
Doch Sierraan ruutia
Doch Sierraan ruutia
Paljonko saisi lisää tehoa 90' Dochiin kattien poistolla? Onko vaivan arvoinen operaatio
Autossa on 2" putkisto katista taaksepäin sekä bensanpaineensäädin. Ajattelin hommata K&N putsarin vakiokoteloon...onko kellään kokemusta moisesta?Aiemmin autossa oli joku hölynpöly completos-kartiosuodatin. Korvasin sen juuri vakio koteloputsarilla ja tuntui että alavääntöä hieman katosi..voi olla että vika on korvien välissä?!..

Turha varmaan mainita mitä mieltä olen noista "ns virityksistä" mutta enemmän siitä kartioputsarista jokatapauksessa hyötyä on kuin siitä vakiokotelossa olevasta putsarista (ja siitä "hyödystäkin" voi olla montaa mieltä kuten muutamassa sadassa aiemmassakin topicissa)
Siitä katin poistostakin niin siitä saattaa saturnuksen kuiden asennosta riippuen muutama hevonen tulla mutta ei mielestäni maksa vaivaa vaihdella putkia/katteja joka vuosi katsastukseen. Siis jos on vähäpäästöinen kuten taitaa olla
Siitä katin poistostakin niin siitä saattaa saturnuksen kuiden asennosta riippuen muutama hevonen tulla mutta ei mielestäni maksa vaivaa vaihdella putkia/katteja joka vuosi katsastukseen. Siis jos on vähäpäästöinen kuten taitaa olla
En ymmärrä minäkään minkä ihmeen tehonlisän takia pitää jokavuosi harrastaa tyhmää ylimääräistä urheilua jonkin typerän yhden hevosvoiman takia(katalysaattorin irroitusta ja asentelua), vai pitääkö sitten ihan vaan saada saastuttaa hieman enemmän ?VesQ kirjoitti:Turha varmaan mainita mitä mieltä olen noista "ns virityksistä" mutta enemmän siitä kartioputsarista jokatapauksessa hyötyä on kuin siitä vakiokotelossa olevasta putsarista (ja siitä "hyödystäkin" voi olla montaa mieltä kuten muutamassa sadassa aiemmassakin topicissa)
Siitä katin poistostakin niin siitä saattaa saturnuksen kuiden asennosta riippuen muutama hevonen tulla mutta ei mielestäni maksa vaivaa vaihdella putkia/katteja joka vuosi katsastukseen. Siis jos on vähäpäästöinen kuten taitaa olla
No kai se jollekkin suuren ilon suo.

Re: Doch Sierraan ruutia
5 kaakkia, sen vertahan katittomalla ja katillisella on eroa.jamppa69 kirjoitti:Paljonko saisi lisää tehoa 90' Dochiin kattien poistolla?

Kartsulla saa kivat äänet(makuasia) ja likaiseen vakiputsariin verrattuna paremman ilmansaannin, kunnes paskaantuu. Tehoa vain ratin ja penkin väliin.

jos tolla bensan paineen säätimellä meinaat säädettävää niin ei siitä juuri hyötyä ole, ainoastaan haittaa.
sillä saa kyllä bensaa lisää mutta kun suuttimet on suunniteltu toimimaan sillä tietyllä paineella mikä siellä on, kun painetta nostetaan pitenevät sulkeutumisajat ja kun mennään tarpeeksi pitkälle(mikä ei ole paljoa) alkaa suuttimet kusta koko ajan.
onkos siinä se lambada anturi jos on niin silloin on aikasten turhaa yrittää sillä bensan paineen nostolla saada hyötyä kun se boksi korjaa syöttöä pienemmälle. täytyisi päästä manipuloimaan itse anturitietoja ja suutin pulsseja.
kuitenkin kun vaparia ollaan virittämässä niin helpoiten tulee lisää useista pienemmistä muutoksista, kuten juuri toi vapaavirtaus ilmanputsari(jonka myötä imupuoli uusiksi aina kaasuläpältä asti ja kaasuläppäkoteloakin voi suurentaa), putkisto mitä ennen ehdottomasti täytyy olla peltisarja(kissat voi antaa olla siellä tai vaihtaa vapaammin virtaavaan jos paalua riittää), sitten vielä ne kuvitteelliset hevoset otetaan noilla hihnapyörien suurentamisella(laturi ja (vesipumppu josta voi seurata lämpö ongelmia)). ja tietenkin moottorin ohjaus
sen jälkeen jo melkein täytyy ruveta aukomaan konetta että löytyisi lisää menohaluja.
Kessi tietää tosta moottorin ohjauksesta tossa docissa jonkin verran
eikös iinä sierrassa ollut se SMT:n lisä laatikko.
sillä saa kyllä bensaa lisää mutta kun suuttimet on suunniteltu toimimaan sillä tietyllä paineella mikä siellä on, kun painetta nostetaan pitenevät sulkeutumisajat ja kun mennään tarpeeksi pitkälle(mikä ei ole paljoa) alkaa suuttimet kusta koko ajan.
onkos siinä se lambada anturi jos on niin silloin on aikasten turhaa yrittää sillä bensan paineen nostolla saada hyötyä kun se boksi korjaa syöttöä pienemmälle. täytyisi päästä manipuloimaan itse anturitietoja ja suutin pulsseja.
kuitenkin kun vaparia ollaan virittämässä niin helpoiten tulee lisää useista pienemmistä muutoksista, kuten juuri toi vapaavirtaus ilmanputsari(jonka myötä imupuoli uusiksi aina kaasuläpältä asti ja kaasuläppäkoteloakin voi suurentaa), putkisto mitä ennen ehdottomasti täytyy olla peltisarja(kissat voi antaa olla siellä tai vaihtaa vapaammin virtaavaan jos paalua riittää), sitten vielä ne kuvitteelliset hevoset otetaan noilla hihnapyörien suurentamisella(laturi ja (vesipumppu josta voi seurata lämpö ongelmia)). ja tietenkin moottorin ohjaus
sen jälkeen jo melkein täytyy ruveta aukomaan konetta että löytyisi lisää menohaluja.
Kessi tietää tosta moottorin ohjauksesta tossa docissa jonkin verran

