Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Joo elikkäs eilen teki 2.0 kaasari ohc sierra temput ja päätti sammua kesken ajon eikä lähtenyt käymään. No sitten tuli tutkittua niin ei tule puolalta kipinää virranjakajalle. Keväällä teki saman tempun ja sillon oli rikkinäinen puola syynä.
No tänään koitin käymään ja nätisti lähti, kävi varmaan joku 5 min ja sammui eikä taas antanut kipinää. Juuri samat oireet kuin keväälläkin. Voiko olla, että puola on taas mennyt? Aika kummalista mun mielestä että puolen vuoden päästä hajoaisi taas? Puola on motonetistä ostettu
Mites sitten sen tuo ohjausboksi vaikuttaa? On kummiskin sen verran kallis uusittava vanhaan sierraan tuo osa että ei kannata vaihtaa kun maksaa mun mielestä 500 euroa
Tuota noin. En yhtään ihmettele jos motonetin puola ei kestä puolta vuotta kauempaa. Saattaa hyvinkin olla että se on nyt entinen. Ei nuo tarvikeosat ole mitenkään laadukkaita. Ei naapurinkaan motonetistä ostama vesipumppu vuotta kauempaa kestänyt. Jakohihnakin pamahti poikki ennen aikojaan.
Eemeli kirjoitti:
Mutta kuitenkin pitää sit ottaa huomioon myöskin että MOTONETIN HINTA... halpa hinta hyvä houkute mutta ei varmaan takaa laatua.
Halpa hinta ei johdu suinkaan sen huonommasta laadusta kuin muilla tarvike myyjillä.
Motonetillä vain on niin suuri asiakaskunta ja kerta tilaukset niin suuria, että pystyvät myymään muita edullisemmin.
Jos tarkemmin paneutuu asiaan jo soittaa vaikka motonettiin, niin huomaa, että samat tavaran toimittajat niilläkin on. (mm. Koivunen)
Joo kyllä motonetista noissa puolissa löytyy varmaan ihan samaakin tavaraa kuin merkkiliikkeessä.
Ja joo kyllä sieltä on mennyt joko puola, puolan javirranjakajan välinen johto. sytkäboksi (alle 30e) tai hall/kammenkulma-anturi... kumpi tossa nyt sitten onkaan. Ja tietty johdotukset saattaa myös olla syynä.
Puolan saat ainakin mitattua ensiö puolen plussa ensiöpuolen miinusta vasten ja toisiopuolen plussa ensiöpuolen miinusta vasten. Pitäs tulla ohmimittarilla lukemia molemmissa tapauksissa. boksia saa tyypättyä kun laittaa vaikka lampun akun plussan ja puolan miinus johdon väliin ja starttaa. Lampun pitäisi tällöin vilkkua. Jos ei niin on anturi tai boksi sökö.
Elikkäs Sierra lähti eilen vanhalla puolalla käymään mutta lakkasi antamasta kipinää kun oli vähän aikaa käynyt..
No tänään hain uuden puolan ja koitin että lähteekö sierra vanhalla puolalla käymään ja niinhän se lähti. No siirsin sitä vähän pihasta jotta oli parempi alkaa vaihtamaan uutta puolaa. No päätin vielä testata että kun on vähän aikaa käynyt että lakkaako taas antamasti kipinää. Siinä se kävi sitten vähän aikaa ja huomasin että tyhjäkäynti muuttui tosi huonoksi sitten kaikki valotkin muuttuivat ihan himmeäksi. Sammutin auton ja koitin startata niin ei tapahtunut mitään.
No sitten annoin lisävirtaa ja koitin molempia sytytyspuolia (uutta ja vanhaa) mutta kumpikaan ei antanut kipinää!
Missä voi olla vika?! Ei tossa meiän sierrassa ainaskaan ole muita sytytysyksiköitä muutakun se puola ja sitten siinä puolan vieressä semmonen ison kokonen motronic "ohjausyksikkö" eli oisko vika sitten siinä boksissa? Jos se olisi mennyt niin täydellisesti rikki että alkoi purkaa akkuakin? Olen kuullut että juuri tuo boksi maksaa saman verran mikä tuollaisen 2.0 ohc kaasari sierran arvo on eli noin 400-500€
varmaan se vika siinä on.
mutta romikseltahan se kannattaa etsiä..
ei tuo sen kummempaa ole,ennen meni katkojan kärjet jne,ja kun ne on vaihtuneet noihin bokseihin niin ne sitten paukkuvat vuorostaan.
Koitapa lyödä akun miinukselta runkoon ja/tai moottoriin toinen maadoitusjohdin. Kuullostais siltä, että siellä on hapettumaa tms. ja kun virta kulkee aikansa siitä läpi se kuumenee liikaa ja lakkaa yhdistämästä.
En kyllä sitte usko ollenkaan, että kaasari sirran ohjausboksi maksais 400-500euroa kun ei edes toi efi ruiskun eec-iv yksikkö maksa kun 250e nurkilla.
Kato motonetin nettiluettelosta mitä maksaa.
Joo täytyy tsekata ne maadotukset.. Motonetistä ei kuitenkaan saa sitä boksia mikä meidän sierrassa on.
OHJAUSYKSIKÖT/MODULIT FORD SIERRA
Elektronisen sytytyksen ohjainyksikkö. Levitä paketissa oleva lämmönjohdinrasva kontaktipintaan!
Alipainekellollisia yksikköjä ei saatavana!
Eli meillä on juuri se ohjausyksikkö missä on tuo alipainekello!
Katoin microcatista niin se näyttäs olevan jotain 150e luokkaa se boksi eli vähän kalliimpi näköjään kuin ne sytytyksen vahvistin yksiköt.
Toihan on ilmeisesti se TFI moduuli?
Paa mulle vaikka privana autosi vin koodi niin saan katottua tarkalleen mikä malli se on ja annan (fordin) osanumeron jos tarviit.
Nyt Sierra lähti uudella puolalla heti käymään kun menin sitä tutkiskelemaan.. Sammuttelin ja starttailin ja hyvin lähti. Annoin käydäkin melkein tunnin verran ja heitin jopa pienen lenkinkin.
Sen huomasin että kone kävi vähän huonosti tyhjäkäynnillä ja monella erikierrosalueella.
Sierrassani on myös ollut sellaista vikaa kauan, että kun kone on tarpeeksi lämmin niin tyhjäkäynti alkaa soutaa noin 700-1500 kierroksen välillä mutta kun sammuttaa ja käynnistää niin käy tyhjäkäyntiä jonkin aikaa normaalin tasaisesti.
Täytyy huomenna heittää isompi lenkki ja katsella, että sammuuko taas ja jos sammuu niin sitten taas alkaa tutkiskella lisää...
Nyt luulen, että vika on paikallistettu.. Tuntuisi että vika on virranjakajan kannessa. Kun sierra on sammunut eikä ole lähtenyt käymään niin kun on virranjakajan kannen ottanut pois ja laittanut takaisin niin on taas alkanut pelittämään =) Kumma juttu.. Oisko sitten jotain kosketus häiriötä?
Pitää vaihtaa uus kansi ja katsoa taas että miten toimii..