Sierra2.0i dohc 4x4 ----> xr4x4 tekniikka

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
_Janz_
Viestit: 4
Liittynyt: 19 Joulu 2005 20:26
Paikkakunta: Töysä

Sierra2.0i dohc 4x4 ----> xr4x4 tekniikka

Viesti Kirjoittaja _Janz_ »

Eli harkinnassa olis asentaa sierra xr4x4 2.8i v6:sta tarvittavat osat -90vm 4x4 2.0i dohc:iin. onnistuuko? Kokemuksia? Tietoa?
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Jos autosi on vähäpäästöinen, niin katsastus on iso ongelma. Muuten pitäisi riittää moottorin, vaihdelaatikon ja sähköjen vaihto.
_Janz_
Viestit: 4
Liittynyt: 19 Joulu 2005 20:26
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja _Janz_ »

mikäs helppais vähäpäästöisyyden kanssa? kattien lisäily?
Sierra 2.0i DOHC 4x4
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

_Janz_ kirjoitti:mikäs helppais vähäpäästöisyyden kanssa? kattien lisäily?
Pitää vääntää Scorpio 2,8 EFi kone paikalleen, koska se on käsittääkseni speksattu vähäpäästöiseksi.

Ongelma ei niinkään ole absoluuttiset päästöarvot, vaan tuo moottorin luokittelu. Tietty vakio MFi konettakin voi koittaa ja teettää VTT päästö mittauksen :-)

En nyt ymmärtänyt alkuperäistä kysymystä? Oliko siis kyseessä koneenvaihto, voimansiirronvaihto vai mikä vaihto?
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Ei pitäis olla ongelmaa jos molemmat on vähäpäästöisiä. Tekniikan luovuttaja varsinkin. :wink:
_Janz_
Viestit: 4
Liittynyt: 19 Joulu 2005 20:26
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja _Janz_ »

siis vaihtaa ton dohc koneen tilalle kaikki mitä tarvii kone + muut osat mitä tarvii. eli kait laatikko ja jotai.
Sierra 2.0i DOHC 4x4
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

_Janz_ kirjoitti:siis vaihtaa ton dohc koneen tilalle kaikki mitä tarvii kone + muut osat mitä tarvii. eli kait laatikko ja jotai.
Tossa DOHC XR4i:ssä on MT75 loota, jos en ole väärässä. Se käy kyllä 2,8:iin. Veikkaisin, että myös öljypohja ja siis se väliakselin käy, koska käsittääkseni neliveto tekniikka on kaikissa Sierroissa aika samanlainen.

Jos käyttää MT75 lootaa, pitää startti ottaa siitä DOHC koneesta myös, koska se on 4 pultilla kiinni, vs. Type9 loota ja 3 pulttinen startti.

Ongelma tosiaan on se, että MFi 2,8 kone ei ole vähäpäästöiseksi speksattu, eli siihen pitäisi jostain kehittää elektroninen ruisku ja katit. Eli vaihtoehdoksi jää se Scorpion 2,8 kone tai sen imusarja yms. ruiskusysteemi (tai joku muu ruisku). Tietty imusarjan voi tehdä itse, tai teettää. Saa paremman.

Eli mun mielestä ei tarvii vaihtaa kuin lohkosta ylöspäin.
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Lainaus Ake:n sivuilta: "1. Vähäpäästöiseen autoon saa 5 §:ssä mainituin ehdoin vaihtaa mallisarjaan kuuluvan, muutoksen kohteena olevaa autoa päästövaatimuksiltaan vastaavaan autoon tarkoitetun moottorin kaikkine päästöihin vaikuttavine rakenteineen ja laitteineen. Muunlaisen moottorin varustettuna kaikkine päästöihin vaikuttavine rakenteineen ja laitteineen saa 5 §:ssä mainituin ehdoin vaihtaa vain, mikäli moottori on tarkoitettu autoon, joka täyttää muutoksen kohteena olevaa autoa koskevat tai myöhemmät päästövaatimukset."
Eli helpoimmalla pääsee jos etsii xr4x4 sierra jossa on vähäpäästöinen kone. Lause "kaikkine päästöihin vaikuttavine rakenteineen ja laitteineen
" on epäselvä. Mitä ne on?? Joskus on puhuttu, että välitykset pitäisi olla myös samoja kuin vertailuautossa.
Ei käy dochin öljypohja ja laatikko v6:een kiinni.
ylimark
Viestit: 43
Liittynyt: 05 Helmi 2005 14:25

Viesti Kirjoittaja ylimark »

Helpommalla pääset, ku myyt vanhan ja ostat alkup. tai valmiiks rakennetun kuuvetosen XR:n jos semmosta halajat.
Sierra RS Cosworth -86
_Janz_
Viestit: 4
Liittynyt: 19 Joulu 2005 20:26
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja _Janz_ »

Joo en taida alkaa sämpläämään tota vaihtoo..tosta dohc ista meni kannentiiviste ja remontti maksaa aika mukavasti ja oli tiedos tollane xr4x4. kiitos vastauksista en tälläkertaa ala vaihtaan konetta;)
Sierra 2.0i DOHC 4x4
cosworthman
Viestit: 4
Liittynyt: 02 Maalis 2005 11:32
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja cosworthman »

markkul kirjoitti: Tossa DOHC XR4i:ssä on MT75 loota, jos en ole väärässä. Se käy kyllä 2,8:iin. Veikkaisin, että myös öljypohja ja siis se väliakselin käy, koska käsittääkseni neliveto tekniikka on kaikissa Sierroissa aika samanlainen.

Jos käyttää MT75 lootaa, pitää startti ottaa siitä DOHC koneesta myös, koska se on 4 pultilla kiinni, vs. Type9 loota ja 3 pulttinen startti.

Ongelma tosiaan on se, että MFi 2,8 kone ei ole vähäpäästöiseksi speksattu, eli siihen pitäisi jostain kehittää elektroninen ruisku ja katit. Eli vaihtoehdoksi jää se Scorpion 2,8 kone tai sen imusarja yms. ruiskusysteemi (tai joku muu ruisku). Tietty imusarjan voi tehdä itse, tai teettää. Saa paremman.

Eli mun mielestä ei tarvii vaihtaa kuin lohkosta ylöspäin.
Dokin loota käy v6 perään jos vaihtaa kytkinakselin ja vaihteiston kuoret v6 MT75:stä..öljypohja ei käy, väliakseli sama. dokin startti ei taida olla 4:llä pultilla kiinni.. :roll:
janiraap

Viesti Kirjoittaja janiraap »

Tuossa osottees on aika selkeet neuvot mitää pitää tehä

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779

Eli jos auto on vähäpäästöne siihen saa tvaihtaa vain ja ainoastaa vähäpääsöiseksi luokitellun moottorin
Vastaa Viestiin