Siitä tietämisestä sitte tiiä...evolution kirjoitti:Kessi tietää tosta moottorin ohjauksesta tossa docissa jonkin verraneikös iinä sierrassa ollut se SMT:n lisä laatikko.



Itse harrastan tuon jokavuotisen katin asennus-poisto urheilun. Eikä ole edes tuo Sierra mikään harrasteauto, ihan vaan käyttöauto. Ei ole mielestäni paha rasti jos vaan on sopivat tilat ja jne jne... Tehoa tulee se 3-5hp, vääntöä enempi. Konkreettisin ero on bensankulutuksessa. Ja tietääpä ainakin että tallin hyllyllä se kallis katti ei kulu ja mikään kennoelementti ei irrotessaan käänny kotelossa poikittain.
Tötteröfilttereistä kertovat että 2.0i DOCH koneessa jopa poistaisi sitä puutumista yläkierroksilla. Itselläni ei ole muuta kuin Marteliusta ihan kannesta lähtien puskuriin asti.
Ainakin mitä Capriin vertaa niin toi Sierra puutuu jo melkein heti kun kierrokset nousee. Koskaan ole sitä rajoittimelle päästänyt kun ei se vaan jaksa. Voisi joskus kurkata muuten mimmonen orava sielä putsarikotelossa on...
Tötteröfilttereistä kertovat että 2.0i DOCH koneessa jopa poistaisi sitä puutumista yläkierroksilla. Itselläni ei ole muuta kuin Marteliusta ihan kannesta lähtien puskuriin asti.
Ainakin mitä Capriin vertaa niin toi Sierra puutuu jo melkein heti kun kierrokset nousee. Koskaan ole sitä rajoittimelle päästänyt kun ei se vaan jaksa. Voisi joskus kurkata muuten mimmonen orava sielä putsarikotelossa on...
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
Joo ennenkin on ollut juttua ja sanon taas saman mielipiteeni eli onhan sillä katin poistolla ihan hemmetinmoinen ero... siis ainakin korpparissa.
Ei tommosessa vähän pienempitehoisessa vermeessä varmaan niin selvästi erotu.
Niinkuin sanottu niin kartioputsari ja mielellään ilmanotto keulalta ja muutenkin mahdollisimman kauas koneesta putsari ja vaikka eristäis sen vielä jollain kotelolla. Tosiaan se koko imuputki kannattaa rakentaa uusiksi.
Konepeltiin ilmanotto aukot joilla saa konehuoneen ja imuilman lämpötilaa laskettua.
Peltisatsit jotka myös eristetään. Putkistosta kaikki kierrättävät pöntöt veks.
Ja siihen lisäksi vaikka toi smt6. Ei varmaan kannata alkaa mitään täydellistä moottorinohjaus järjestelmää uusimaan.
Mitäs sitä pintakaasulla teholisää tarvittaisiin. Lämä tiskissä sitä tarvitaan ja sen toi smt6 hoitaa.
Eipä siihen helpohkosti muuta enää voikaan tehdä.
Ei tommosessa vähän pienempitehoisessa vermeessä varmaan niin selvästi erotu.
Niinkuin sanottu niin kartioputsari ja mielellään ilmanotto keulalta ja muutenkin mahdollisimman kauas koneesta putsari ja vaikka eristäis sen vielä jollain kotelolla. Tosiaan se koko imuputki kannattaa rakentaa uusiksi.
Konepeltiin ilmanotto aukot joilla saa konehuoneen ja imuilman lämpötilaa laskettua.
Peltisatsit jotka myös eristetään. Putkistosta kaikki kierrättävät pöntöt veks.
Ja siihen lisäksi vaikka toi smt6. Ei varmaan kannata alkaa mitään täydellistä moottorinohjaus järjestelmää uusimaan.
Mitäs sitä pintakaasulla teholisää tarvittaisiin. Lämä tiskissä sitä tarvitaan ja sen toi smt6 hoitaa.
Eipä siihen helpohkosti muuta enää voikaan tehdä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Mites muuten kun en löydä netistä hintaa bensapaineensäätimelle niin onkos pojilla tietoa? Eilen ilmesty vika että tyhjäkäynnillä auto meinaa sammua kokoajan niin repästiin sen säätimen letku irti niin käynti tasaantu normaaliksi ja se säädin ei anna mitenkään päin ilmaa läpi. Onko mitään isoja haittoja jos ajaa tukkeentuneella säätimellä?
Löytyy esim. SPORTTIAUTOSTA... Ei kyllä ollu siitä enää sivuilla erillistä mainintaa tuotteissa, mut luulis järjestyvänjamppa69 kirjoitti:Mistäs tommosen smt6:n vois hommata? Hinta?


