Hei,
Kyseessä 2022 vm, transit custom, 2.0 ecoblue, automaatti, 130hv. Ajettu 240tkm
Vuoden päivät ongelma ollut, että PDF regeneroi käytännösssä kokoajan.
Kun lähtee liikenteeseen niin noin 3 km päästä poltto päällä ja vaikka ajaisit 100km ei poltto lopu.
Regenerointi loppuu vasta kun pysäyttää auton ja antaa käydä tyhjäkäynnillä n. 4-5 min. Jos tämän jälkeen lähdet liikkeelle niin taas noin 3 km päästä regenerointi päällä.
Vikakoodeja ei päällä, suuttimet vaihdettua, PDF ehjä, repullinen antureita vaihdettu, täydellinen kansi, venttiilit, nokka-akselit vaihdettu, ecu vaihdettu, ohjelmaa muokattu.
Ohjelmiston muokkaukksen jälkeen pelannut muutamia tuhansia kilometrejä ja vika päällä uudestaan. Tämä tapahtunut 2 kertaa.
Merkkiliikkeessä ollut korjuulla vaan ei ole saatu kuntoon.
Olisiko täällä mitään ideaa mistä, mitä, kuka, missä tälle tekisi seuraavaksi?
Ford transit custom 2022, 2.0 ecoblue DPF ongelma
-
PiuhaPoikki
- Viestit: 1236
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Ford transit custom 2022, 2.0 ecoblue DPF ongelma
Neuvoja en osaa antaa mutta oletko katsonut forscanilla polttoon liittyviä parametrejä?
Ainakin 2.0 ecoblue focuksessa näkee kaksi prosenttiarvoa ja poltto käynnistyy kun jompi kumpi saavuttaa 100%.
Polton aikana ne laskevat ja päätyvät alle kymmeneen. Tyypillisesti noin 5% lukemaan.
Ne ovat jotain "DPF_SOOT_LOAD" tjsp nimeltään.
Olisi hauska tietää missä lukemissa liikutaan.
Ainakin 2.0 ecoblue focuksessa näkee kaksi prosenttiarvoa ja poltto käynnistyy kun jompi kumpi saavuttaa 100%.
Polton aikana ne laskevat ja päätyvät alle kymmeneen. Tyypillisesti noin 5% lukemaan.
Ne ovat jotain "DPF_SOOT_LOAD" tjsp nimeltään.
Olisi hauska tietää missä lukemissa liikutaan.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci