Fusionini alkoi ruosteenestokäsittelyn jälkeen vilkuttaa turvatyynyn merkkivaloa, ensin 2 väläystä ja sitten 5, eli käsittääkseni virhekoodia 25. Nyt pitäis selvittää onko tuo peräisin käsittelystä vai sattuiko vaan muuten ajallisesti samaan hetkeen. Ainakin etupenkkien johtojen irrottaminen vaihtoi virhekoodin toiseksi, joten ilmeisesti sieltä ei vikaa kannata hakea. Eli tunnistaako joku mitä koodi 25 tarkoittaa tai tiedättekö vinkkiä/linkkiä mistä asiaa kannattais selvittää?
Toisekseen, onko tuo vikakoodi talletettuna eli pitääkö se resetoida, jotta sen saa sammumaan kun vika on korjattu? Ja riittääkö resetointiin akun irrottaminen yöksi vai voinko tehdä sen jollain muulla toimenpiteellä?
Turvatyynyn varoitusvalon vikakoodit
Surffasin vähän asian perässä ja löysin (tosin toista automallia koskeva, Ford taisi sekin olla) jotta 25 = passenger air bag deactivation switch fault. Tiedä sitten onko noissa koodeissa jotain standardia ja kuinka ne poikkeavat toisistaan eri automerkkien/mallien välillä, mutta tuo se todennäköisesti on. Vaikea sitä siinä tapauksessa on ruosteenestokäsittelyyn liittää, silloin vian kai pitäis löytyä jostain sellaisesta paikasta, minkä johtoliitoksiin tms. on päässyt suoja-ainetta tai jostain muusta syystä on tullut kontaktihäiriötä.
Vikailmoituksen resetoinnista löytyi (jälleen Ford, eri malli, taisi olla truck-puolelta) sellaista väittämää, että akun irrottaminen ei riitä, mutta merkkivalo sammuu kun virran kytkee päälle 256 kertaa korjauksen jälkeen. Eli kun virran kytkee päälle tekee järjestelmä tarkastuksen, ja kun tarkastus on 256 kertaa ok niin vanha virheilmoitus katoaa. Mahtaako Fusion toimia samalla tavalla en osaa sanoa. Viikonlopun aikana tulee varmaan vähän renkatuksi virta-avainta
Ja tulipa testatuksi tälläkin palstalla aiemmin mainittu 'avain lukkoon - trippipainike pohjaan - virta päälle' toiminto. Tosin aika vaikea tulkita noita koodeja ilman mitään manuaalia, mistähän noille löytäis selitteet?
Vikailmoituksen resetoinnista löytyi (jälleen Ford, eri malli, taisi olla truck-puolelta) sellaista väittämää, että akun irrottaminen ei riitä, mutta merkkivalo sammuu kun virran kytkee päälle 256 kertaa korjauksen jälkeen. Eli kun virran kytkee päälle tekee järjestelmä tarkastuksen, ja kun tarkastus on 256 kertaa ok niin vanha virheilmoitus katoaa. Mahtaako Fusion toimia samalla tavalla en osaa sanoa. Viikonlopun aikana tulee varmaan vähän renkatuksi virta-avainta

Ja tulipa testatuksi tälläkin palstalla aiemmin mainittu 'avain lukkoon - trippipainike pohjaan - virta päälle' toiminto. Tosin aika vaikea tulkita noita koodeja ilman mitään manuaalia, mistähän noille löytäis selitteet?
varmaan kannattaa hakee valmiiks uus virtalukko, avaimet ja virtalukon pohja... voi vähän kulua...Ratine kirjoitti:Surffasin vähän asian perässä ja löysin (tosin toista automallia koskeva, Ford taisi sekin olla) jotta 25 = passenger air bag deactivation switch fault. Tiedä sitten onko noissa koodeissa jotain standardia ja kuinka ne poikkeavat toisistaan eri automerkkien/mallien välillä, mutta tuo se todennäköisesti on. Vaikea sitä siinä tapauksessa on ruosteenestokäsittelyyn liittää, silloin vian kai pitäis löytyä jostain sellaisesta paikasta, minkä johtoliitoksiin tms. on päässyt suoja-ainetta tai jostain muusta syystä on tullut kontaktihäiriötä.
Vikailmoituksen resetoinnista löytyi (jälleen Ford, eri malli, taisi olla truck-puolelta) sellaista väittämää, että akun irrottaminen ei riitä, mutta merkkivalo sammuu kun virran kytkee päälle 256 kertaa korjauksen jälkeen. Eli kun virran kytkee päälle tekee järjestelmä tarkastuksen, ja kun tarkastus on 256 kertaa ok niin vanha virheilmoitus katoaa. Mahtaako Fusion toimia samalla tavalla en osaa sanoa. Viikonlopun aikana tulee varmaan vähän renkatuksi virta-avainta
Ja tulipa testatuksi tälläkin palstalla aiemmin mainittu 'avain lukkoon - trippipainike pohjaan - virta päälle' toiminto. Tosin aika vaikea tulkita noita koodeja ilman mitään manuaalia, mistähän noille löytäis selitteet?


Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Vika korjattu. Virhekoodi 25 tarkoitti matkustajan turvaverhon virtapiirivikaa. Eikä ko. autossa tietysti ole turvaverhoja. Pari kertaa piti käyttää Fusioni pajalla kun ei meinannut syy löytyä. Lopulta selvisi, että turvaverhojen johdotus (verhot vois asentaa lisävarusteena) menee takavalojen kautta, takavalot oli irrotettu ruosteenestokäsittelyssä ja takaisin laitettaessa johdot olivat jääneet väärään väliin ja olivat oikosulussa.
Laskun suhteen homma sujui hyvin, huolto sopi asian suoraan ko. firman kanssa eikä minun tarvinnut huolehtia siitä sen enempää.
Laskun suhteen homma sujui hyvin, huolto sopi asian suoraan ko. firman kanssa eikä minun tarvinnut huolehtia siitä sen enempää.