Sierra 1.6 -> Taunus 1.6
Sierra 1.6 -> Taunus 1.6
Homman nimi on se, että ´87 sierrasta paukahti jakohihna ja venttiilit solmuun, männässä kolot. Nyt tarjolla olis vähänajettu ´81 taunuksen 1.6 motti. Eli tarviiko vaihtaa kuinka paljon osia sierran koneesta? Imusarja ja kaasari ainakin. Mites jakaja (sierran kärjetön?) Omaan silmään ainakin muuten olis ihan bolt-on.
EDIT: Stockmann-Autossa sanoivat että vauhtipyörä, imu-ja pakosarja pitää vaihtaa. Sitten sopii.
EDIT: Stockmann-Autossa sanoivat että vauhtipyörä, imu-ja pakosarja pitää vaihtaa. Sitten sopii.
Viimeksi muokannut chevystw, 29 Marras 2005 13:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niimpä.. yhden oharin olen minäkin särkenyt kun remmi katkes. Kai se on aika pitkälti tuurista kiinni miten käy.Bootsi kirjoitti: P.S. Kukas sanoikaan että: "venat ei mee OHC:ssä solmuun jos remmi katkeaa"??
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
En tiedä onko joku jostain 1.6l puhunut, mutta 2litrasessa (VAKIOSSA) ei ainakaan mennyt rusetille, ja tästä on omakohtaista kokemusta sentääs. Kierroksiakin oli melkein niin paljon ku kiertää vakiona (5500-6000)..Bootsi kirjoitti:
P.S. Kukas sanoikaan että: "venat ei mee OHC:ssä solmuun jos remmi katkeaa"??
Juu ei pitäisi ainakaan 2.0 ottaa kiinni (tosiaan vakio)
Mutta eikös tavallisessa (ei e-max) 1.6 ole kansi "matalampi" kuin 2.0. Siis kun venttiilit on kiinni niin niistä venttiileistä kansitasoon. Ainakin jokusen millin lyhyempiä venttiilejä myyvät 1,6siin kuin 2.0
Ja siinä taunuksen ö-pohjassa on hieman se etuosa "korkeampi" eli saattaa mahtuakkin ihan hyvin.
Ja onkos sierrassa edes siinä etuosassa mitään tiellä kun hammastanko? ja vakaajakin on palkin takapuolella
Ja koneenkorvat luonnollisesti joutuu vaihtamaan
Ja siitä kytkin/vauhtipyörä hommasta niin riippuu onko pienellä vai isolla laatikolla.
Mutta eikös tavallisessa (ei e-max) 1.6 ole kansi "matalampi" kuin 2.0. Siis kun venttiilit on kiinni niin niistä venttiileistä kansitasoon. Ainakin jokusen millin lyhyempiä venttiilejä myyvät 1,6siin kuin 2.0
Ja siinä taunuksen ö-pohjassa on hieman se etuosa "korkeampi" eli saattaa mahtuakkin ihan hyvin.
Ja onkos sierrassa edes siinä etuosassa mitään tiellä kun hammastanko? ja vakaajakin on palkin takapuolella
Ja koneenkorvat luonnollisesti joutuu vaihtamaan
Ja siitä kytkin/vauhtipyörä hommasta niin riippuu onko pienellä vai isolla laatikolla.
Niinpä. Kaikki sitä sanoi keneltä kysyin. Kone on siis 1.6 e-max. Remmi vaihtui ja starttausta seurasi helvetinmoinen kalkatus. Hihna katkes vielä auton käydessä tyhjäkäyntiä joten toiveet ja odotukset oli korkeella.Bootsi kirjoitti: P.S. Kukas sanoikaan että: "venat ei mee OHC:ssä solmuun jos remmi katkeaa"??
Pudotti kyllä maanpinnalle. Kävin tänään konetta kattomassa, samaltahan tuo näytti. Sarjat, jakaja, koneenkannakkeet vaihtoon näin päältä vilkuillessa. Huomenna kone hakemaan ja sitten sierra hinata tallille.
Ens viikolla pitäis olla liikkeellä.