Lisäilmaluistimen jännite
Lisäilmaluistimen jännite
Kertokaapa viisaammat, että saako tuohon lisäilmaluistimen liittimeen tulla yli 12v:ia? Kuulin mutu puhetta että siihen ei saisi tulla yli 12v tai muuten kärähtää käämi siitä lisäilmaluistimesta.
Ei kai k jetissä vielä sitä ainakaan miinuksen sykäyksillä ohjata...overboost kirjoitti:Miten mittasit sen jännitteen? Toiseen pinniin tulee akun jännite ja luistin avautumista ohjataan "miinuksella".
Onko tyhjäkäynnissä ongelmia?
Vai meinasitko , että ihan vaan on/off käytöllä mutta miinus ohjaus???
Jaaha... Kattelin just noita papereita niin ainakin 2.8 k-jetissä lisäilmaluistia ohjataan ihan Virran syöttöreleen kautta . Samalta releeltä tulee ohjaus myös polttoainepumpulle ja ohjauspaineen säätimelle.
Ja jännite on tosiaan ihan 12V.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Laitoin mittarin toisen mittapään toiseen napaan ja toinen toiseen napaan, auto oli käynnissä. Mittari näytti muistaakseni 14.4v, eli lataus jännite ilman mitään kuormaa(valoja yms)overboost kirjoitti:Miten mittasit sen jännitteen? Toiseen pinniin tulee akun jännite ja luistin avautumista ohjataan "miinuksella".
Onko tyhjäkäynnissä ongelmia?
Ihan normaalia. Jos se ei ole vielä selvinnyt, niin K-jetin lisäilmaluistia ohjataan lämmöllä. Eli itse luistin lämpötila määrää ilma-aukon koon. Kun auto käynnistetään, niin akkujännite kytketään lisäksi luistiin jolla luistia lämmitetään. Näin luistiin on saatu sekä ajasta, että moottorin lämpötilasta riippuva virtaus. Parin minuutin jälkeen jännitteen kytkemisestä luisti on sulkeutunut kokonaan.Ninja kirjoitti: Laitoin mittarin toisen mittapään toiseen napaan ja toinen toiseen napaan, auto oli käynnissä. Mittari näytti muistaakseni 14.4v, eli lataus jännite ilman mitään kuormaa(valoja yms)