1.6 -97zetecin kylmäkäynnistyksen kierrokset

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
palontie
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Marras 2005 03:01

1.6 -97zetecin kylmäkäynnistyksen kierrokset

Viesti Kirjoittaja palontie »

Elikkä mun eskossa on vähänlaisesti kierroksia kylmänä käynnisttäessä.Tahtoo kierrokset vaeltaa ja joskus sammuu.Muulloin ei ole mitään ongelmia ja kone käy nätisti.Pystyykö (ja mistä)itse lisäämään kierroksia?Tai missä saattaa vika piillä?Toinen kysymys koskee vilkku/kaukovaloviikseä onko hankala vaihtaa ja mitä työkaluja tarvitaan?
eskomk4
Viestit: 170
Liittynyt: 09 Marras 2005 14:41

Viesti Kirjoittaja eskomk4 »

Ihan mielenkiinnosta mikä vika viiksessä. Itellä vilkku jättää välillä palautumatta. Onko samanlainen vika?? Ja tuosta käyntiongelmasta

1. Käytä hakua
2. Et pysty itse säätämään
3. Käytä hakusanana esim tyhjäkäynti + zetec

Noissa tommonen tyyppivika tuo tyhjäkäyntiventtiili
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tarkista lämpötila-anturit. Nuissa on ollut kait joissain vikana liian isot kierrokset kylmänä? :roll:
gringo
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Syys 2005 12:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja gringo »

Monteonisti kirjoitti:Tarkista lämpötila-anturit. Nuissa on ollut kait joissain vikana liian isot kierrokset kylmänä? :roll:
Antureista puheen ollen: Jos lämpömittari näyttää alakanttiin uuden termostaatin kanssa, onko syytä vaihtaa myös anturi? Siis vaikuttaako pelkän mittariviisarin lisäksi myös johonkin muuhun, kuten vaikka seokseen ja sitä kautta kulutukseen? Eikös siitä anturista lähde kaksi piuhaa? Kertokee viisaammat. Auto siis 1.8 Mondeo.
Nyt: Volvo S40 (ilman kauhakuormaajaa ;) )
x: 1xSierra, 4xMondeo, 1xScorpio + kasa muita
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

En osaa just mondeosta sanoa,mutta on niissä yleensä mittarille ihan oma anturi eli ei vaikuta muihin toimintoihin. koita googlella hakea mad moles mondeo madness sivustoa ni sieltä vois löytyä tietoa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
gringo
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Syys 2005 12:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja gringo »

Mondeo Madness sanoo:
Its common to see the wire fail here resulting in NO temp reading (but the car will run fine, as the Computer uses a different sender unit)
Joten eipä hätiä. Pitänee vaihtaa jahka lämpenee about 30 astetta 8)
Nyt: Volvo S40 (ilman kauhakuormaajaa ;) )
x: 1xSierra, 4xMondeo, 1xScorpio + kasa muita
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Mittarin anturi ei vaikuta "toimintoihin", mutta muut anturit vaikuttaa. Jos mittari ei "nouse", niin kannattaa vaihtaa samalla termari ja mittarin anturi, niin minä tein tai oikeastaan "teetätin" liikkeen laskuun! 8)
Vastaa Viestiin