Doch Sierraan ruutia

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jamppa69
Viestit: 8
Liittynyt: 05 Touko 2005 13:29
Paikkakunta: Helsinki

Doch Sierraan ruutia

Viesti Kirjoittaja jamppa69 »

Paljonko saisi lisää tehoa 90' Dochiin kattien poistolla? Onko vaivan arvoinen operaatio :?: Autossa on 2" putkisto katista taaksepäin sekä bensanpaineensäädin. Ajattelin hommata K&N putsarin vakiokoteloon...onko kellään kokemusta moisesta?Aiemmin autossa oli joku hölynpöly completos-kartiosuodatin. Korvasin sen juuri vakio koteloputsarilla ja tuntui että alavääntöä hieman katosi..voi olla että vika on korvien välissä?!..
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Turha varmaan mainita mitä mieltä olen noista "ns virityksistä" mutta enemmän siitä kartioputsarista jokatapauksessa hyötyä on kuin siitä vakiokotelossa olevasta putsarista (ja siitä "hyödystäkin" voi olla montaa mieltä kuten muutamassa sadassa aiemmassakin topicissa)

Siitä katin poistostakin niin siitä saattaa saturnuksen kuiden asennosta riippuen muutama hevonen tulla mutta ei mielestäni maksa vaivaa vaihdella putkia/katteja joka vuosi katsastukseen. Siis jos on vähäpäästöinen kuten taitaa olla
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

VesQ kirjoitti:Turha varmaan mainita mitä mieltä olen noista "ns virityksistä" mutta enemmän siitä kartioputsarista jokatapauksessa hyötyä on kuin siitä vakiokotelossa olevasta putsarista (ja siitä "hyödystäkin" voi olla montaa mieltä kuten muutamassa sadassa aiemmassakin topicissa)

Siitä katin poistostakin niin siitä saattaa saturnuksen kuiden asennosta riippuen muutama hevonen tulla mutta ei mielestäni maksa vaivaa vaihdella putkia/katteja joka vuosi katsastukseen. Siis jos on vähäpäästöinen kuten taitaa olla
En ymmärrä minäkään minkä ihmeen tehonlisän takia pitää jokavuosi harrastaa tyhmää ylimääräistä urheilua jonkin typerän yhden hevosvoiman takia(katalysaattorin irroitusta ja asentelua), vai pitääkö sitten ihan vaan saada saastuttaa hieman enemmän ?

No kai se jollekkin suuren ilon suo. :?
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Re: Doch Sierraan ruutia

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

jamppa69 kirjoitti:Paljonko saisi lisää tehoa 90' Dochiin kattien poistolla?
5 kaakkia, sen vertahan katittomalla ja katillisella on eroa. :wink:
Kartsulla saa kivat äänet(makuasia) ja likaiseen vakiputsariin verrattuna paremman ilmansaannin, kunnes paskaantuu. Tehoa vain ratin ja penkin väliin. :)
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Omaani joskus kun "virittelin" ja poistin katin, ni tehot nousi 3hv, mut vääntöä tuli lisää 11nm(penkitetty :wink: )... Oli tosin pistetty myös jyrkemmät nokat ja moottorin ohjaus uusiksi! :wink:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

jos tolla bensan paineen säätimellä meinaat säädettävää niin ei siitä juuri hyötyä ole, ainoastaan haittaa.

sillä saa kyllä bensaa lisää mutta kun suuttimet on suunniteltu toimimaan sillä tietyllä paineella mikä siellä on, kun painetta nostetaan pitenevät sulkeutumisajat ja kun mennään tarpeeksi pitkälle(mikä ei ole paljoa) alkaa suuttimet kusta koko ajan.

onkos siinä se lambada anturi jos on niin silloin on aikasten turhaa yrittää sillä bensan paineen nostolla saada hyötyä kun se boksi korjaa syöttöä pienemmälle. täytyisi päästä manipuloimaan itse anturitietoja ja suutin pulsseja.

kuitenkin kun vaparia ollaan virittämässä niin helpoiten tulee lisää useista pienemmistä muutoksista, kuten juuri toi vapaavirtaus ilmanputsari(jonka myötä imupuoli uusiksi aina kaasuläpältä asti ja kaasuläppäkoteloakin voi suurentaa), putkisto mitä ennen ehdottomasti täytyy olla peltisarja(kissat voi antaa olla siellä tai vaihtaa vapaammin virtaavaan jos paalua riittää), sitten vielä ne kuvitteelliset hevoset otetaan noilla hihnapyörien suurentamisella(laturi ja (vesipumppu josta voi seurata lämpö ongelmia)). ja tietenkin moottorin ohjaus

sen jälkeen jo melkein täytyy ruveta aukomaan konetta että löytyisi lisää menohaluja.

