Monni vuotaa öljyä moottorin ja laatikon välistä.
Pystyykö korjaamaan moottori paikallaan? Vai vaatiiko moottorin irrotuksen?
Ja onko edes järkeä lähteä talkoisiin?
SS
Mondeo MK3 1.8 bensa
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 26 Tammi 2014 12:16
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Mondeo MK3 1.8 bensa
Jos olet jo varmistanu ettei vuoto tule ylempää(?), niin tuo kovasti viittais kampurantakastefaan. Osa ei ole kallis, mutta laatikko, kytkin ja vauhtis ainaki saatava pois tieltä.
Katso nyt kuitenkin vielä tarkkaan vuodon lähde..
Katso nyt kuitenkin vielä tarkkaan vuodon lähde..

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 26 Tammi 2014 12:16
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Mondeo MK3 1.8 bensa
Sieltä moottorin ja laatikon välisestä kolosta tulee
Re: Mondeo MK3 1.8 bensa
Jos mustaa niin todennäköisesti kampiakselin takatiiviste. Jos kirkasta niin vaihteistoöljyä.
Vaihdettaessa käytettävä ehdottomasti mukana tulevaa muovista asennusholkkia jossa tiiviste on jo valmiina. Eikä saa irroittaa vaan painaa kampiakselia vasten KUIVANA kunnes tiiviste on akselilla ja asennusholkki vapautuu.
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 26 Tammi 2014 12:16
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Mondeo MK3 1.8 bensa
Mustaa on ja ei muuta kun hommiin. Lienee paras ottaa koko paketti alas vai saako laatikon yläkautta pois?
Re: Mondeo MK3 1.8 bensa
Koko moottori/vaihteisto voi mahtuakin ja mahtuukin yläkautta pakettina. Pelkästä laatikosta en tiedä varmuudella alakautta (siis ilman apurungon irroitusta) mutta useisiin autoihin vaihdetaan esim. kytkin pelkällä laatikon irroituksella.eetueemeli kirjoitti: ↑10 Heinä 2025 09:16 Mustaa on ja ei muuta kun hommiin. Lienee paras ottaa koko paketti alas vai saako laatikon yläkautta pois?
Yläkautta ei varmaan ole puhettakaan kun on sen verran ahdasta.
Apurungon irroitus lisää vaikeusastetta kun pyöräkulmat pitää ainakin tarkistaa irroituksen seurauksena. Kun kyseessä on noin 20 vuotta vanha auto niin apurungon pulttien irtoaminenkaan kierteet ehjinä ei ole ihan varmaa.