Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
tikola
Viestit: 351
Liittynyt: 17 Elo 2021 13:14

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Viesti Kirjoittaja tikola »

Ei mitään tukkoisuusoiretta - tai jos on niin en niitä huomaa vaan siihen on tottunut. Minä hoidin öljyvuodot pesemällä koneen puhtaaksi - jarrusta minulla ihan sama hylsy, mutta se nyt oli oma moka. Eli toisen puolen takasatula oli jumissa - vaihdoin sen ja katsoin, että eiköhän tuo toinen vielä kelpa, mutta ei kelvannut. Osat valmiina takakontissa, eli se oli vain saamattomuutta.
yritäedes
Viestit: 2481
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Zac4all kirjoitti: 02 Heinä 2025 12:37 No jos suoraan noita lukemia vertaa (odotusarvot vs. mitä raportoit @tikola) niin kyllähän se noiden perusteella tukkoiselta vaikuttaa...?
MUTTA: Noissa yksiköissä eri testereiden kanssa olen havainnut epämääräisyyttä, sellainen korjaamon "PADikin" antoi jotain ihan hassua lukuja aikoinaan ... --> Varmistuttaisin nuo lukemat vielä toisella testerillä? JA tosiaan sulla taisikin olla nyt myös uusi anturi?

POintti on tämä: kun mulla oli PDF kunnolla tukkeessa, niin sen kyllä huomasi muustakin!
Auto ei mennyt mihinkään ja saumat ennen DPF:ää "vihelsi" koska siellä oli niin paljon painetta putkessa... Onko noita oireita? ;)

Nyt kohti katsuria!
Samaa mieltä. Juuri joku aika sitten oli jonkun testerin mukaan (en muista mikä) 10x DPF arvot. Eli kPa /hPa oli sekaisin. Kannattaa ottaa toinen mittaus varmuuden vuoksi.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
tikola
Viestit: 351
Liittynyt: 17 Elo 2021 13:14

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Viesti Kirjoittaja tikola »

yritäedes kirjoitti: 02 Heinä 2025 22:58 Samaa mieltä. Juuri joku aika sitten oli jonkun testerin mukaan (en muista mikä) 10x DPF arvot. Eli kPa /hPa oli sekaisin. Kannattaa ottaa toinen mittaus varmuuden vuoksi.
Nyt pitää myös vähän ajaa ensin ja saada poltto varmasti onnistumaan. Eli nythän minulla on useamman kuukauden seisonut auto, jossa on sitä ennen ollut satunnaista limb modea ja vastaavaa.
Zac4all
Viestit: 153
Liittynyt: 31 Maalis 2022 12:33

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Viesti Kirjoittaja Zac4all »

ForScan tieto edellisestä poltosta pitää lienee kutinsa?
Voin katsella myös verrokkiarvot tuosta "DPF-DIY-pestystä" yksilöstä.. ;)
EDIT: Kävin katsoon lukemat, en tiedä ottaako näistä tolkkua:
  • tyhjäkäynnillä heiluu varsin villisti välillä 0....40 kPA
  • Kun nostaa 2.000 rpm tai yli niin asettuu tasaisemmin luokkaan 25 kPA
...pitikin katsoa - taitaa olla taas pesut edessä! :x

AI tiesi kertoa että yksikön ero on 10X - joten jos yksikkö väärä niin sulla @tikola mahtuisi vielä em. speksiin:

Kilopascals (kPa) and hectopascals (hPa) are both units of pressure, but they differ in scale. One kilopascal is equal to 10 hectopascals. Kilopascals are used more frequently in some fields like engineering, while hectopascals are more common in meteorology.
yritäedes
Viestit: 2481
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Zac4all kirjoitti: 03 Heinä 2025 11:56 ForScan tieto edellisestä poltosta pitää lienee kutinsa?
Voin katsella myös verrokkiarvot tuosta "DPF-DIY-pestystä" yksilöstä.. ;)
EDIT: Kävin katsoon lukemat, en tiedä ottaako näistä tolkkua:
  • tyhjäkäynnillä heiluu varsin villisti välillä 0....40 kPA
  • Kun nostaa 2.000 rpm tai yli niin asettuu tasaisemmin luokkaan 25 kPA
...pitikin katsoa - taitaa olla taas pesut edessä! :x

AI tiesi kertoa että yksikön ero on 10X - joten jos yksikkö väärä niin sulla @tikola mahtuisi vielä em. speksiin:

Kilopascals (kPa) and hectopascals (hPa) are both units of pressure, but they differ in scale. One kilopascal is equal to 10 hectopascals. Kilopascals are used more frequently in some fields like engineering, while hectopascals are more common in meteorology.
Joutokäynnillä noin raju heittely ei ole todellista. Anturi ei osaa lukea oikein tai jotain muuta häikkää.
Ja 25 kPa on paljon mutta ei katastrofi. Ei vielä tukossa.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Vastaa Viestiin