Ekkerin tyhjä käynti...

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
RalliPalli
Viestit: 3
Liittynyt: 27 Heinä 2005 09:42
Paikkakunta: Kuopio

Ekkerin tyhjä käynti...

Viesti Kirjoittaja RalliPalli »

Joo... Mulla on -97 1.8 ekkeri jonka tyhjä käynti on mitä sattuu... Eli ensiksi tyhjäkäynti oli 300-1500 kylmänä. Lämpimänä kaikki okei...Vaihdatin siihen ilmamäärämittarin. Ei vaikutusta. Ja sit siitä puhdistettiin tyhjäkäynti venttiili. Ei vaikutusta. Ja nyt sit lähdin reissuun niin huomasin tossa että nyt tyhjäkäynti vatkaa 2000 korvilla ja ku kaasua käyttää niin odottelee viikon ennen ku laskee edes tohon 2000...Ja tota tekee vaikka olis kylmä tai kuuma kone... Fordilla kävin niin kokeilivat uutta tyhjäkäynti venttiiliä. Ei vaikutusta. Sit ajoivat sen tietokone testin tai mikä lie niin sen mukaan auto kunnossa! :D (on joo) Soittelivat jonnekkin ja kyselivät ohjeita niin eivät osanneet missää neuvoa... :( Eli löytyiskö täältä joku viisas joka osais vähän edes neuvoa ku fordilla eivät osaa? :D
Jep Jep
av
Viestit: 12
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:18

Viesti Kirjoittaja av »

sulla varmaakin on se egr eli pakokaasun kierrätys härpätin?
koitas ottaa se pois käytöstä jos vaikutaisi asiaan :roll:
En kärsi huonosta muistista, nautin siitä.
RalliPalli
Viestit: 3
Liittynyt: 27 Heinä 2005 09:42
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja RalliPalli »

Jos se on sellainen pikkunen nuppi mikä vaan painetaa kiinni niin sen käyttivät irti... ei vaikuttanu... jos nyt sit oli toi...
Jep Jep
av
Viestit: 12
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:18

Viesti Kirjoittaja av »

se itse alipaineventtiili siarisee jakohihnan puoleisessa päässä venttiilikopan vieressä johon tulee pieni alipaineletku, letku irti ja tulppa siihe päähä ja koittaa sitten.
mut se ei takaa ettei enään menisi pakokaasua imusarjaan, itse tein alumiinipellistä sokean lätkän siihen tiivisteentilalle ja alakierrosten nykiminen loppui :wink:
En kärsi huonosta muistista, nautin siitä.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

EGR paskastaa myös kaasuläpät eli sen irti kytkemisen jälkeen ne saattaa vielä tarvita puhdistaa, että on mitään vaikutusta.
Imuvuoto on ja yks mikä tulee mieleen.

http://www.btinternet.com/~madmole/
Tuolla on pirun hyvä vianetsintä opas tyhjäkäynti ongelmiin. Tosin mondeoon tarkoitetu, mutta toimii muissakin.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tuossa on kait kytkimen asentoanturi? En kyllä ymmärrä miten se toimii, mutta vois tarkistaa? :roll:
Myös tehostimen paineanturin viallisuus aihettaa outoja, lähinnä tyhjäkäynnillä. :roll:
Tuo kierrosten riekkuminen vois johtua myös läpän p-skasuudesta tai anturista. :roll:
hepuli
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Heinä 2005 10:31
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja hepuli »

itelläni oli aikoinaan orionissa samanlainen vika tyhjäkäynti nousi nousemistaan eikä mistään oikein saanut asettumaan .kokeileppa auton käydessä ruiskuttaa starttipilottia imusarjan puolelle jos autossa on silläpuolella tiiviste vuotoja kone innostuu tosi laukkaan saadessaan pilottia. .orionissa oli silläkertaa imusarjan tiiviste rikki
RalliPalli
Viestit: 3
Liittynyt: 27 Heinä 2005 09:42
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja RalliPalli »

heh.... Taas sit voordilla 2.5 tuntia auto kiinni letkuissa... vikaa ei löytyny mutta nyt sit ku käyttivät ton boksin irti niin nyt toimii... eli vika voinu olla vaan joku huono kosketus siinä liittimessä... tai sit ei. Eivät ainakaan takuuta antanu korjaukselle... Eli ei auta ku toivoo että nyt sit toimis...
Jep Jep
eskomk4
Viestit: 170
Liittynyt: 09 Marras 2005 14:41

Viesti Kirjoittaja eskomk4 »

Milläs olette tiivistäny sinne sen "sokean laipan", kestääkö ihan normi tiivisteliima??
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Minä olen tehnyt sen leikkaamalla tavallisesta "tiivistepahvista" niin ei tarvi mitään tiivistettä lisäksi. 8)
eskomk4
Viestit: 170
Liittynyt: 09 Marras 2005 14:41

Viesti Kirjoittaja eskomk4 »

Jep noin tuntuu pelaavan. Mietitytti vaan aluksi lämpöasiat mutta ei se taida kauhean kuuma paikka olla. Ehkä vähän parani käynti"mutua.."
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tiivistepahveja on myös kuumiin paikkoihin! 8)
eskomk4
Viestit: 170
Liittynyt: 09 Marras 2005 14:41

Viesti Kirjoittaja eskomk4 »

Eiköhän tuo semmosta ollukkin... toivottavasti
Vastaa Viestiin