
Lohkon betonointi
Lohkon betonointi
Normaalia tyhmempänä
ihmisenä haluaisin tietää mitä se tarkoittaa, mitä se hyödyttää ja kuinka se tehdään?

Lohkon vesikanaviin valetaan kerros betonia pohjalle, en tosin tiedä tarkalleen minkä takia?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Sen takia että lohkon mekaaninen kestävyys paranisi, siis kun tehdään 'huimia' virityksiä.Sultzi kirjoitti:Lohkon vesikanaviin valetaan kerros betonia pohjalle, en tosin tiedä tarkalleen minkä takia?
parempi sanoa että lohkon vesitilaan kuin kanaviin

Siis sille betonilla vahvistetaan lohkoa/sylintereitä että se pysyy kasassa kun sinne ahdetaan 2.5bar painetta ja kierrätetään 10.000rpm

eipä noita tarvi ihan miedoissa virityksissä betonoida, näin olen ymmärtänyt. eli jos tehot asettuu alle 500hepan (esim 205 lohkolla) niin tuskin tarvii betonia lohkoon. (on niitä lohkoja kyllä saatu halkeilemaan vakiotehoillakin

Viimeksi muokannut Jaakko85, 10 Marras 2005 22:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
Ja betonihan on siitä hyvä aine, että sama lämpötilakerroin kuin lohkolla, joten ei tule lämpökynnystä betonin ja lohkon väliin.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Turhaa hössötystä näihi +100hp rieskoihin ja sun muihin räpellyksiin.
Se on tosiaan oikei se että sitte ku rupee hälvenee +500hp niin sitten kannattaa harkita mutta ei välttämätön vielä silloinkaan.
Sori nyt vaan ku menee ooppelin puolelle mutta kaverilla on Opel Kadett coupe jossa on takapyörissä +600hp ja eipä ole vieläkään ollu mitää ongelmia vaikka ei ole edes harkinnutkaan betonointiin.
Mutta autokin on vaan kiihdytys käytössä mutta kyllä se sillä joskus kaupassa käy n.2km matkaa yhteen suuntaan ja matka ei kestä tosiaan kauaa. 8)
Se on tosiaan oikei se että sitte ku rupee hälvenee +500hp niin sitten kannattaa harkita mutta ei välttämätön vielä silloinkaan.
Sori nyt vaan ku menee ooppelin puolelle mutta kaverilla on Opel Kadett coupe jossa on takapyörissä +600hp ja eipä ole vieläkään ollu mitää ongelmia vaikka ei ole edes harkinnutkaan betonointiin.
Mutta autokin on vaan kiihdytys käytössä mutta kyllä se sillä joskus kaupassa käy n.2km matkaa yhteen suuntaan ja matka ei kestä tosiaan kauaa. 8)
- siipicossu
- Viestit: 169
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
- Viesti:
Voi käyttää kadullakin, eihän sitä lohkoa täyteen valeta...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Niiin... tehoja jos haluaa niin tuo on yksi lisä millä sen saa kestämään...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Kuukausi sitten halkaisin 205 lohkon std koosta 1,5 bar paineilla.Piti vaan käydä hieman kellottamassa ennen talvi kautta.
Lohko vaakatasoon ja betonia vesipumpun alarajaan asti,yksin kertaisesti selitettynä.
Toisaalta nyt pelaa paremmin uudella ylikoko porauksella huomattavasti pienemmillä paineilla."Samat" sisäkalut paitsi männä pää eri muotoinen(väitti peremmaksi
)
Lohko vaakatasoon ja betonia vesipumpun alarajaan asti,yksin kertaisesti selitettynä.
Toisaalta nyt pelaa paremmin uudella ylikoko porauksella huomattavasti pienemmillä paineilla."Samat" sisäkalut paitsi männä pää eri muotoinen(väitti peremmaksi

Viimeksi muokannut Aksu, 18 Marras 2005 16:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
gti golo palloilija