Ford C-Max -05 öljynpainevalo
Ford C-Max -05 öljynpainevalo
Terve, onko tietoa onko paalaus edessä, Ford C-MAX vm. 2005 1.6 Duratec TI-VCT (205tkm) polttaa öljynpainevaloa satunnaisesti tyhjäkäynnillä -> kierroksia kun nostaa valo häviää. Nyt vaimo kertoi että öljyvalo palaa myös ajossa kaupunkinopeuksissa. Öljyä koneessa on tarpeellinen määrä tikusta katsottuna. Onko näissä ollut jotain tiettyä tyyppivikaa tuohon liittyen? Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Viimeksi muokannut rific, 25 Marras 2017 09:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Ford C-Max -05 öljynpainevalo
Oletko öljyn määrän tarkastanut ?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: Ford C-Max -05 öljynpainevalo
Jäi mainitsematta että perusasiat kunnossa, öljynpinta mukaanlukien.NiceMan kirjoitti:Oletko öljyn määrän tarkastanut ?
Re: Ford C-Max -05 öljynpainevalo
Enpä ole kuullut moisesta viasta, mutta onhan kaikki mahdollista.. Itse vaihtaisin uuden öljykellon eli paineanturin.. Paineenkin vois tietty mitata...
Re: Ford C-Max -05 öljynpainevalo
Enkuksi googlailemalla löytyi juuri tuo aikaisemmin ehdotettu paineanturi tai muu sähkövika. Poikkeaako pakokaasujen haju jotenkin normaalista? Syökö öljyä/tiputtaako alleen?
Re: Ford C-Max -05 öljynpainevalo
Öljyä kyllä kuluttaa selvästi enemmän kuin perheen toisessa autossa oleva 1.6 zetec. Ei tiputtele. Kuulostaa myös lievästi dieseliltä kylmänä tuo c-maxin moottori, en tiedä sitten onko ns. normaalia. Putken päästä ei ilmeenny mitään epänormaalia.
Kävin kurkkimassa auton alle, ilmeisen pahassa paikassa vaihtaa tuo öljynpaineanturi, lienee siis suodatinpukin ja imusarjan välissä, niin ettei sinne edes pääse avaimella saatika hylsyllä?
Kävin kurkkimassa auton alle, ilmeisen pahassa paikassa vaihtaa tuo öljynpaineanturi, lienee siis suodatinpukin ja imusarjan välissä, niin ettei sinne edes pääse avaimella saatika hylsyllä?
Re: Ford C-Max -05 öljynpainevalo
Vanha topicci mut laitanpa omakohtasia kokemuksia jos lie jollekkin apua.
C-Max DM2 2004 1.8 Duratec alko yhtäkkiä öljynpainevalo palamaan. Kun ajoin hiukan valo vilkutteli satunnaisesti ja välillä paloi koko ajan.
Kuulostelin moottoria ja ylimääräsiä ääniä ei kuulunut ja öljyn pintakin oli maxissa.
Olin aiemmin paremman puuttuessa lisännyt aiemmasta vaihdosta jäänyttä käytettyä öljyä noin litran kun taso oli alakohdassa ja ei sillä hetkellä ollut muuta tarjolla. Edellisestä öljyn vaihdosta kulunut noin 8000 ja suodatinta ei ollut vaihdettu muistaakseni ainakaan kolmeen vaihtoon.
No tästä voi jo tarkemmat lukijat hiukan ounastella mitä kuului tehdä. Vaihdoin öljyt ja suodattimen.
No nyt öljynpainevalo sammui, hetkeksi. Sitten valo alkoi jälleen satunnaisesti vilkkuilemaan.
Kuulostelin tietty moottoria kuuluuko ylimääräsiä ääniä. Ei kuulunut joten lähdin matkaan.
Noin 30 kilometrin ajon jälkeen valo sammui eikä enää syttynyt.
Summa summarum: Luulen että öljynpaine anturi oli osittain tukossa huolimattoman huollon seurauksena ja uusi öljy (5W-40) poisti tukkeuman.
Olen käyttänyt ns. imulaitetta öljynvaihdossa. Se ei tiettävästä poista ihan kaikkea öljyä vaan vanhaa moskaa jää koneeseen.
En ole vaihtanut suodatinta joka kerta ja joskus luvattoman monta vaihtoa samalla suotimella.
Tulemme siis tulokseen että huollot kannattaa tehdä pieteetillä eikä laiminlyödä tarvittavia toimenpiteitä.
C-Max DM2 2004 1.8 Duratec alko yhtäkkiä öljynpainevalo palamaan. Kun ajoin hiukan valo vilkutteli satunnaisesti ja välillä paloi koko ajan.
Kuulostelin moottoria ja ylimääräsiä ääniä ei kuulunut ja öljyn pintakin oli maxissa.
Olin aiemmin paremman puuttuessa lisännyt aiemmasta vaihdosta jäänyttä käytettyä öljyä noin litran kun taso oli alakohdassa ja ei sillä hetkellä ollut muuta tarjolla. Edellisestä öljyn vaihdosta kulunut noin 8000 ja suodatinta ei ollut vaihdettu muistaakseni ainakaan kolmeen vaihtoon.
No tästä voi jo tarkemmat lukijat hiukan ounastella mitä kuului tehdä. Vaihdoin öljyt ja suodattimen.
No nyt öljynpainevalo sammui, hetkeksi. Sitten valo alkoi jälleen satunnaisesti vilkkuilemaan.
Kuulostelin tietty moottoria kuuluuko ylimääräsiä ääniä. Ei kuulunut joten lähdin matkaan.
Noin 30 kilometrin ajon jälkeen valo sammui eikä enää syttynyt.
Summa summarum: Luulen että öljynpaine anturi oli osittain tukossa huolimattoman huollon seurauksena ja uusi öljy (5W-40) poisti tukkeuman.
Olen käyttänyt ns. imulaitetta öljynvaihdossa. Se ei tiettävästä poista ihan kaikkea öljyä vaan vanhaa moskaa jää koneeseen.
En ole vaihtanut suodatinta joka kerta ja joskus luvattoman monta vaihtoa samalla suotimella.
Tulemme siis tulokseen että huollot kannattaa tehdä pieteetillä eikä laiminlyödä tarvittavia toimenpiteitä.