Kaasutin turboon

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jope
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Marras 2005 19:23

Kaasutin turboon

Viesti Kirjoittaja jope »

eli pystyykö turbo autossa käyttään vakio kaasutinta
onko paineilla haittaa sen toiminnalle. olen suunnitellut turbo projektia ja tarkoitus olisi päästä halvalla, eikä viitsi ostaa kallista turbo kaasaria
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

3 Vaihtoehtoa
-Kaasari ennen turboa
-Matala ahtopaine
-Kaasarin tiivisteiden,kohon ja neulaventtiilin vaihto
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Ja mahdollisesti webereissä olevan lisärikastuspiirin tulppaaminen

Eli taitaa olla helpoin se turbon kaasari, on meinaan aika mielenkiintoista leikellä kaasariin tiivisteitä jotstain kumista
jope
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Marras 2005 19:23

Viesti Kirjoittaja jope »

inkälainen koho ja neulaventtiili siihen pitäs laittaa
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Se sellainen peltinen/messinkinen koho ei kelpaa eli joku muovinen yms

Ja neulaventtiilissä pitää olla kuminen pää jotta tiivistyy ja jaksaa pitää ahtopaineen verran painetta

Eli se kohokammio kokonaisuudessaan pitää saada kestämään vähintään käytettävän ahtopaineen verran
jope
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Marras 2005 19:23

Viesti Kirjoittaja jope »

joo tuossa kaasarissa on muovinen koho, mutta onko se neula venttiili se josta tulee bensaa kohokammioon vai mikä se on?

ps: yrittäkää saada selvää tuosta. ei oikeen toimi kirjaimet :)

ylläpito vähän lisäili kirjaimia...
:wink:
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Se koho liikuttaa sitä neulaventtiiliä kun bensan pinta nousee/laskee. Eli kun koho laskee alas niin se vetää neulaventtiiliä ulos siitä "suuttimesta" ja sieltä välistä pääsee bensaa virtaamaan. Kun bensanpinta nousee tarpeeksi niin koho painaa venttiilin sinne koloonsa ja se tukkii bensantulon
jope
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Marras 2005 19:23

Viesti Kirjoittaja jope »

joo nyt älysin kiitoksia neuvoista
jope
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Marras 2005 19:23

Viesti Kirjoittaja jope »

ai niin einas unohtua että toiisko luisti kaasarit
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

VesQ kirjoitti:Ja mahdollisesti webereissä olevan lisärikastuspiirin tulppaaminen

Eli taitaa olla helpoin se turbon kaasari, on meinaan aika mielenkiintoista leikellä kaasariin tiivisteitä jotstain kumista
Yleensä power jet ei ole tarpeeton, kaikkein vähiten ahdetussa koneessa. Joissain IDF Webruissa voi joutua ryypyn tulppaamaan, on hankala paineistaa, joutuu tekemään ulkopuolisesti.

Kannentiiviste syntyy kätevimmin uudesta tiivisteestä jonka muuraa silikoonilla tms. tiiviste mämmillä.

Luistikaasarit toimii, minkälaisen savotan jälkeen, riipuu kaasarista.
Minkä tahansa kaasarin saa pelaamaan paineistettuna, jopa VV toimii pienilla ahdoilla mukavasti.

Noin äkikseltään kuuloistais ko. tapauksessa joku Dat 32 Webru helpoimmalta/toimivimmalta ratkaisulta.
jope
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Marras 2005 19:23

Viesti Kirjoittaja jope »

mulla oli vaan tarkoitus kokeilla että saanko toimimaan turbon kans ja autona on vaan tämmönen mökkiauto että aattelin päästä mahdollisimman halvalla
Vastaa Viestiin