Turvatyynyn varoitusvalon vikakoodit

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Ratine
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Marras 2005 12:04

Turvatyynyn varoitusvalon vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Ratine »

Fusionini alkoi ruosteenestokäsittelyn jälkeen vilkuttaa turvatyynyn merkkivaloa, ensin 2 väläystä ja sitten 5, eli käsittääkseni virhekoodia 25. Nyt pitäis selvittää onko tuo peräisin käsittelystä vai sattuiko vaan muuten ajallisesti samaan hetkeen. Ainakin etupenkkien johtojen irrottaminen vaihtoi virhekoodin toiseksi, joten ilmeisesti sieltä ei vikaa kannata hakea. Eli tunnistaako joku mitä koodi 25 tarkoittaa tai tiedättekö vinkkiä/linkkiä mistä asiaa kannattais selvittää?

Toisekseen, onko tuo vikakoodi talletettuna eli pitääkö se resetoida, jotta sen saa sammumaan kun vika on korjattu? Ja riittääkö resetointiin akun irrottaminen yöksi vai voinko tehdä sen jollain muulla toimenpiteellä?
IceQL
Viestit: 28
Liittynyt: 30 Loka 2005 02:23

Viesti Kirjoittaja IceQL »

Kannattaisi varmaan käydä merkkiliikkeessä näyttämässä tuota...Itse ainakin kävisin :D
diunx...
Ratine
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Marras 2005 12:04

Viesti Kirjoittaja Ratine »

Jep, toki käynkin jos ei pian muuten selviä, soitin sinne jo aamulla, koodin tulkinta (kytkentä testeriin) vaan maksaa 118 euroa, joten haluaisin ensin selvittää vähän taustoja ja sen kuka homman maksaa.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Ei ainakaan autodatasta nopealla selauksella löytynyt tyynyihin viittaavaa, tosin melko nopeasti tuli selattua kun näköjään on 999 eri vikakoodia :shock: :D

Ja siitä puuttui mielestäni nu bagi hommat sun muut
Ratine
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Marras 2005 12:04

Viesti Kirjoittaja Ratine »

Surffasin vähän asian perässä ja löysin (tosin toista automallia koskeva, Ford taisi sekin olla) jotta 25 = passenger air bag deactivation switch fault. Tiedä sitten onko noissa koodeissa jotain standardia ja kuinka ne poikkeavat toisistaan eri automerkkien/mallien välillä, mutta tuo se todennäköisesti on. Vaikea sitä siinä tapauksessa on ruosteenestokäsittelyyn liittää, silloin vian kai pitäis löytyä jostain sellaisesta paikasta, minkä johtoliitoksiin tms. on päässyt suoja-ainetta tai jostain muusta syystä on tullut kontaktihäiriötä.

Vikailmoituksen resetoinnista löytyi (jälleen Ford, eri malli, taisi olla truck-puolelta) sellaista väittämää, että akun irrottaminen ei riitä, mutta merkkivalo sammuu kun virran kytkee päälle 256 kertaa korjauksen jälkeen. Eli kun virran kytkee päälle tekee järjestelmä tarkastuksen, ja kun tarkastus on 256 kertaa ok niin vanha virheilmoitus katoaa. Mahtaako Fusion toimia samalla tavalla en osaa sanoa. Viikonlopun aikana tulee varmaan vähän renkatuksi virta-avainta :)

Ja tulipa testatuksi tälläkin palstalla aiemmin mainittu 'avain lukkoon - trippipainike pohjaan - virta päälle' toiminto. Tosin aika vaikea tulkita noita koodeja ilman mitään manuaalia, mistähän noille löytäis selitteet?
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

Ratine kirjoitti:Surffasin vähän asian perässä ja löysin (tosin toista automallia koskeva, Ford taisi sekin olla) jotta 25 = passenger air bag deactivation switch fault. Tiedä sitten onko noissa koodeissa jotain standardia ja kuinka ne poikkeavat toisistaan eri automerkkien/mallien välillä, mutta tuo se todennäköisesti on. Vaikea sitä siinä tapauksessa on ruosteenestokäsittelyyn liittää, silloin vian kai pitäis löytyä jostain sellaisesta paikasta, minkä johtoliitoksiin tms. on päässyt suoja-ainetta tai jostain muusta syystä on tullut kontaktihäiriötä.

Vikailmoituksen resetoinnista löytyi (jälleen Ford, eri malli, taisi olla truck-puolelta) sellaista väittämää, että akun irrottaminen ei riitä, mutta merkkivalo sammuu kun virran kytkee päälle 256 kertaa korjauksen jälkeen. Eli kun virran kytkee päälle tekee järjestelmä tarkastuksen, ja kun tarkastus on 256 kertaa ok niin vanha virheilmoitus katoaa. Mahtaako Fusion toimia samalla tavalla en osaa sanoa. Viikonlopun aikana tulee varmaan vähän renkatuksi virta-avainta :)

Ja tulipa testatuksi tälläkin palstalla aiemmin mainittu 'avain lukkoon - trippipainike pohjaan - virta päälle' toiminto. Tosin aika vaikea tulkita noita koodeja ilman mitään manuaalia, mistähän noille löytäis selitteet?
varmaan kannattaa hakee valmiiks uus virtalukko, avaimet ja virtalukon pohja... voi vähän kulua... :lol: :lol:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Ratine
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Marras 2005 12:04

Viesti Kirjoittaja Ratine »

Vika korjattu. Virhekoodi 25 tarkoitti matkustajan turvaverhon virtapiirivikaa. Eikä ko. autossa tietysti ole turvaverhoja. Pari kertaa piti käyttää Fusioni pajalla kun ei meinannut syy löytyä. Lopulta selvisi, että turvaverhojen johdotus (verhot vois asentaa lisävarusteena) menee takavalojen kautta, takavalot oli irrotettu ruosteenestokäsittelyssä ja takaisin laitettaessa johdot olivat jääneet väärään väliin ja olivat oikosulussa.

Laskun suhteen homma sujui hyvin, huolto sopi asian suoraan ko. firman kanssa eikä minun tarvinnut huolehtia siitä sen enempää.
Vastaa Viestiin