Alotetaanpa sit...
Liikkuikohan kukaan tänä aamusta motarilla? Ainakin Leppävirta-Siilinjärvi-väli oli aivan jäässä
(DTC/TC oli siis pois kytketty koko ajan
Miten lie muualla päin Suomea? Saa jatkaa!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f280 ... df1cb4d7deJäinen tie koitui BMW-kuskin kohtaloksi – "Kalsarit vaihtoon"
Yhdistelmäajoneuvon kuljettaja Petri Mansikka-ahon kojelautakameraan tallentui Tampereella 6. helmikuuta tilanne, jossa jäinen tie teki BMW-kuskille tepposet. Tilanteesta huolimatta kuski jatkoi matkaansa.
Ei se kässäri koskaan pidä bemareissatursas kirjoitti: 10 Helmi 2025 16:07 Videosta päätellen siinä painettiin samaan aikaan kaasua ja jarrua sekä vedettiin vähän kässäriä, sillai se menee bemarikuskeilla, ihan kiva drifting..
Whaaaaaatsh...kuraski kirjoitti: 12 Helmi 2025 20:45 Tänä aamuna (Leppävirta–Siilinjärvi) motari oli ihan jäässä. Auto heitteli perää jo 6-vaihteella pienellä kaasulla, ja ohitukset piti tehdä tosi varovasti. Ajoin suurimman osan matkasta 80 km/h, ja onneksi loppumatkasta rajoituksetkin laskivat.
Jos tarkotat tota kuraski-nickiä niin taitaa olla kyseessä tekoäly/botti allekirjotuksen linkistä päätellen...
Raju liikennekaaos käynnissä Suomessa – Tämä kaikki tiedetään
Kelivaroitus on voimassa lähes koko maassa. Musta jää, kuura ja sankka sumu ovat aiheuttaneet useita liikenneonnettomuuksia pitkin lauantaiaamua.
En osaa sanoo, koska ei kokemusta kitkoista, et miten eroo kiina vs. premium, mutta... nastarenkaiden kanssa kokemukset ovat vähän erikoiset. Laitoin itse vanteelle GT Radialian Ice Pro Eco3:t koossa 205/55R16, pitivät lumella ja jäällä ihan normaalisti, kunnes pakkanen menee alle -15C, silloin juuri alkaa mennä ns. muoviksi kiinan kumi ja ongelmana järjettömyys ajokäytöksessä. Maantiellä saattaa pidonrajalla tuntuu yllättävänkin hyvältä, irtoo, mutta saa kiinni korjausliikkeella ja pito palautuu sillä lailla kuin sen olettaisikin. Kuitenkin taajamanopeuksissa kun pidon menettää, vieläpä todella pienellä kynnyksellä, liukuminen jatkuu loputtoman olosesti eikä rengas jousta yhtään. Vastaavasti 10 vuotta vanhoilla Hakkapeliitta 8:lla ei mitään ongelmia pakkaskelillä vaikka alla vaikeampi auto ajoltaan (ei lukkoa ja etupyörien kääntökulma pienempi) ja tehookin melkein sata heppaa enemmänhapelo kirjoitti: 26 Loka 2025 15:13 Moro
Saas nähdä pärjääkö Kiinan kitkoilla,tulee niin vähän kilometrejä ei hivannut laittaa melkein tonnia Conteihin...
Ainakin niissä on pintaa,vanhoissa Conteissa oli 3,5mm...
Harri
Keep calm, lift and coasthapelo kirjoitti: 26 Loka 2025 16:49 No ensi talvi näyttää miten mun käy
Kun tosta lukosta puhuit niin tehokas etuveto on vekkuli ajaa lukolla tosi liukkaalla...sen kaasupolkimen kanssa saa varoa.Se keula lähtee alta niin äkkiä..sitten on cabiini täynnä käsiä ja jalkoja..
Sen verran tähän noista Kiinalaisista kitkoista...näemmä märällä asfaltilla pitänee ajaa ennakoiden,toi sivuttaispito ei ole Continentalin tasolladuckworth kirjoitti: 26 Loka 2025 16:51Keep calm, lift and coasthapelo kirjoitti: 26 Loka 2025 16:49 No ensi talvi näyttää miten mun käy
Kun tosta lukosta puhuit niin tehokas etuveto on vekkuli ajaa lukolla tosi liukkaalla...sen kaasupolkimen kanssa saa varoa.Se keula lähtee alta niin äkkiä..sitten on cabiini täynnä käsiä ja jalkoja..![]()
Tosta märkä pidosta puhutaan paljon kiinan vs. eurooppalainen/premium-rengas, mutta yleensä kesärenkaista kyse sillon ku vertaillaan