esco ongelmia...

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
ccc

esco ongelmia...

Viesti Kirjoittaja ccc »

elikkä auto on -89 vuoden esco 1,6 kaasari koneella..
ongelmana on että huikka (automaatti) ei lähde kun vasta noin 25min ajon jälkeen pois ja sitten kun se lähtee niin välillä auto sammuu kun laittaa kytkimen pohjaan...ja lähtee heti käyntiin kun käynnistää.
toinen ongelma on että lämmöt ei nouse edes lähelle normaalia..termarin vaihdoin mutta ei se auttanut...ainut miten oon saanu lämmöt nousemaan on että sammutan lämppärin kokonaan ja annan auton käydä paikallaan..mutta kun lähtee ajamaan tai laittaa lämppärin päälle niin lämmöt laskee ihan alas..
osaiskohan joku kertoo mikä vois olla vikana? vai kannattaako työntää koko p*ska lähimpään järveen? :twisted:
lassi
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Joulu 2005 13:27

Viesti Kirjoittaja lassi »

Millasen termarin laitoit laitoitko uuden kumitiivisteen termostaatin "ympärille"?
HUh Huh huijaa!
ccc

Viesti Kirjoittaja ccc »

motonetistä ostin talvi termarin ja laitoin kyllä sen kumitiivisteen.
eskomk4
Viestit: 170
Liittynyt: 09 Marras 2005 14:41

Viesti Kirjoittaja eskomk4 »

ihan samat viat itellä, vaikuttais että termari tai sitten termarikotelossa oleva muovikuula puuttuu, käytäppä hakua. Itellä myös tuo sammumisjuttu, se on ilmavuoto eli eikun letkut tutkimaan... Niin tai sitte järveen. Aika vähän vikoja tuossa nyt kuitenkin on, on niitä uudemmissakin, eikä ole enää halpaa korjata...
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

ei ei järveen>se saastuttaa luontoa :wink: tuo se mun pihaan,niin pääset ilman omantunnon tuskia eroon,et olisit luonnon saastuttaja :lol: :lol:
lassi
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Joulu 2005 13:27

Viesti Kirjoittaja lassi »

Mikä muovikuula?
HUh Huh huijaa!
Monkelo
Viestit: 244
Liittynyt: 12 Marras 2005 13:10
Paikkakunta: S-järvi

Viesti Kirjoittaja Monkelo »

Termostaatti kotelossa on termostaatin ohittava kanava, jossa sen kuulan pitäisi olla tukkimassa vesikiertoa.

Se pitää tukkia se kanava siitä termostaatti pesästä, niin johan alkaa lämpiämään.

Se muovikuula on lähtenyt kiertoon ja vesi juoksoo läpi kokoajan.
Fix Or Repair Daily
lassi
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Joulu 2005 13:27

Viesti Kirjoittaja lassi »

Eipä omassa näkynyt ylimääräisiä reikiä eikä muovikuulia/kuulaa.
HUh Huh huijaa!
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

lassi kirjoitti:Mikä muovikuula?
Luultavasti sellainen muovikuula joka on sulanut joskus, jos lämmöt ovat nousseet liian korkeiksi (termarivika esim) -> muovikuula sulanut ja päästänyt litkut kiertämään termarin ohi. Eli nyt sillä termarilla ei sitten ole paljoa vaikutusta siellä.
lassi
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Joulu 2005 13:27

Viesti Kirjoittaja lassi »

Mistä niitä uusia saa?
HUh Huh huijaa!
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

foortilta ainakin saa,ehkä myös muista varaosaliikkeistä,eli eikun kyselemään :wink:
Monkelo
Viestit: 244
Liittynyt: 12 Marras 2005 13:10
Paikkakunta: S-järvi

Viesti Kirjoittaja Monkelo »

Termaripesä maksaa aikast paljon, suosittelen tulppaamista.

Porataan reikä väännetään kierteet ja lukkoliimalla tiivistäen pultti kanavan tukkeeksi.

Termaripesä kannattaa kuitenkin irroittaa toimenpiteen ajaksi.
Fix Or Repair Daily
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Olisko yksinkertaisempi pultti+mutteri+tiiviste? 8)
EscoVainaa
Viestit: 28
Liittynyt: 28 Kesä 2005 09:02

Viesti Kirjoittaja EscoVainaa »

Mulla oli kans escos (-82, 1,3 CVH) lämpenemis ongelmia. Pistin jollaki vuodon korjaus -tökötillä se röörin tukkoon, niin johan rupes lämpenemään!

MUTTA, nyt moottori tuppaa lämpenemään ensin liikaa, jonka jälkeen lämmöt laskee normaaliin. (Ensin lämpötila tais jopa aaltoilla, mutta se oire on vissiin hävinny.) Koitin porata termariin pienen reiän (2,5 mm), ajattelin josko auttais, kun hiukan pääsee termarin "ohi". Vaan eipä auttanu. Lämmöt saattaa myös nousta turhan ylös pitkän matka-ajon jälkeen taajamassa. Onko tuo kaikilla sen reiän tukkimisen varjopuoli, mikä pitää hyväksyä, vai onko sille jotain tehtävissä?
Vastaa Viestiin