smt6????

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
robe
Viestit: 54
Liittynyt: 06 Marras 2005 17:12

smt6????

Viesti Kirjoittaja robe »

onko millasii kokemuksii smt6:sta
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Re: smt6????

Viesti Kirjoittaja hartza »

robe kirjoitti:onko millasii kokemuksii smt6:sta
On kokemuksia (enimmäkseen hyviä) jonkin verran, mitä haluat tietää?
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Ei siinä mitään ihmeellistä... Yleisin kytkentämalli siten, et toimii vain kaasupohjassa (ts.lambdan ollessa pois pelistä)... Mihin vehkeeseen tulossa?? Probe GT:n?? 2.0iDOHC Sierrassa tehot nousi 15hv, turbo-vehkeessä irtoo varmasti enemmän. Sit olis tietty perfectpowerin smt7 toinen vaihtoehto... Tiedä sit millai soveltuu näihin vanhempiin vehkeisiin, kun on vissiin suunniteltu uusin, enemmän sähkösysteemeitä silsältäviin autoihin. :?
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

joo mulla on ja hyvin pelannut. On ihan riittävä värkki jos ei ala koko mottia uusiks rakentamaan jolloin on esim megasquirt tai hestech tai tatech tms. parempi vaihtoehto.

korpparista irtos kaiken kaikkiaan n.20hv lisää kun imu ja pako virtauksia myös hieman paranneltiin.
Pelkästäänhän noilla ohjausbokseilla ei välttämättä saa paljon mitään teholisäystä vaan niillä kompensoidaan moottorin modifioimisenn jälkeen syntynyt seos ja sytkäkarttojen muutoksen tarve (tulipa hienosti sanottua. Ei itekään tajua :lol: )
Se on ihan autokohtaista, mutta jotain pientä sieltä voi saada puristettua ilman muutoksia moottoriinkin jos on tehtaalla jätetty vähän varaa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

TeRoK kirjoitti:(tulipa hienosti sanottua. Ei itekään tajua :lol: )
Kyl mää ainaski tajusin.. :mrgreen: :mrgreen: tosin tiedän mitä tarkotit... :mrgreen: :mrgreen:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
robe
Viestit: 54
Liittynyt: 06 Marras 2005 17:12

Viesti Kirjoittaja robe »

joo ois tosiaan tulos 2,2 lit turbo probeen.kuulemma ahdettuun tulis hummii iha hyvin
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

robe kirjoitti:joo ois tosiaan tulos 2,2 lit turbo probeen.kuulemma ahdettuun tulis hummii iha hyvin
Tuota smt6:tta käyttäessä voi joutua jonkin verran kikkaileen ahtojen kanssa.. Eli jos meinaat ahtoja nostaa samalla, niin tuo smt6 kykenee syöttämään extra löpöä vain kaasupohjassa---> esim. puolellakaasulla ajettaessa, täysillä ahdoilla (0.8tms.) saattaa heittää jonkinverran laihalle :wink: ...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
robe
Viestit: 54
Liittynyt: 06 Marras 2005 17:12

Viesti Kirjoittaja robe »

mut eikös senkin saa ohjaan ahtoja??siis smt6;sen.mitäs siin 7 versiossa sit on parempaa,jos ois joku linkki ni voisin käydä lukaseen
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Käy kuuklettamassa perfect power hakusanalla. Löytyy niiden kotisivut.

Kannattaa selvittää tosta smt6:kin, että saako sillä lambdan signaalia muokattua. Kun siinä ainakin liitäntä lambdalle on.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

robe kirjoitti:mut eikös senkin saa ohjaan ahtoja??siis smt6;sen.mitäs siin 7 versiossa sit on parempaa,jos ois joku linkki ni voisin käydä lukaseen
7:lla saa ainaski ahtojen ohjauksen hoidettua+paukku-systeemi yms.... Mut kytkentäkaavioo ei sporttiauton Janne ainakaan suoraan löytäny... Mut ei se välttämättä tarkota, etteikö sitä sais myös ropellissa toimimaan :wink: :?
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
robe
Viestit: 54
Liittynyt: 06 Marras 2005 17:12

Viesti Kirjoittaja robe »

ahaa.sit tosiaan se 7 kuulostas paremmalta,täytyy ruveta setviin.ootsä siis kyselly itelleski(kessi) smt:tä
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

robe kirjoitti:ahaa.sit tosiaan se 7 kuulostas paremmalta,täytyy ruveta setviin.ootsä siis kyselly itelleski(kessi) smt:tä
Kysyin tuota seiskaa alustavasti, mut ei Probea ollut listassa mainittuna, mut kyllä sen sinne varmasti toimimaan sais, kun vaan selvittelis.... Pistä meikäläiselle infoa, jos jotain keksit.. Itellä ko. projekti vähän jäi "toistaiseksi" :mrgreen: :mrgreen: ...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
robe
Viestit: 54
Liittynyt: 06 Marras 2005 17:12

