Eskon lämmityslaite

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
u703ljq
Viestit: 14
Liittynyt: 21 Elo 2005 20:08

Eskon lämmityslaite

Viesti Kirjoittaja u703ljq »

Eli on tainnut käydä kuten noissa viestissä
on mainittu,eli sulakerasian tinoitus mennyt, sanokaas kuinka saisin johtovirityksen
avulla toimimaan, vedänkö lämmityslaitteelta
johdon akulle ja väliin vaikka katkaisin .
ei nyt ennätäisi huoltoon viedä.

niin autohan on escort 1,8 zetez farkku

Kiitos
kaselin
Viestit: 114
Liittynyt: 10 Loka 2005 17:03

Viesti Kirjoittaja kaselin »

Ja sulake ettei rysä pala. :lol:
Monkelo
Viestit: 244
Liittynyt: 12 Marras 2005 13:10
Paikkakunta: S-järvi

Viesti Kirjoittaja Monkelo »

Meikäläinen teki lattaliittimistä ja sulakepesästä hyppylangan, jolla sitten tyhjästä sulakepaikasta otin virran puhaltimelle.

Suoraan sulakerasian kannen alta sulakkeiden kannoista toiseen e i tarvitse vetää piuhoja konehuoneesta asti.

Viritys pitää vain poistaa sammutettaessa ettei virtoja jää päälle vikapaikkaan tai lisättävä viritykseen vielä katkaisin.

Huoltoon se boksihan maksaa yli sata egee kun ne sen uusii, tinaaminen ei maksa kuin vaivan :shock:
Fix Or Repair Daily
u703ljq
Viestit: 14
Liittynyt: 21 Elo 2005 20:08

Viesti Kirjoittaja u703ljq »

hei kerro vähän tarkemmin tuo hyppylanka homma,
eli pitääkä sulakerasia irrottaa, (varmaankin)
eli kerro "kuva kuvalta"

Kiitti
tsetec
Viestit: 105
Liittynyt: 03 Loka 2005 18:55

Viesti Kirjoittaja tsetec »

Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Viritys pitää vain poistaa sammutettaessa ettei virtoja jää päälle vikapaikkaan tai lisättävä viritykseen vielä katkaisin.
Eikös tuon voi tehdä sulakkeelta joka on virtalukon "takana" eli virrat katkee kun avaimesta vääntää virrat pois? :roll:
Monkelo
Viestit: 244
Liittynyt: 12 Marras 2005 13:10
Paikkakunta: S-järvi

Viesti Kirjoittaja Monkelo »

Sulakkeet ovat lattasulakkeita ja niiden tilalle käy urospuolinen abiko lattaliitin.

Auton omat sulakkeet on kahden naaraspuolisen liittimen välissä ja toiseen näistä navoista tulee jännite, jos sulake otetaan pois.

Tähän liittimeen johon tulee jännite työnnetään lattaliittimillä ja sulakkeella varustettu johto.

Tämä lähtevän virran pää kannattaa valita sellaiselta sulakkeelta esimerkiksi ilmastoinnin sulake, jos autossa ei ole ilmastointia "vapaa paikka".

Otetaan lämppärin sulake pois ja laitetaan johdon toinenpää lämppärin sulakkeen puolelle.

Tällöinhän virrat kulkee taasen johdossa olevan sulakkeen kautta lämppärin puhaltimelle.

Itselläni oli samainen vika vm-95 1.8D Escossa silloin ei toimineet myöskään vilkut ja vika oli sulakeboksissa päävirtareleen juotoksissa.
Fix Or Repair Daily
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Se sulake laatikko kun alkaa oireileen,
niin voi olla että se ei jää ainoaksi
viaksi,jos menee puhallin tai vilkut.
Varautua kannattaa myös siihen,että
koko vaunu saattaa jäädä tien poskeen.

Käsittääkseni nuo uudet satasen boxit
on tehty varmemmiksi,vahingosta viisastuneena.
u703ljq
Viestit: 14
Liittynyt: 21 Elo 2005 20:08

Kytkinkö kuitenkin sökö

Viesti Kirjoittaja u703ljq »

Moro, eli kokelin tota hyppylanka hommaa
johdolla lämppärin sulakkeelta vapaaseen sulakepaikkaan,
ei toimi, nyt epäilen sitä lämmityslaitteen
pyöreetä tehosäädintä. onko kellään infoa siitä ?

Kiitokset taas :)
Monkelo
Viestit: 244
Liittynyt: 12 Marras 2005 13:10
Paikkakunta: S-järvi

Viesti Kirjoittaja Monkelo »

Kannattaa mitata lämppärin moottorilta tuleeko sinne virtaa, jos tulee ja ei pyöri niin hiilet on finaalissa.
Fix Or Repair Daily
u703ljq
Viestit: 14
Liittynyt: 21 Elo 2005 20:08

moottori

Viesti Kirjoittaja u703ljq »

moottori kyllä toimii kun sen kytkee suoraan akkuun.
eli vika ei hiilissä.
Monkelo
Viestit: 244
Liittynyt: 12 Marras 2005 13:10
Paikkakunta: S-järvi

Viesti Kirjoittaja Monkelo »

Ei muuta kuin purkamaan kytkin näkyviin.

Otetaan mittariston ympäriltä 2 ruuvilla oleva kehys pois.

Kehyksen alta muistaakseni löytyy lisää ruuveja.

Väännetään meisselillä lämppärin nupit ja niiden alta ruuvit pois muistaakseni.

Kokonaan ei kannata varmaan purkaa jos saa liittimet näkyviin!

Mittaillaan tuleeko kytkyttimelle virtaa ja meneekö se siitä läpi?

Vika voi tietenkin olla edelleen boksilla, sitten pitää vetää uusi virtajohto sulakkeella ja erillisellä kytkimellä väliaikaiseksi viritykseksi.
Fix Or Repair Daily
u703ljq
Viestit: 14
Liittynyt: 21 Elo 2005 20:08

Kunnossa taas

Viesti Kirjoittaja u703ljq »

Niin , nyt pelaa, kun on uusi boxi, maksoi
140 euroa, ei kovin paha homma ollut tuo vaihtaa, ahtaat tilat tietysti.

jos joku tarttee nyt sulakeboxia ja osaa kolvata
tuon entisen kuntoon(lämppäri ei toiminut siksi vaihettu)
niin pistäköön ilmoituksensa jos kiinnostaa, edullisesti
tulisi tämä boxi.
:)
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Minulla maksoi 130 ja tuli suurin osa sulakkeista mukana! :D
Vaihdoin kait turhaan joten olisi "uudenveroinen" boxi halvalla! :roll:
Monkelo
Viestit: 244
Liittynyt: 12 Marras 2005 13:10
Paikkakunta: S-järvi

Viesti Kirjoittaja Monkelo »

Pitäisikö niitä alkaa korjaamaan ilmaiseksi, kunhan lähetätte niin korjattuna lähetän takaisin!

Niin milläs minä sitten valvon, että ette myy niitä 130€ eteenpäin :cry:
Fix Or Repair Daily
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Jos uusi 130 niin kait korjattu korkeintaan 65? :D
Vastaa Viestiin