitti ja keitti. Lopulta "viaksi" paljastui kolmen aikaan yöllä kokoamani termarikotelo. Eli termari väärinpäin 8)
Mutta näitä sattuu, ei olisi kyllä ensimmäinen tapaus jossa ei lämmintä tule sisään väärin päin olevien lämppärin letkujen takia
Mutta näitä sattuu, ei olisi kyllä ensimmäinen tapaus jossa ei lämmintä tule sisään väärin päin olevien lämppärin letkujen takia

perkele,mullahan on sitten letkut itellä väärinpäin!!onpas outoa,mun auto on ihan lämmin..eikös se ole parempi että kennolle syötetään lämmin vesi pumpulta alempaanletkuun ettei kenno virtaa liian holosti? koetan vielä jotenkin rämpiä etten olis väärässä..Jaakko85 kirjoitti: Näin ne mullakin menee, siis ylemmästä vesipumpulle ja alemmasta imusarjaan..Jospa tuo oli joku huijausyritys
irc voicecoil
joo niin se kyllä taitaa ollakin,mutta eikös olis parempi että kuuma vesi nousis ylöspäin koska sillonhan se lämmittäs kennoa mahd.tehokkaasti?VesQ kirjoitti:Itseasiassa kun tarkemmin miettii niin kannestahan se kuumin vesi tulee ja kylmä vesi palaa pumpulle joka tuuppaa sitä taas kiertoon. Ja lämminvesihän pitäisi tulla kennon yläosaan ja kun se siellä jäähtyy niin kylmempänä painuu alas ja siitä pois
irc voicecoil
Lämppärin letkut pitää aina, joka autossa, olla niin että kennolle tulee vesi alapuolelta ja poistuu ylhäältä. Toisinpäin ei yleensä toimi missään kunnolla, jää ilmaa kennoon.
Joissakin Fordeissa (CVH, saattaa olla muissakin) on termostaattikotelossa ohivirtauskanava jonka tukkii alunperin jostain vahasta valmistettu helmi. Termostaatin juuttuessa tämä "sulake" sitten laukeaa eli helmi sulaa ja kone ei keitä. Vahinko vain että tämän jälkeen vesi kiertää koko ajan jonkin verran ja auto ei lämpene enää samalla tavalla. Korjauksena voi ostaa joko järjettömän kalliin uuden termarikotelon tai tehdä reikään jengat ja vääntää sinne pultinpätkän, jonka jälkeen "sulaketta" ei luonnollisestikaan ole mutta auto lämpenee niinkuin on tarkoituskin (mikäli termari on kunnossa).
Tiedä häntä mikä noita tarviketermareita vaivaa mutta suurin osa ostamistani on ollut täysin auki jo paljon ennen merkittyä astelukua ja auto siis kylmempi kuin pitäisi. Motorcraftien kanssa ei ole ollut ongelmia.
Joissakin Fordeissa (CVH, saattaa olla muissakin) on termostaattikotelossa ohivirtauskanava jonka tukkii alunperin jostain vahasta valmistettu helmi. Termostaatin juuttuessa tämä "sulake" sitten laukeaa eli helmi sulaa ja kone ei keitä. Vahinko vain että tämän jälkeen vesi kiertää koko ajan jonkin verran ja auto ei lämpene enää samalla tavalla. Korjauksena voi ostaa joko järjettömän kalliin uuden termarikotelon tai tehdä reikään jengat ja vääntää sinne pultinpätkän, jonka jälkeen "sulaketta" ei luonnollisestikaan ole mutta auto lämpenee niinkuin on tarkoituskin (mikäli termari on kunnossa).
Tiedä häntä mikä noita tarviketermareita vaivaa mutta suurin osa ostamistani on ollut täysin auki jo paljon ennen merkittyä astelukua ja auto siis kylmempi kuin pitäisi. Motorcraftien kanssa ei ole ollut ongelmia.
käytäppä ne letkut toisinpäin..
ajelet vaikka tunnin tai puolikin ja vaihdat takaisin.
elikkä siis jos siellä kennossa on kökköä niin se saattaa lähteä
irti,sen huomaa kyllä muutamassa hetkessä jos näin on.
eli lähtee lämpenemään,ja sitten letkut takaisin oikeinpäin.
ei maksa mitään ja helppo kokeilla.
ajelet vaikka tunnin tai puolikin ja vaihdat takaisin.
elikkä siis jos siellä kennossa on kökköä niin se saattaa lähteä
irti,sen huomaa kyllä muutamassa hetkessä jos näin on.
eli lähtee lämpenemään,ja sitten letkut takaisin oikeinpäin.
ei maksa mitään ja helppo kokeilla.
ei sieltä mitään junia t...