Mondeo MK3 1.8 bensa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
eetueemeli
Viestit: 10
Liittynyt: 26 Tammi 2014 12:16
Paikkakunta: Valkeakoski

Mondeo MK3 1.8 bensa

Viesti Kirjoittaja eetueemeli »

Monni vuotaa öljyä moottorin ja laatikon välistä.
Pystyykö korjaamaan moottori paikallaan? Vai vaatiiko moottorin irrotuksen?
Ja onko edes järkeä lähteä talkoisiin?

SS
duckworth
Viestit: 4124
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mondeo MK3 1.8 bensa

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Jos olet jo varmistanu ettei vuoto tule ylempää(?), niin tuo kovasti viittais kampurantakastefaan. Osa ei ole kallis, mutta laatikko, kytkin ja vauhtis ainaki saatava pois tieltä.

Katso nyt kuitenkin vielä tarkkaan vuodon lähde.. :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
eetueemeli
Viestit: 10
Liittynyt: 26 Tammi 2014 12:16
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Mondeo MK3 1.8 bensa

Viesti Kirjoittaja eetueemeli »

Sieltä moottorin ja laatikon välisestä kolosta tulee
Mk3Mondeo
Viestit: 1094
Liittynyt: 22 Maalis 2018 17:12

Re: Mondeo MK3 1.8 bensa

Viesti Kirjoittaja Mk3Mondeo »

eetueemeli kirjoitti: 09 Heinä 2025 22:05 Sieltä moottorin ja laatikon välisestä kolosta tulee
Jos mustaa niin todennäköisesti kampiakselin takatiiviste. Jos kirkasta niin vaihteistoöljyä.

Vaihdettaessa käytettävä ehdottomasti mukana tulevaa muovista asennusholkkia jossa tiiviste on jo valmiina. Eikä saa irroittaa vaan painaa kampiakselia vasten KUIVANA kunnes tiiviste on akselilla ja asennusholkki vapautuu.
eetueemeli
Viestit: 10
Liittynyt: 26 Tammi 2014 12:16
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Mondeo MK3 1.8 bensa

Viesti Kirjoittaja eetueemeli »

Mustaa on ja ei muuta kun hommiin. Lienee paras ottaa koko paketti alas vai saako laatikon yläkautta pois?
Mk3Mondeo
Viestit: 1094
Liittynyt: 22 Maalis 2018 17:12

Re: Mondeo MK3 1.8 bensa

Viesti Kirjoittaja Mk3Mondeo »

eetueemeli kirjoitti: 10 Heinä 2025 09:16 Mustaa on ja ei muuta kun hommiin. Lienee paras ottaa koko paketti alas vai saako laatikon yläkautta pois?
Koko moottori/vaihteisto voi mahtuakin ja mahtuukin yläkautta pakettina. Pelkästä laatikosta en tiedä varmuudella alakautta (siis ilman apurungon irroitusta) mutta useisiin autoihin vaihdetaan esim. kytkin pelkällä laatikon irroituksella.
Yläkautta ei varmaan ole puhettakaan kun on sen verran ahdasta.

Apurungon irroitus lisää vaikeusastetta kun pyöräkulmat pitää ainakin tarkistaa irroituksen seurauksena. Kun kyseessä on noin 20 vuotta vanha auto niin apurungon pulttien irtoaminenkaan kierteet ehjinä ei ole ihan varmaa.
Vastaa Viestiin