Taunusautomaatti kirjoitti: 30 Marras 2025 20:45
Hirveen ja villisikaan ei reagoine...paitti automaattinen jarrutus iskee päälle ja törmäysvaroitus.
OT: Mun on ihan pakko tarttuu tähän hätäjarruavustimeen, koska joskus tullu itseki sen yllättämäksi..

Noissahan on sellanen fundamentaalinen ongelma että vaikka ois yli auton leveyden mentävä aukko alkavat silti jarruttaa, tuli muutaman kerran jäjlet hallin lattiaan asiakkaan autoilla tuosta syystä vähän ennen nosto-ovia

Niin kuinkahan mahtaa käydä mahdollisessa väistötilanteessa jossa nopeutta 70-80km/h ja liukas talvikeli kun oot jo saanu väistöliikkeen aluilleen ja olisi yli auton mentävä tila, jollon lyöki hätäjarrutuksen? Uskosin että aika varmaan pyörähtää auto, hyvällä tuurilla penkkaan tai huonolla vasemmalle. Sekään ei helpota asiaa että auto on etu- saati nelivedolla pilattu, noissa kun tahtoo perä muutenkin irrota coasting tilanteessa kaasua keventäessä aika reippaasti
Ja on topic kyssäri, miten noi matriisivalot reagoi lumipyryyn?
PS. Ja toi eka pointti ei ollu sitten mikään etuveto vs. takaveto- keskustelun nenästä veren kerjuu yritys, vaan omaa pohdintaa automaattisen hätäjarrutuksen toiminnasta tai aukoista sen toiminnassa. Onhan kardaanivetosessaki huonot puolensa...

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER