Lohkon betonointi

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
eyezer
Viestit: 34
Liittynyt: 20 Helmi 2005 20:15
Paikkakunta: Kurikka

Lohkon betonointi

Viesti Kirjoittaja eyezer »

Normaalia tyhmempänä :oops: ihmisenä haluaisin tietää mitä se tarkoittaa, mitä se hyödyttää ja kuinka se tehdään?
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Lohkon vesikanaviin valetaan kerros betonia pohjalle, en tosin tiedä tarkalleen minkä takia?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

ei sieltä mitään junia t...
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Sultzi kirjoitti:Lohkon vesikanaviin valetaan kerros betonia pohjalle, en tosin tiedä tarkalleen minkä takia?
Sen takia että lohkon mekaaninen kestävyys paranisi, siis kun tehdään 'huimia' virityksiä.

parempi sanoa että lohkon vesitilaan kuin kanaviin :wink:

Siis sille betonilla vahvistetaan lohkoa/sylintereitä että se pysyy kasassa kun sinne ahdetaan 2.5bar painetta ja kierrätetään 10.000rpm :)

eipä noita tarvi ihan miedoissa virityksissä betonoida, näin olen ymmärtänyt. eli jos tehot asettuu alle 500hepan (esim 205 lohkolla) niin tuskin tarvii betonia lohkoon. (on niitä lohkoja kyllä saatu halkeilemaan vakiotehoillakin :roll: )
Viimeksi muokannut Jaakko85, 10 Marras 2005 22:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
eyezer
Viestit: 34
Liittynyt: 20 Helmi 2005 20:15
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja eyezer »

Ei vieläkään oikein tajua... :shock: . Kertokaa vinkkejä kyseisestä hommasta jos olette tehneet valutöitä ohc:n lohkolle.
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

Pojalla hurjat suunnitelmat??? Onko perää et vesi kiertää myös paremmin??
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ja betonihan on siitä hyvä aine, että sama lämpötilakerroin kuin lohkolla, joten ei tule lämpökynnystä betonin ja lohkon väliin.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Niksa80
Viestit: 61
Liittynyt: 03 Helmi 2005 19:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Niksa80 »

Turhaa hössötystä näihi +100hp rieskoihin ja sun muihin räpellyksiin.
Se on tosiaan oikei se että sitte ku rupee hälvenee +500hp niin sitten kannattaa harkita mutta ei välttämätön vielä silloinkaan.
Sori nyt vaan ku menee ooppelin puolelle mutta kaverilla on Opel Kadett coupe jossa on takapyörissä +600hp ja eipä ole vieläkään ollu mitää ongelmia vaikka ei ole edes harkinnutkaan betonointiin.
Mutta autokin on vaan kiihdytys käytössä mutta kyllä se sillä joskus kaupassa käy n.2km matkaa yhteen suuntaan ja matka ei kestä tosiaan kauaa. 8)
Avatar
siipicossu
Viestit: 169
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu »

Eri merkkien välillä on eroja paljonko ne kestää.
Ei se vedenkieroa paremmaksi tee, huonnomaksi voi tehdä jos liikaa laittaa betonia lohkoon.
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

ei taida sopia enään katukäyttöön jos valetaan lohkon lujuuteen vaikuttava kerros. eikös se olekin kiihdytyspelien juttuja.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

p3 kirjoitti:ei taida sopia enään katukäyttöön jos valetaan lohkon lujuuteen vaikuttava kerros. eikös se olekin kiihdytyspelien juttuja.
niinpä... :roll:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2523
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Voi käyttää kadullakin, eihän sitä lohkoa täyteen valeta...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

niin... mutta menee aika räpellykseks... :lol:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2523
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Niiin... tehoja jos haluaa niin tuo on yksi lisä millä sen saa kestämään...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
cortina69
Viestit: 9
Liittynyt: 16 Loka 2005 20:31

Viesti Kirjoittaja cortina69 »

Niin oisko joku oikeesti tehny kyseisen homman ohc:lle ja kertois miten se tapahtuu? Ei se kestävyys tehon määrästä riipu vaan siitä kuinka suureks porataan, esim. ohc 94seks. Väittävät ettei sit kestä muut ku 200 cossun lohko, mutta joku on käyttänyt betonilla vahvistettua 205sta.
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Kuukausi sitten halkaisin 205 lohkon std koosta 1,5 bar paineilla.Piti vaan käydä hieman kellottamassa ennen talvi kautta.

Lohko vaakatasoon ja betonia vesipumpun alarajaan asti,yksin kertaisesti selitettynä.
Toisaalta nyt pelaa paremmin uudella ylikoko porauksella huomattavasti pienemmillä paineilla."Samat" sisäkalut paitsi männä pää eri muotoinen(väitti peremmaksi :?: )
Viimeksi muokannut Aksu, 18 Marras 2005 16:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
gti golo palloilija
tane
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Elo 2005 17:42

Viesti Kirjoittaja tane »

ei muutaku raksa työ maille lohkon kans jämille :lol: no ei vaan ei se ihan normi kuraa ole.
Vastaa Viestiin