Viesti Kirjoittaja robe »

joo mä ilmottelen..talven aikana ois tarkotus asentaa..jompi kumpi.pudjettiki on jo kasas..herra vero muisti mua sen verra hyvin.ookko paljoki rakennellu probee
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

robe kirjoitti:ookko paljoki rakennellu probee
Projekti lähdössä vasta käyntiin... Nyt on ekaks tulos ulkokuorta, poppiksia ja seoksien sallimissa rajoissa ahtojen nostoa... Katsoo sitten aikasintaan keväällä, jos vähän enemmän piristelis... :wink: :mrgreen: Mutta tosiaan harkinnassa olis tuo smt6/7 :? ja isompaa cooleria...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
robe
Viestit: 54
Liittynyt: 06 Marras 2005 17:12

Viesti Kirjoittaja robe »

on varmaan hankittava se 6 verse.siihen 7 tarvis sähkösen ahtopaineen säätimen jos haluis sillä boxilla niitäkin säädellä.ja se maksaa jo vähä turhanki paljon.
jaskaz
Viestit: 10
Liittynyt: 17 Marras 2005 16:37
Paikkakunta: tampere

smt6

Viesti Kirjoittaja jaskaz »

myykääs mulle joku tollanen smt6 se ois hyvä mun toiseen projektiin
Ford Sierra Cosworth 2wd
Ford Sierra 2,0 dohc ghia
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

robe kirjoitti:on varmaan hankittava se 6 verse.siihen 7 tarvis sähkösen ahtopaineen säätimen jos haluis sillä boxilla niitäkin säädellä.ja se maksaa jo vähä turhanki paljon.
Ootko löytäny jostain semmosen sähkösen ahtopaineen säätimen?? Kuin paljon se turhanki paljon on tällä kertaa?? :mrgreen: Siin 7:ssa olis nimittäin mielenkiintoisena lisänä myös se paukku systeemi :wink: ... Eli asiasta toiseen, jos joku osais selittää tuon paukkutsydeemin toiminnan noin niinku teoriassa :? ..
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

"Ahtopaineen sähköinen säätöventtiili 98,50 €" näin näytti olevan täällä.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: smt6

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

jaskaz kirjoitti:myykääs mulle joku tollanen smt6 se ois hyvä mun toiseen projektiin
No osta tuolta sporttiautosta. Tuskin paljon halvemmalla saat käytettynä. Ja säätää se kumminkin pitää. Ei sitä kumminkaan kohdilleen saa läppärillä ite ilman tehopenkkiä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Kessi kirjoitti:Eli asiasta toiseen, jos joku osais selittää tuon paukkutsydeemin toiminnan noin niinku teoriassa :? ..
Noin niinku teoriassahan se menee niin että kun kaasu hellätään niin "paukkusysteemi" syöttää turbolle bensaa jolloin turbon nopeus ei laske eli seuraavan kerran kaasua painettaessa ei tarvitse odotella että puhallin alkaa taas pyöriä

Eli se pauke tulee siitä putkessa palavasta bensasta
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ja WRC autot on hyvä esimerkki tuosta paukkusysteemistä :)
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Ja vaikkei tänne kuulukkaan niin tuossa vielä käytännön suoritus :shock: :D
http://www.sierracorner.net/videok/Clip ... ing.hu.wmv
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Ei taida ihan "normaali" turbo kauaa kestää.
robe
Viestit: 54
Liittynyt: 06 Marras 2005 17:12

Viesti Kirjoittaja robe »

toi oli yllätys et sitä saa noinki halvalla.en ite ollu selvittäny mut sanottiin et se maksais noin 3 hunttii,ja saathan säsen paukku homman yksin kertasemminkin.pakariin vaa sytytys tulppa ja bensaa perään.erillisestä kytkimestä.oon jossain semmosen nähnykkin ja periaate on ihan sama ku miten se smt:kin sen tekee.ei ees vaurioita ahdinta.netiski varmaa löytyis juttuu ku viittis vaa ettii...
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Öö, tuota, miksi hel*etissä pitää saada putki pelkästään paukkumaan. Tuo pauke on vaan "sivuhaitta" koko systeemille. Sitä varten se systeemi siellä on jotta turboviiveet saadaan pois, ei siksi että jollain katsojalla on kivaa :roll:
Vastaa Viestiin