Sierra 1.6 -> Taunus 1.6

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
chevystw
Viestit: 6
Liittynyt: 04 Loka 2005 14:21
Paikkakunta: Lieto
Viesti:

Sierra 1.6 -> Taunus 1.6

Viesti Kirjoittaja chevystw »

Homman nimi on se, että ´87 sierrasta paukahti jakohihna ja venttiilit solmuun, männässä kolot. Nyt tarjolla olis vähänajettu ´81 taunuksen 1.6 motti. Eli tarviiko vaihtaa kuinka paljon osia sierran koneesta? Imusarja ja kaasari ainakin. Mites jakaja (sierran kärjetön?) Omaan silmään ainakin muuten olis ihan bolt-on.

EDIT: Stockmann-Autossa sanoivat että vauhtipyörä, imu-ja pakosarja pitää vaihtaa. Sitten sopii.
Viimeksi muokannut chevystw, 29 Marras 2005 13:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Sama ryhmä se on.
Käsittääkseni ei tosiaan muuta
kuin tuo maititsemasi sähkökaasari
tsydeemi imusarjan kans kiinni.
Laita se kärjetön jakajaki siihen,
niin ei tarvi alkaa mitään piuhoja muutteleen.
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Päästöt voi tuottaa päänvaivaa, mutta hyvissä säädöissä ollessaan ei ongelmaa pitäisi olla.

1.10.86 alkan päästö rajat CO>3,5% tai HC >600ppm
Vanhemmissa vastaavat rajat 4,5% / 1000ppm
chevystw
Viestit: 6
Liittynyt: 04 Loka 2005 14:21
Paikkakunta: Lieto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja chevystw »

Ei päästöistä tarvi huolehtia, auto on just katsastettu ja lahoaa muilta osin varmaan ennen kuin leima umpeutuu
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Mahtaako mennä Öljypohja kans vaihtoon?

P.S. Kukas sanoikaan että: "venat ei mee OHC:ssä solmuun jos remmi katkeaa"?? :roll:
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Bootsi kirjoitti:Kukas sanoikaan että: "venat ei mee OHC:ssä solmuun jos remmi katkeaa"?? :roll:
Näinpä juuri,tätä minäkin joskus esitin,
että kone voipi hajota remmin katkettua,
niin vastaan tuli sellainen "kommenttimyrsky"
että "ei varmaan hajoa" :wink:
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Bootsi kirjoitti: P.S. Kukas sanoikaan että: "venat ei mee OHC:ssä solmuun jos remmi katkeaa"?? :roll:
Niimpä.. yhden oharin olen minäkin särkenyt kun remmi katkes. Kai se on aika pitkälti tuurista kiinni miten käy.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

ilmeisesti, meikäläisen 2.0ohc ei ollut moksiskaan hihnan katkeamisesta
Focus 1.0 edition a6 2017
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Bootsi kirjoitti:
P.S. Kukas sanoikaan että: "venat ei mee OHC:ssä solmuun jos remmi katkeaa"?? :roll:
En tiedä onko joku jostain 1.6l puhunut, mutta 2litrasessa (VAKIOSSA) ei ainakaan mennyt rusetille, ja tästä on omakohtaista kokemusta sentääs. Kierroksiakin oli melkein niin paljon ku kiertää vakiona (5500-6000)..
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Juu ei pitäisi ainakaan 2.0 ottaa kiinni (tosiaan vakio)

Mutta eikös tavallisessa (ei e-max) 1.6 ole kansi "matalampi" kuin 2.0. Siis kun venttiilit on kiinni niin niistä venttiileistä kansitasoon. Ainakin jokusen millin lyhyempiä venttiilejä myyvät 1,6siin kuin 2.0

Ja siinä taunuksen ö-pohjassa on hieman se etuosa "korkeampi" eli saattaa mahtuakkin ihan hyvin.

Ja onkos sierrassa edes siinä etuosassa mitään tiellä kun hammastanko? ja vakaajakin on palkin takapuolella

Ja koneenkorvat luonnollisesti joutuu vaihtamaan

Ja siitä kytkin/vauhtipyörä hommasta niin riippuu onko pienellä vai isolla laatikolla.
chevystw
Viestit: 6
Liittynyt: 04 Loka 2005 14:21
Paikkakunta: Lieto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja chevystw »

Bootsi kirjoitti: P.S. Kukas sanoikaan että: "venat ei mee OHC:ssä solmuun jos remmi katkeaa"?? :roll:
Niinpä. Kaikki sitä sanoi keneltä kysyin. Kone on siis 1.6 e-max. Remmi vaihtui ja starttausta seurasi helvetinmoinen kalkatus. Hihna katkes vielä auton käydessä tyhjäkäyntiä joten toiveet ja odotukset oli korkeella.
Pudotti kyllä maanpinnalle. Kävin tänään konetta kattomassa, samaltahan tuo näytti. Sarjat, jakaja, koneenkannakkeet vaihtoon näin päältä vilkuillessa. Huomenna kone hakemaan ja sitten sierra hinata tallille.
Ens viikolla pitäis olla liikkeellä.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Autodata sanoisi että tavallinen (taunus) 1.6 ottaa kiinni ja 2.0 ei ota

Ja sierra talvallinen 1.3 ja 1.6 otaa kiinni ja 1.6LS (ilmeisesti e-max) ja 2.0 ei ota kiinni
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

VesQ kirjoitti:Autodata sanoisi että tavallinen (taunus) 1.6 ottaa kiinni ja 2.0 ei ota

Ja sierra talvallinen 1.3 ja 1.6 otaa kiinni ja 1.6LS (ilmeisesti e-max) ja 2.0 ei ota kiinni
Näin on,itekki muistin,että jompikumpi
ei hajoa remmin katketessa.
Nyt tiedän,että se on siis 2.0. :wink:
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Ja e-max
chevystw
Viestit: 6
Liittynyt: 04 Loka 2005 14:21
Paikkakunta: Lieto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja chevystw »

Noniin, vauriot on tarkastettu. Kolmospytyn männässä kolo, imuventtiili solmussa, nostaja palasina ja koko palotila täys öljyä ->Paaliin.

Taunuksen kone istuu mukavasti.
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

No kysympä valmiiks tehdyssä topicissa,vaikkei tähän liitykkään,että paljonko 1.6 kenttiläistä voi porata ylikokoon :?:
Vastaa Viestiin