Kertokaas tositietäjät kun otsikon mukaisesta Galaxysta lähtee kaasuläppäkotelolta 6-7mm paksu (alipaine?)letku. Se oli syystä tahi toisesta lähtenyt kotelolta päin mutkan jälkeen olevasta liitoksesta irti ja engine malfunctionia alkoi tarjoilla. No letku kiinni joka oli muuten tosi löysä. No sitten tovin päästä tuli halkeama kaasuläppäkotelolta lähtevään ahtoputkeen? ja engine malfunktionia jälleen. Kävin sen vaihdattamassa ihan tunnetulla hyvän maineen keskisuurella korjaamolla ja sanoin sit samalla, että jos siihen alipaineletkuun löytyy joku klemmari tms niin laittakaa samalla. No ahtoputki? vaihdettiin ja soittivat että herjaa edelleen kaasuläppäkotelolta vikaa ja engine malfunctionia polttaa edelleen. No sitä ei sitten siinä vaiheessa alettu laittamaan, kun pajalla ei heti ollut aikaa. Rupesin sitten parin päivän päästä katselemaan, että josko irrottelis kaasuläppäkotelon ja putsailis sen, josko auttais. No sieltäpä löytyikin ihan tuore kirkas yhtenäinen letku sen alipaineletkun paikalta. Aloin sitten kysellä, että mikäs juttu, niin oli kuulemma niin venynyt siitä liitoksen kohdalta, että vaihtoivat uuden letkun. Ja siis ihan kirkasta perus muoviletkua oli tämä. Ja se kuulemma toimii ihan samalla tavalla kuin se alkuperäinenkin.
Kummastelen nyt, että jos on noin kuin sanoivat, niin miksi siinä alkuperäisessä letkussa on (ilmeisesti letkun molemmissa päissä jatko, jossa on supistaja vai onko jopa jokin venttiili. Kertokaapa nyt siis, että olenko ihan hakoteillä vai mikä idea niissä katkoissa on. Alkuperäistä letkuakaan ei tietenkään ole tallella, kun olivat paiskanneet roskikseen...
Tokihan voi olla mahdollista, että juurikin matkalla ahtoputken vaihtoon on myös kaasuläppäkoteloon tullut jokin vika, mutta hassun tuntuinen yhteensattuma olisi.
Edit: Ja kaasuläppäkotelo on siis mallia MAGNETI MARELLI 802001479213 kun tuolta autodocista katselin
Edit2: Nuo kysymysmerkit tuolla välissä on ihan vaan siksi, että en ole varma ko. letkujen ja putkien virallisista nimistä
