Ohjaustehostimen nesteenvaihto?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
cyb3rjay

Ohjaustehostimen nesteenvaihto?

Viesti Kirjoittaja cyb3rjay »

Tuli Mk5:nen escortti hankittua ja ohjaustehostimen nestepinta on siinä alarajalla.

Kävin hakemassa tuttua punaista nestettä (Automaattivaihteisto öljyä (ATF)) tölkin mutta onneksi tuli katsottua säiliöön tarkemmin ennen kuin aloin sinne mitään lisätä. Vanha neste on kuin ruskeata kuravelliä.

Mietin pitäisikö tuosta nyt jollain ruiskulla imaista tuota vanhaa nestettä pois sen mitä saa ja tuoretta tilalle. Ei oikein tekisi mieli tuon vanhan päällekään suoraan kaataa kuin väriero on sen verta huikea noilla nesteillä.

Jos tästä on jo keskustelu niin linkkiä kehiin, omalla kohdalla hakusanat eivät varsinaista tulosta tuottaneet.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

neuvoisin kyllä vaihtamaan koko nesteet..
huuhtelu siinä samalla vois olla sekin hyvästä.
vastakkaiseen kiertosuuntaan mielellään.
ei sieltä mitään junia t...
kaselin
Viestit: 114
Liittynyt: 10 Loka 2005 17:03

Viesti Kirjoittaja kaselin »

Imase tyhjäksi täytä alarajaan käymään ja käännä ratti ääriasentoihin ja sama parikertaa ja sitten täyteen niin eiköhän ole puhtaat öölit sisällä.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

:lol: ...vastasinpas luulossa että syylarin nesteet..ohhoijaa taas :twisted:
ei sieltä mitään junia t...
Arska123
Viestit: 53
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:53

Viesti Kirjoittaja Arska123 »

Ota paluuletku säiliöstä irti (yleensä ohuempi) ja laita sen pää tyhjään kanisteriin, samalla kun tulppaat jollakin säiliön reiän. Sitten vaan auto käymään ja kaatelet uutta öljyä säiliöön niin kauan kunnes palaava öljy on puhdasta.
kaselin
Viestit: 114
Liittynyt: 10 Loka 2005 17:03

Viesti Kirjoittaja kaselin »

Voipi vähän roiskua.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Helpoin tapa imasta säiliö tyhjäksi ja täyttää sitten. Käyttöä jonkin aikaan ja taas em. uusiksi. Vaihtuu suurin osa, ei kyllä kaikki. :roll:
cyb3rjay

Viesti Kirjoittaja cyb3rjay »

Kiitän vinkeistä.

Ihan mustan harmaahko neste tuolta ulos tupsahti, itselle ainakin hyvä mieli tuli kun sai ns puhtaat nesteet sisään.

Homma oli hyvinkin helppo, ei tarvinnut mitään kauheita kikkoja:
1) Ohjaustehostimentankki irti nostamalla, paluu letku irti
2) Tankki saaviin ja lähtöletku irti, tankki tyhjäksi ja pesuun
3) Otin perus ratin ja siihen letku perään kiinni ja siihen jäähdytinneste säiliön viereen lepäämään, paluuletku tähän, lähtöletku vapaana
4) Auto käyntiin ja pyörittelyä että vanhat nesteet tuli pihalle
5) Puhdas tankki kiinni ja Max Cold merkkiin asti nestettä (meni joku 5,5dl)
6) Auto taas pörrään ja pyörittelyä että nesteet kierti systeemin läpi ja tankki taas tyhjänä.
7) Paluuletku tankkiin takas ja tankki paikalleen
8) Tankki taas Max Cold merkkiin asti ja sitten ilmausta vaan järjestelmälle
--
9) Annoin nesteen "imeytyä" tankista letkuun ja pumppuun
10) Kone käyntiin -> neste lähtee kiertämään, lisätään sitä Max Cold merkkiin asti, kone pois päältä
11) Pyörittelyä ilman että kone käynnissä ääriasentoihin
12) Kone käyntiin ja pyörittelyä ääriasentoihin ja nesteen lisäilyä tuohon Max Cold:iin asti mikäli se maistui
13) Pitää antaa yön yli nyt seistä ja ihmetellä aamulla jos olisi vielä ilmaa poistunut ja tarkistaa nesteen määrä
Vastaa Viestiin