Ei lähde käyntiin.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
VV86
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Elo 2005 23:24

Ei lähde käyntiin.

Viesti Kirjoittaja VV86 »

Missähän vois olla vika ku ei lähde tuo rottelo käyntiin, se toissapäivänä vielä hyvin pelas, eilen sitten menin starttaamaan, lähti käyntiin sammu, sitte vingutin hetken, meinas lähtee ja taas sammu, niinku bensa loppunu. Sitte hain bensaa joka yleensä auttaa tämän tyylisiin ongelmiin. Niin ei silti lähtenyt käyntiin, yritettiin hinata, mutta ei antanut oikein kipinää ja eikä virranjakajassakaan mitään outoa näkynyt. Eli nyt tarttisin apua, että miten saan vian määritettyä ja missä ois vika.

Auto on Escort xr3i -89
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

lienee se kipinälaatikko,kipinät on loppu niin pitää hakea uusi?
eli sytkänohjausboksi.
..näin veikkaan..
ei sieltä mitään junia t...
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Tarvikeliikkeestä pussillinen irtokipinoitä sytkäboksiin :D

Kannattaa kuitenkin aloittaa johtoliitoksista yms ja jos mahdollista niin kokeilla lainaboksilla esin ennenkuin ostaa
VV86
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Elo 2005 23:24

Viesti Kirjoittaja VV86 »

paljokohan maksaa ?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

ei sieltä mitään junia t...
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Niin siis ootko jo selvittänyt, että kipinä on se joka uupuu?
En oikein saanu selvää tosta sun eka tekstistä kun sanoit, että koitettiin hinata eikä saanut oikein kipinää. Miten sä sen hinatessa totesit???
En tässä koita mitään saivarrella vaan ihan varmistaa tilannetta.

eli jos kipuna uupuu niin sitten vaan alkaa tulpilta takasinpäin hakemaan mihin se hukkuu.
Ajoituslampulla on ainakin hyvä kattoa tuleeko edes puolalta kipinää.
Jos ei niin sitten mittaat puolan molemmat puolet. Jos puola on ehjä niin sitten vaikka irto polttimo akun plussan ja puolan miinusjohdon väliin ja starttaamaan. Pitäs vilkkua. Jos ei niin boksi tai anturi (kammenkulma tai hall) rikki. Tai johdotuksissa vikaa. ton anturinkin pystyy mittaamaan,m utta en muista lukemia. joku muu voi ne sanoa jos muistaa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Voiskohan kokeilla konstia että,
akulta virta suoraan puolalle,täten
ohitat virtalukon/boxin.
Jos pelittää niin vikaa voi oletettavasti
hakea puolalta taakseppäin.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Tai katsoo vaan yleismittarilla/sähkökynällä että sinne puolalle tulee virtaa (plus napaan tietenkin virtojen ollessa päällä sekä startatessa)
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

VesQ kirjoitti:Tai katsoo vaan yleismittarilla/sähkökynällä että sinne puolalle tulee virtaa (plus napaan tietenkin virtojen ollessa päällä sekä startatessa)
Tämäkin konsti hyvä,aikaisemmin esitetty
toimii vaan myös silloin,jos mittaria/koekynää ei ole
käsillä,tahi sen käyttöä ei hallitse. :wink:
Vastaa Viestiin