Sierra2.0i dohc 4x4 ----> xr4x4 tekniikka
Sierra2.0i dohc 4x4 ----> xr4x4 tekniikka
Eli harkinnassa olis asentaa sierra xr4x4 2.8i v6:sta tarvittavat osat -90vm 4x4 2.0i dohc:iin. onnistuuko? Kokemuksia? Tietoa?
Pitää vääntää Scorpio 2,8 EFi kone paikalleen, koska se on käsittääkseni speksattu vähäpäästöiseksi._Janz_ kirjoitti:mikäs helppais vähäpäästöisyyden kanssa? kattien lisäily?
Ongelma ei niinkään ole absoluuttiset päästöarvot, vaan tuo moottorin luokittelu. Tietty vakio MFi konettakin voi koittaa ja teettää VTT päästö mittauksen

En nyt ymmärtänyt alkuperäistä kysymystä? Oliko siis kyseessä koneenvaihto, voimansiirronvaihto vai mikä vaihto?
Tossa DOHC XR4i:ssä on MT75 loota, jos en ole väärässä. Se käy kyllä 2,8:iin. Veikkaisin, että myös öljypohja ja siis se väliakselin käy, koska käsittääkseni neliveto tekniikka on kaikissa Sierroissa aika samanlainen._Janz_ kirjoitti:siis vaihtaa ton dohc koneen tilalle kaikki mitä tarvii kone + muut osat mitä tarvii. eli kait laatikko ja jotai.
Jos käyttää MT75 lootaa, pitää startti ottaa siitä DOHC koneesta myös, koska se on 4 pultilla kiinni, vs. Type9 loota ja 3 pulttinen startti.
Ongelma tosiaan on se, että MFi 2,8 kone ei ole vähäpäästöiseksi speksattu, eli siihen pitäisi jostain kehittää elektroninen ruisku ja katit. Eli vaihtoehdoksi jää se Scorpion 2,8 kone tai sen imusarja yms. ruiskusysteemi (tai joku muu ruisku). Tietty imusarjan voi tehdä itse, tai teettää. Saa paremman.
Eli mun mielestä ei tarvii vaihtaa kuin lohkosta ylöspäin.
Lainaus Ake:n sivuilta: "1. Vähäpäästöiseen autoon saa 5 §:ssä mainituin ehdoin vaihtaa mallisarjaan kuuluvan, muutoksen kohteena olevaa autoa päästövaatimuksiltaan vastaavaan autoon tarkoitetun moottorin kaikkine päästöihin vaikuttavine rakenteineen ja laitteineen. Muunlaisen moottorin varustettuna kaikkine päästöihin vaikuttavine rakenteineen ja laitteineen saa 5 §:ssä mainituin ehdoin vaihtaa vain, mikäli moottori on tarkoitettu autoon, joka täyttää muutoksen kohteena olevaa autoa koskevat tai myöhemmät päästövaatimukset."
Eli helpoimmalla pääsee jos etsii xr4x4 sierra jossa on vähäpäästöinen kone. Lause "kaikkine päästöihin vaikuttavine rakenteineen ja laitteineen
" on epäselvä. Mitä ne on?? Joskus on puhuttu, että välitykset pitäisi olla myös samoja kuin vertailuautossa.
Ei käy dochin öljypohja ja laatikko v6:een kiinni.
Eli helpoimmalla pääsee jos etsii xr4x4 sierra jossa on vähäpäästöinen kone. Lause "kaikkine päästöihin vaikuttavine rakenteineen ja laitteineen
" on epäselvä. Mitä ne on?? Joskus on puhuttu, että välitykset pitäisi olla myös samoja kuin vertailuautossa.
Ei käy dochin öljypohja ja laatikko v6:een kiinni.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 02 Maalis 2005 11:32
- Paikkakunta: Etelä-Savo
Dokin loota käy v6 perään jos vaihtaa kytkinakselin ja vaihteiston kuoret v6 MT75:stä..öljypohja ei käy, väliakseli sama. dokin startti ei taida olla 4:llä pultilla kiinni..markkul kirjoitti: Tossa DOHC XR4i:ssä on MT75 loota, jos en ole väärässä. Se käy kyllä 2,8:iin. Veikkaisin, että myös öljypohja ja siis se väliakselin käy, koska käsittääkseni neliveto tekniikka on kaikissa Sierroissa aika samanlainen.
Jos käyttää MT75 lootaa, pitää startti ottaa siitä DOHC koneesta myös, koska se on 4 pultilla kiinni, vs. Type9 loota ja 3 pulttinen startti.
Ongelma tosiaan on se, että MFi 2,8 kone ei ole vähäpäästöiseksi speksattu, eli siihen pitäisi jostain kehittää elektroninen ruisku ja katit. Eli vaihtoehdoksi jää se Scorpion 2,8 kone tai sen imusarja yms. ruiskusysteemi (tai joku muu ruisku). Tietty imusarjan voi tehdä itse, tai teettää. Saa paremman.
Eli mun mielestä ei tarvii vaihtaa kuin lohkosta ylöspäin.

Tuossa osottees on aika selkeet neuvot mitää pitää tehä
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
Eli jos auto on vähäpäästöne siihen saa tvaihtaa vain ja ainoastaa vähäpääsöiseksi luokitellun moottorin
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
Eli jos auto on vähäpäästöne siihen saa tvaihtaa vain ja ainoastaa vähäpääsöiseksi luokitellun moottorin