Mondeo

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
FarOs
Viestit: 27
Liittynyt: 23 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Laihia

Mondeo

Viesti Kirjoittaja FarOs »

Mä nyt siirrän tän kysymyksen tänne kun toi crsc:n porukka kääntää selkänsä heti jos ei ole halukas jatkamaan jäsenyyttä.

takajarrulevytkö tulevat vasta -00 ylöspäin?
Kuinkas mondeoissa on tehty tuo käsijarru? Samallalailla kuin Escortissa jossa on levytakana ja käsijarru rummussa?
Entäs kuinka nuo pyöranlaakerit ovat näissä kestäneet?
Onko kytkimessä ollut ongelmia, siis sitä samaa ettei se automaatti säätö ole toiminut ja kytkintä saa polkea pohjaan ja ei silloinkaan meinaa irrottaa.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia wagon
jotaki
Viestit: 24
Liittynyt: 20 Helmi 2005 09:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jotaki »

Ainakin -99 2.5 V6 on levyt takana.

Takalevyjarruilla varustetuissa autoissa seisontajarruvipu käyttää takajarrusatuloita vaijerin välityksellä ja takajarrusatulan vipua sisäänrakennetulla nokalla. Takajarrusatulassa oleva salpa pyörittää männän säätöruuvia jarrupalan kulumisen tasaamiseksi. ( Ote TIS korjaus oppaasta)
tommi.r
Viestit: 528
Liittynyt: 02 Helmi 2005 17:04
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r »

93-99 1.6, 1.8, 2.0 stw,sedan ja hb malleissa on rummut, v6 on levyt.
Olettaisin että noissa uudemmissa on jo levyt takana.
Ainakaan 95 V6 ei ole käkkäri rumpujarrutyylinen,vaan satulassa on vipu joka puristaa mäntää.
XR3i
Eweri
Viestit: 39
Liittynyt: 07 Helmi 2005 03:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eweri »

Jos nyt pienenä pilkunviilauslisänä laittaisi, et ainaskin 95 2.0 4x4 stw.ssä on levyt takana :D
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

Eweri kirjoitti:Jos nyt pienenä pilkunviilauslisänä laittaisi, et ainaskin 95 2.0 4x4 stw.ssä on levyt takana :D
ai niitä on nelikkoinakin :oops:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Avatar
siipicossu
Viestit: 169
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu »

jotaki kirjoitti:Ainakin -99 2.5 V6 on levyt takana.

Takalevyjarruilla varustetuissa autoissa seisontajarruvipu käyttää takajarrusatuloita vaijerin välityksellä ja takajarrusatulan vipua sisäänrakennetulla nokalla. Takajarrusatulassa oleva salpa pyörittää männän säätöruuvia jarrupalan kulumisen tasaamiseksi. ( Ote TIS korjaus oppaasta)
samoin on 98:ssa
V6 koneisissa ainakin on kaikissa levyt takana
Eweri
Viestit: 39
Liittynyt: 07 Helmi 2005 03:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eweri »

ZyaS kirjoitti: ai niitä on nelikkoinakin :oops:
Juu ainakin itellä on sellanen... Eli siis tota MK1 mondeoa on tehty nelikkona ja mummoassa YLE on tuottanut niitä itselleen... arvaa mistä omani löysin :wink:

Ja laitetaan nyt sitten tähän perään, jos joku viisas vaikka tietäisi, niin saakohan tota ST200 tekniikkaa sovitettua tohon nelikon vaihteistoon?

