Ford C-Max -05 öljynpainevalo
Ford C-Max -05 öljynpainevalo
Terve, onko tietoa onko paalaus edessä, Ford C-MAX vm. 2005 1.6 Duratec TI-VCT (205tkm) polttaa öljynpainevaloa satunnaisesti tyhjäkäynnillä -> kierroksia kun nostaa valo häviää. Nyt vaimo kertoi että öljyvalo palaa myös ajossa kaupunkinopeuksissa. Öljyä koneessa on tarpeellinen määrä tikusta katsottuna. Onko näissä ollut jotain tiettyä tyyppivikaa tuohon liittyen? Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Viimeksi muokannut rific, 25 Marras 2017 09:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Ford C-Max -05 öljynpainevalo
Oletko öljyn määrän tarkastanut ?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: Ford C-Max -05 öljynpainevalo
Jäi mainitsematta että perusasiat kunnossa, öljynpinta mukaanlukien.NiceMan kirjoitti:Oletko öljyn määrän tarkastanut ?
Re: Ford C-Max -05 öljynpainevalo
Enpä ole kuullut moisesta viasta, mutta onhan kaikki mahdollista.. Itse vaihtaisin uuden öljykellon eli paineanturin.. Paineenkin vois tietty mitata...
Re: Ford C-Max -05 öljynpainevalo
Enkuksi googlailemalla löytyi juuri tuo aikaisemmin ehdotettu paineanturi tai muu sähkövika. Poikkeaako pakokaasujen haju jotenkin normaalista? Syökö öljyä/tiputtaako alleen?
Re: Ford C-Max -05 öljynpainevalo
Öljyä kyllä kuluttaa selvästi enemmän kuin perheen toisessa autossa oleva 1.6 zetec. Ei tiputtele. Kuulostaa myös lievästi dieseliltä kylmänä tuo c-maxin moottori, en tiedä sitten onko ns. normaalia. Putken päästä ei ilmeenny mitään epänormaalia.
Kävin kurkkimassa auton alle, ilmeisen pahassa paikassa vaihtaa tuo öljynpaineanturi, lienee siis suodatinpukin ja imusarjan välissä, niin ettei sinne edes pääse avaimella saatika hylsyllä?
Kävin kurkkimassa auton alle, ilmeisen pahassa paikassa vaihtaa tuo öljynpaineanturi, lienee siis suodatinpukin ja imusarjan välissä, niin ettei sinne edes pääse avaimella saatika hylsyllä?