Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Joo... Mulla on -97 1.8 ekkeri jonka tyhjä käynti on mitä sattuu... Eli ensiksi tyhjäkäynti oli 300-1500 kylmänä. Lämpimänä kaikki okei...Vaihdatin siihen ilmamäärämittarin. Ei vaikutusta. Ja sit siitä puhdistettiin tyhjäkäynti venttiili. Ei vaikutusta. Ja nyt sit lähdin reissuun niin huomasin tossa että nyt tyhjäkäynti vatkaa 2000 korvilla ja ku kaasua käyttää niin odottelee viikon ennen ku laskee edes tohon 2000...Ja tota tekee vaikka olis kylmä tai kuuma kone... Fordilla kävin niin kokeilivat uutta tyhjäkäynti venttiiliä. Ei vaikutusta. Sit ajoivat sen tietokone testin tai mikä lie niin sen mukaan auto kunnossa! (on joo) Soittelivat jonnekkin ja kyselivät ohjeita niin eivät osanneet missää neuvoa... Eli löytyiskö täältä joku viisas joka osais vähän edes neuvoa ku fordilla eivät osaa?
se itse alipaineventtiili siarisee jakohihnan puoleisessa päässä venttiilikopan vieressä johon tulee pieni alipaineletku, letku irti ja tulppa siihe päähä ja koittaa sitten.
mut se ei takaa ettei enään menisi pakokaasua imusarjaan, itse tein alumiinipellistä sokean lätkän siihen tiivisteentilalle ja alakierrosten nykiminen loppui
EGR paskastaa myös kaasuläpät eli sen irti kytkemisen jälkeen ne saattaa vielä tarvita puhdistaa, että on mitään vaikutusta.
Imuvuoto on ja yks mikä tulee mieleen.
http://www.btinternet.com/~madmole/
Tuolla on pirun hyvä vianetsintä opas tyhjäkäynti ongelmiin. Tosin mondeoon tarkoitetu, mutta toimii muissakin.
Tuossa on kait kytkimen asentoanturi? En kyllä ymmärrä miten se toimii, mutta vois tarkistaa?
Myös tehostimen paineanturin viallisuus aihettaa outoja, lähinnä tyhjäkäynnillä.
Tuo kierrosten riekkuminen vois johtua myös läpän p-skasuudesta tai anturista.
itelläni oli aikoinaan orionissa samanlainen vika tyhjäkäynti nousi nousemistaan eikä mistään oikein saanut asettumaan .kokeileppa auton käydessä ruiskuttaa starttipilottia imusarjan puolelle jos autossa on silläpuolella tiiviste vuotoja kone innostuu tosi laukkaan saadessaan pilottia. .orionissa oli silläkertaa imusarjan tiiviste rikki
heh.... Taas sit voordilla 2.5 tuntia auto kiinni letkuissa... vikaa ei löytyny mutta nyt sit ku käyttivät ton boksin irti niin nyt toimii... eli vika voinu olla vaan joku huono kosketus siinä liittimessä... tai sit ei. Eivät ainakaan takuuta antanu korjaukselle... Eli ei auta ku toivoo että nyt sit toimis...