Plus sit tieten et kuinka vitullinen homma se ois esim. sähköjen kannalta?
Mondeo mk1 2.0 stw 4x4
http://www.teamkorhonen.com
mondeo_friikki

Viesti Kirjoittaja mondeo_friikki »

Kattelin tossa jotain englantilaista lehteä niin siinä oli mondeo 4wd cossu tekniikalla
Eweri
Viestit: 39
Liittynyt: 07 Helmi 2005 03:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eweri »

Juu, mä itseasiassa kysäsin joskus katastuksen pojilta tosta cossu tekniikan vaihdosta ja ne meinas et kuhan on dynot näyttää ja jarrut vastaa tarvittavia, niin eiku vaihtoon vaan. eikös kuiten vimoset cossu eskot oo vähäpäästösiä?
Mondeo mk1 2.0 stw 4x4
http://www.teamkorhonen.com
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Eweri kirjoitti:Juu, mä itseasiassa kysäsin joskus katastuksen pojilta tosta cossu tekniikan vaihdosta ja ne meinas et kuhan on dynot näyttää ja jarrut vastaa tarvittavia, niin eiku vaihtoon vaan. eikös kuiten vimoset cossu eskot oo vähäpäästösiä?
Olisipa noin helppoa!!! Vaatii Vtt-testit ja muuta mukavaa.
Jos laitat esco-cossun koneen mondeoon, ei samat päästönormit ole voimassa, kun eri korissa kiinni. Ja tehoja pitää kuristaa ja silloinkaan ei päästönormit ole voimassa.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Ei multa oo koskaan mottia autosta tutkittu katsastuksessa, rungon numero vaan, ei sitäkään aina! :D
Eweri
Viestit: 39
Liittynyt: 07 Helmi 2005 03:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eweri »

Vaan ei mahda löytyä niin tyhmää katsastusinsinööriä, et se ei erottas mondeon konetta turbokoneesta :lol:
Mondeo mk1 2.0 stw 4x4
http://www.teamkorhonen.com
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

On löytynyt sellainenkin joka ei erota 4 pyttystä suorasta 6:sta :lol:
Escort 1.8 sport -97
Avatar
siipicossu
Viestit: 169
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu »

overboost kirjoitti: Olisipa noin helppoa!!! Vaatii Vtt-testit ja muuta mukavaa.
Jos laitat esco-cossun koneen mondeoon, ei samat päästönormit ole voimassa, kun eri korissa kiinni. Ja tehoja pitää kuristaa ja silloinkaan ei päästönormit ole voimassa.
Jos käyttää vertailumallina st200 ja 205 hp niin kyllä pitäisi esco cossun tehot käydä kuristamattomana.
hietsu

Viesti Kirjoittaja hietsu »

Regu kirjoitti:On löytynyt sellainenkin joka ei erota 4 pyttystä suorasta 6:sta :lol:
Ja teimpä kerran yhelle rantakirpulle "vaihteen poiston"...
Oli aski sökö ja ykkönen ei pelittänyt, mutta jaksoi lähteä kakkosella aivan normaalisti.
Sanoin katsastuksessa setälle; Älä yritä lähteä ykkösellä, on niin paljon tehoja että aski hajoaa, setä uskoi, lähti kakkosella, katsasti ja antoi leiman.
On ne niiiiin vähä-älysiä noi ingenjöörit..... :lol:
Fich Meister

Viesti Kirjoittaja Fich Meister »

Ainakin vuoden 2000 2,0 STW:ssä on levyt takana. 2000 on viimeinen vuosikerta, jossa on ne isot (= hyvät) "killisilmä"-etuvalot.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kukaan ei ole niin viisas kuin insinööri, paitsi toinen insinööri, ehkä? :D
Fich Meister

Viesti Kirjoittaja Fich Meister »

[off topic]
Monteonisti kirjoitti:Kukaan ei ole niin viisas kuin insinööri, paitsi toinen insinööri, ehkä? :D
Mikään ei ole niin viisas kuin ihminen, paitsi insinööri.
[/off topic]
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Insinööri on kuitenkin "vällttämätön paha", kuka muu suunniittelis nämä kaikki hyvät (ja huonot?) systeemit, kuten vaikka asunnot ja voortit? :D
crashline
Viestit: 84
Liittynyt: 08 Maalis 2007 04:11
Paikkakunta: Askola

Nää jutut.....

Viesti Kirjoittaja crashline »

Menee aina jonnekkin muualle kun alkuperäinen aihehan oli :shock: :shock: :D
Pienempää sisään.....ja.....V6-KEHRÄÄ;-)
----Mondeo Farkku vm-2001. 2.5l Duratec 24v-----------
Vastaa Viestiin