Kessi tietää tosta moottorin ohjauksesta tossa docissa jonkin verran :wink: eikös iinä sierrassa ollut se SMT:n lisä laatikko.
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

evolution kirjoitti:Kessi tietää tosta moottorin ohjauksesta tossa docissa jonkin verran :wink: eikös iinä sierrassa ollut se SMT:n lisä laatikko.
Siitä tietämisestä sitte tiiä... :? Mutta juu... Oli mulla semmonen (smt6).. Ei sillä huikeita lukuja, nousi tehot n.15hv ja vääntö jotain 20nm... Muista enää tarkkaan, kun ei ko. autoakaan oo vähäänaikaan enää omistuksessa ollu... Mut taitais olla parempi jokin täysi ohjelmoitava ecu, tai joku lastu tsydeemi... Tuolla smt6:lla kun kykenee muuttamaan ecun lähettämää tietoa vain täydelläkaasulla (ts.kun lambda pois pelistä..) :evil: :mrgreen:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
racer_
Viestit: 40
Liittynyt: 04 Loka 2005 20:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja racer_ »

onko noista completoksen tehoilmansuodattimista mitään iloa?
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

racer_ kirjoitti:onko noista completoksen tehoilmansuodattimista mitään iloa?
On, se riittää perustuunaajille. :wink:
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

ainakin siinä paketissa tulee mukana ikkunatarra jolla saa varmasti lisää respectiä grillillä... :lol:
Focus 1.0 edition a6 2017
MouTine!
Viestit: 82
Liittynyt: 16 Helmi 2005 23:25

Viesti Kirjoittaja MouTine! »

Itse harrastan tuon jokavuotisen katin asennus-poisto urheilun. Eikä ole edes tuo Sierra mikään harrasteauto, ihan vaan käyttöauto. Ei ole mielestäni paha rasti jos vaan on sopivat tilat ja jne jne... Tehoa tulee se 3-5hp, vääntöä enempi. Konkreettisin ero on bensankulutuksessa. Ja tietääpä ainakin että tallin hyllyllä se kallis katti ei kulu ja mikään kennoelementti ei irrotessaan käänny kotelossa poikittain.

Tötteröfilttereistä kertovat että 2.0i DOCH koneessa jopa poistaisi sitä puutumista yläkierroksilla. Itselläni ei ole muuta kuin Marteliusta ihan kannesta lähtien puskuriin asti.

Ainakin mitä Capriin vertaa niin toi Sierra puutuu jo melkein heti kun kierrokset nousee. Koskaan ole sitä rajoittimelle päästänyt kun ei se vaan jaksa. Voisi joskus kurkata muuten mimmonen orava sielä putsarikotelossa on...
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joo ennenkin on ollut juttua ja sanon taas saman mielipiteeni eli onhan sillä katin poistolla ihan hemmetinmoinen ero... siis ainakin korpparissa.
Ei tommosessa vähän pienempitehoisessa vermeessä varmaan niin selvästi erotu.

Niinkuin sanottu niin kartioputsari ja mielellään ilmanotto keulalta ja muutenkin mahdollisimman kauas koneesta putsari ja vaikka eristäis sen vielä jollain kotelolla. Tosiaan se koko imuputki kannattaa rakentaa uusiksi.
Konepeltiin ilmanotto aukot joilla saa konehuoneen ja imuilman lämpötilaa laskettua.
Peltisatsit jotka myös eristetään. Putkistosta kaikki kierrättävät pöntöt veks.
Ja siihen lisäksi vaikka toi smt6. Ei varmaan kannata alkaa mitään täydellistä moottorinohjaus järjestelmää uusimaan.
Mitäs sitä pintakaasulla teholisää tarvittaisiin. Lämä tiskissä sitä tarvitaan ja sen toi smt6 hoitaa.

Eipä siihen helpohkosti muuta enää voikaan tehdä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
jamppa69
Viestit: 8
Liittynyt: 05 Touko 2005 13:29
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jamppa69 »

Mistäs tommosen smt6:n vois hommata? Hinta?
Jukkiss
Viestit: 81
Liittynyt: 04 Loka 2005 18:10

Viesti Kirjoittaja Jukkiss »

Mites muuten kun en löydä netistä hintaa bensapaineensäätimelle niin onkos pojilla tietoa? Eilen ilmesty vika että tyhjäkäynnillä auto meinaa sammua kokoajan niin repästiin sen säätimen letku irti niin käynti tasaantu normaaliksi ja se säädin ei anna mitenkään päin ilmaa läpi. Onko mitään isoja haittoja jos ajaa tukkeentuneella säätimellä?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

joku 40 euroa tais olla halvemmasta päästä miva-carilla jonkunlainen..
ei paha.
ei sieltä mitään junia t...
Jukkiss
Viestit: 81
Liittynyt: 04 Loka 2005 18:10

Viesti Kirjoittaja Jukkiss »

Niin siis tässä haettiin siihe dokkilaiseen koneeseen sitä ja kui montaas mallia siihe löytyy? Ja vielä semmonen kysymys että kun sierrani ei ole vähäpäästöinen ja siinä on katti o_0 niin sen varmaa voi repiä pois ilman sanktioita katastuksessa?
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

janzamar kirjoitti:joku 40 euroa tais olla halvemmasta päästä miva-carilla jonkunlainen..
ei paha.
Ei tainnut olla ruiskukäyttöön ?
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

jamppa69 kirjoitti:Mistäs tommosen smt6:n vois hommata? Hinta?
Löytyy esim. SPORTTIAUTOSTA... Ei kyllä ollu siitä enää sivuilla erillistä mainintaa tuotteissa, mut luulis järjestyvän :mrgreen: ... Hinta asennettuna ja säädettynä 400-500€ :? :wink:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Vastaa Viestiin