Ja se on kyllä varmasti hömppää että auto tottuisi tuohon eikä pelaisi enää ilman sitä

Ei,ku se pelkkää fysiikka/kemiaa.Krisse kirjoitti:Itellä on vuoden-parin välein tyhjäkäynti hävinnyt ~kokonaan, ja silloin olen aimo annoksen (lue: melkein tyhjään tankkiin vähintään ½ litraa) Masinolia laittanut ja joka kerta on auttanut. Mutta mulla onkin tapana ajella aina tyhjällä tankilla ja sillä lienee osansa asiaan.
Ja se on kyllä varmasti hömppää että auto tottuisi tuohon eikä pelaisi enää ilman sitä
Tehkääpä sama koe jolla minä huomasin miksi jääesto toimii...janzamar kirjoitti:sepä siinä kun se tuppaa jäämään suodattimeen.
tai johonkin mutkaan kun sammuttaa,ja sitten taas ei tahdo oikein heti herätä.
elikkä kun vesi ja bensa ei oikein sekoitu ,liike loppuu ja seokset erottuu
niin taas on tukos jossain kohtaa kun pakkanen tekee hyytymän.
muistaakseni diesel-100 jäänesto on punaista ?janzamar kirjoitti:no..![]()
puhun vaan niistä suodattimista mitä oon itte aukonut.
ja ne on ollu täynnä sitä jäänestoa..polttoöljyn ja veden osaan kyllä erottaa toisistaan..toinen on punaista ja toinen ei.
eikä oo jäänestokaan kovin punertavalta näyttänyt?
ja tankissakin on ollut muutama kymmenen litraa polttoainetta,eli ei pelkkää vettä sentään.
niinhän se olikin, aeroli oli sitä punaista eli paineilmajarrujen jäänesto.janzamar kirjoitti:kyllä noi purkit mitä oon käyttäny on ollu noita kirkkaita,ja tais olla se diesel 100:kin vaan purkistaan punaista..
mutta oon käyttäny niitä litran purkkeja,mitähän lie nimeltään.
kaikki ne haisee aika pahalta
Ymmärtääkseni jäänesto aineella jajype kirjoitti:auttaa se jos imuilman esilämmitys ei toimi ja silloinkin se hyöty on vasta suojakelillä, siis kaasarikoneissa eihän sitä muissa taida ollakkaan..