Ford transit custom 2022, 2.0 ecoblue DPF ongelma

transitmiesten oma osio
Sahioja
Viestit: 1
Liittynyt: 01 Maalis 2025 16:27

Ford transit custom 2022, 2.0 ecoblue DPF ongelma

Viesti Kirjoittaja Sahioja »

Hei,
Kyseessä 2022 vm, transit custom, 2.0 ecoblue, automaatti, 130hv. Ajettu 240tkm

Vuoden päivät ongelma ollut, että PDF regeneroi käytännösssä kokoajan.
Kun lähtee liikenteeseen niin noin 3 km päästä poltto päällä ja vaikka ajaisit 100km ei poltto lopu.
Regenerointi loppuu vasta kun pysäyttää auton ja antaa käydä tyhjäkäynnillä n. 4-5 min. Jos tämän jälkeen lähdet liikkeelle niin taas noin 3 km päästä regenerointi päällä.

Vikakoodeja ei päällä, suuttimet vaihdettua, PDF ehjä, repullinen antureita vaihdettu, täydellinen kansi, venttiilit, nokka-akselit vaihdettu, ecu vaihdettu, ohjelmaa muokattu.
Ohjelmiston muokkaukksen jälkeen pelannut muutamia tuhansia kilometrejä ja vika päällä uudestaan. Tämä tapahtunut 2 kertaa.

Merkkiliikkeessä ollut korjuulla vaan ei ole saatu kuntoon.

Olisiko täällä mitään ideaa mistä, mitä, kuka, missä tälle tekisi seuraavaksi?
PiuhaPoikki
Viestit: 1236
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Ford transit custom 2022, 2.0 ecoblue DPF ongelma

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Neuvoja en osaa antaa mutta oletko katsonut forscanilla polttoon liittyviä parametrejä?
Ainakin 2.0 ecoblue focuksessa näkee kaksi prosenttiarvoa ja poltto käynnistyy kun jompi kumpi saavuttaa 100%.
Polton aikana ne laskevat ja päätyvät alle kymmeneen. Tyypillisesti noin 5% lukemaan.
Ne ovat jotain "DPF_SOOT_LOAD" tjsp nimeltään.

Olisi hauska tietää missä lukemissa liikutaan.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Vastaa Viestiin