Vaimentimista ja Kytkimestä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
VV86
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Elo 2005 23:24

Vaimentimista ja Kytkimestä

Viesti Kirjoittaja VV86 »

Elikkäs tässä olen putkistoa rakentamassa autoon ja tuli tossa mieleen, että montako vaimenninta se putki vaatii että menee katastusmiehen mieliks läpi.

Ja semmonen että mitenkä ois helpoin operoida kytkimen vaihto. (Kytkinlevy, paineasetelma, painelaakeri ja kampiakselin stehva) Auto on escort xr3i -89. Eli koko konetta ilimaan vai ihan laatikkoo puottamaan vai mitenkä.
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Pönttöjen määrästä ei taida olla mitään pykäliä.
Kunhan meteli pysyy aisoissa, niin ei ole väliä onko niitä 1 tai 3.
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Lähde sillä perus linjalla, eli 2kpl niitä pönttöjä (saa niitä lisättyä, jos tarvii :wink: ).. Keskelle joku vähän pienempi ja takapöntöks sit joku vähän kookkaampi... Noissa pöntöissä tuo vaimennus vaihtelee aikas reilusti valmistajien välillä, eli paha sanoa tarkemmin :? :cry: ...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

yhellä kunnollisella vapaavirtausvaimentimella menee katsastuksesta läpi :D
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

turbo on hyvä vaimennin ja sitten yks läpivirtaava vaimennin lisäksi :wink:
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Joo, kyllä yleensä yhdellä pärjää, nehän ottaa vaan pari tonnia kierroksia ja tuossa vielä yks riittää. 8)
Minä olen etuvetosissa tunkannut auton ilmaan ja sitten pukkien varaan. Kaikki haittaavat "romut" pois edestä, tunkki motin alle, tarvittaessa korvakkoja irti ja motin korkeuden säätö tunkilla jotta saa laatikon ylös. Takavetosissa auto ilmaan ja laatikko "syliin". 8)
Vastaa Viestiin