Mondeo
Mondeo
Mä nyt siirrän tän kysymyksen tänne kun toi crsc:n porukka kääntää selkänsä heti jos ei ole halukas jatkamaan jäsenyyttä.
takajarrulevytkö tulevat vasta -00 ylöspäin?
Kuinkas mondeoissa on tehty tuo käsijarru? Samallalailla kuin Escortissa jossa on levytakana ja käsijarru rummussa?
Entäs kuinka nuo pyöranlaakerit ovat näissä kestäneet?
Onko kytkimessä ollut ongelmia, siis sitä samaa ettei se automaatti säätö ole toiminut ja kytkintä saa polkea pohjaan ja ei silloinkaan meinaa irrottaa.
takajarrulevytkö tulevat vasta -00 ylöspäin?
Kuinkas mondeoissa on tehty tuo käsijarru? Samallalailla kuin Escortissa jossa on levytakana ja käsijarru rummussa?
Entäs kuinka nuo pyöranlaakerit ovat näissä kestäneet?
Onko kytkimessä ollut ongelmia, siis sitä samaa ettei se automaatti säätö ole toiminut ja kytkintä saa polkea pohjaan ja ei silloinkaan meinaa irrottaa.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia wagon
Ainakin -99 2.5 V6 on levyt takana.
Takalevyjarruilla varustetuissa autoissa seisontajarruvipu käyttää takajarrusatuloita vaijerin välityksellä ja takajarrusatulan vipua sisäänrakennetulla nokalla. Takajarrusatulassa oleva salpa pyörittää männän säätöruuvia jarrupalan kulumisen tasaamiseksi. ( Ote TIS korjaus oppaasta)
Takalevyjarruilla varustetuissa autoissa seisontajarruvipu käyttää takajarrusatuloita vaijerin välityksellä ja takajarrusatulan vipua sisäänrakennetulla nokalla. Takajarrusatulassa oleva salpa pyörittää männän säätöruuvia jarrupalan kulumisen tasaamiseksi. ( Ote TIS korjaus oppaasta)
- siipicossu
- Viestit: 169
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
- Viesti:
samoin on 98:ssajotaki kirjoitti:Ainakin -99 2.5 V6 on levyt takana.
Takalevyjarruilla varustetuissa autoissa seisontajarruvipu käyttää takajarrusatuloita vaijerin välityksellä ja takajarrusatulan vipua sisäänrakennetulla nokalla. Takajarrusatulassa oleva salpa pyörittää männän säätöruuvia jarrupalan kulumisen tasaamiseksi. ( Ote TIS korjaus oppaasta)
V6 koneisissa ainakin on kaikissa levyt takana
Juu ainakin itellä on sellanen... Eli siis tota MK1 mondeoa on tehty nelikkona ja mummoassa YLE on tuottanut niitä itselleen... arvaa mistä omani löysinZyaS kirjoitti: ai niitä on nelikkoinakin

Ja laitetaan nyt sitten tähän perään, jos joku viisas vaikka tietäisi, niin saakohan tota ST200 tekniikkaa sovitettua tohon nelikon vaihteistoon?
Plus sit tieten et kuinka vitullinen homma se ois esim. sähköjen kannalta?
Mondeo mk1 2.0 stw 4x4
http://www.teamkorhonen.com
http://www.teamkorhonen.com
Juu, mä itseasiassa kysäsin joskus katastuksen pojilta tosta cossu tekniikan vaihdosta ja ne meinas et kuhan on dynot näyttää ja jarrut vastaa tarvittavia, niin eiku vaihtoon vaan. eikös kuiten vimoset cossu eskot oo vähäpäästösiä?
Mondeo mk1 2.0 stw 4x4
http://www.teamkorhonen.com
http://www.teamkorhonen.com
Olisipa noin helppoa!!! Vaatii Vtt-testit ja muuta mukavaa.Eweri kirjoitti:Juu, mä itseasiassa kysäsin joskus katastuksen pojilta tosta cossu tekniikan vaihdosta ja ne meinas et kuhan on dynot näyttää ja jarrut vastaa tarvittavia, niin eiku vaihtoon vaan. eikös kuiten vimoset cossu eskot oo vähäpäästösiä?
Jos laitat esco-cossun koneen mondeoon, ei samat päästönormit ole voimassa, kun eri korissa kiinni. Ja tehoja pitää kuristaa ja silloinkaan ei päästönormit ole voimassa.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Vaan ei mahda löytyä niin tyhmää katsastusinsinööriä, et se ei erottas mondeon konetta turbokoneesta 

Mondeo mk1 2.0 stw 4x4
http://www.teamkorhonen.com
http://www.teamkorhonen.com
- siipicossu
- Viestit: 169
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
- Viesti:
Jos käyttää vertailumallina st200 ja 205 hp niin kyllä pitäisi esco cossun tehot käydä kuristamattomana.overboost kirjoitti: Olisipa noin helppoa!!! Vaatii Vtt-testit ja muuta mukavaa.
Jos laitat esco-cossun koneen mondeoon, ei samat päästönormit ole voimassa, kun eri korissa kiinni. Ja tehoja pitää kuristaa ja silloinkaan ei päästönormit ole voimassa.
Ja teimpä kerran yhelle rantakirpulle "vaihteen poiston"...Regu kirjoitti:On löytynyt sellainenkin joka ei erota 4 pyttystä suorasta 6:sta
Oli aski sökö ja ykkönen ei pelittänyt, mutta jaksoi lähteä kakkosella aivan normaalisti.
Sanoin katsastuksessa setälle; Älä yritä lähteä ykkösellä, on niin paljon tehoja että aski hajoaa, setä uskoi, lähti kakkosella, katsasti ja antoi leiman.
On ne niiiiin vähä-älysiä noi ingenjöörit.....

-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Nää jutut.....
Menee aina jonnekkin muualle kun alkuperäinen aihehan oli




Pienempää sisään.....ja.....V6-KEHRÄÄ;-)
----Mondeo Farkku vm-2001. 2.5l Duratec 24v-----------
----Mondeo Farkku vm-2001. 2.5l Duratec 24v-----------