Kytkimen vaihto ketju - Focus MK1

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
RENNIE
Viestit: 274
Liittynyt: 19 Maalis 2016 13:46

Re: Kytkin meni yhtäkkiä huonoksi - Focus MK1

Viesti Kirjoittaja RENNIE »

Mk3Mondeo kirjoitti: 07 Kesä 2025 11:59 Eikös se kytkinakselin stefa tule siinä työsylinterin/painelaakerin mukana? Ainakin TDDI 1,8 ja Duratec HE:n laatikossa eli MTX75:ssä tuli?

https://aeromotors.fi/kataloog/ford/foc ... 640;s10337

Kuva

Toinen juttu, jos sahaat kytkimen putken poikki niin ajattelitko jatkossa olla käyttämättä kytkintä? Vai aiotko laittaa uuden putken? Jolloin se vanha pitää kuitenkin irroittaa?
Joten jos vaan irroittaisi sen vanhan?
Se putki on kuitenkin pakko uusia, joten toki vielä painitaan irrottaaksemme sen kokonaisena, mutta jos se ei onnistu, silloin on pakko katkaista se. Uusi siihen joka tapauksessa tulee.

Kytkinakselin stefalla tarkoitan siis toki sitä akseli, jolle kytkin vaihteiston päähän tulee. Kuvien perusteella stefa on "väärällä" puolella, jos oikein ymmärrän. Joten sitä ei voi vaihtaa purkamatta vaihteistoa puoliksi.
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6.
duckworth
Viestit: 4099
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Kytkin meni yhtäkkiä huonoksi - Focus MK1

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Mun muistikuvan mukaan IB5-lootassa ei tullu stefa työsylkän mukana, mutta voin vielä varmistaa asian jos/kun löydän vanhan osan romukuormasta kun käyn kohta tallilla sutimassa epoksia kutos-Omegan runkopalkkeihin :roll:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 4099
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Kytkin meni yhtäkkiä huonoksi - Focus MK1

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Juuri kävin mulkasemassa, sattui olla romukasan edessä mun vanha työsylkkä, ei ollu tosiaan siinä stefaa, eli mäkin muistan myös jotain hyödyllistä :lol: Tuohon kytkinakselinstefan vaihtoon en osaa sitten sanoa juuta enkä jaata, koska mulla ei vuotanu, enkä sitä lähteny vaihtamaan.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
RENNIE
Viestit: 274
Liittynyt: 19 Maalis 2016 13:46

Re: Kytkin meni yhtäkkiä huonoksi - Focus MK1

Viesti Kirjoittaja RENNIE »

duckworth kirjoitti: 07 Kesä 2025 15:07 Juuri kävin mulkasemassa, sattui olla romukasan edessä mun vanha työsylkkä, ei ollu tosiaan siinä stefaa, eli mäkin muistan myös jotain hyödyllistä :lol: Tuohon kytkinakselinstefan vaihtoon en osaa sitten sanoa juuta enkä jaata, koska mulla ei vuotanu, enkä sitä lähteny vaihtamaan.
Kiitos tiedosta! Niin. Kylläpä kai se on pakko luottaa noihin räjäytyskuviin ja uskoa, ettei se tiiviste ole siellä "järkevällä" puolella vaan jättää vaille huolta ko. suhteen.
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6.
yritäedes
Viestit: 2471
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Kytkin meni yhtäkkiä huonoksi - Focus MK1

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Räjäytyskuviin ei kannata sokeasti luottaa. Tuollainen ulkokehältään tasainen stefa voidaan asentaa kummalta puolen tahansa, ja sen paikka kuvassa on vain viitteellinen.
En väitä mitään. mutta aika outoa olisi, jos sitä ei voi kytkinkopan puolelta vaihtaa.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
RENNIE
Viestit: 274
Liittynyt: 19 Maalis 2016 13:46

Re: Kytkin meni yhtäkkiä huonoksi - Focus MK1

Viesti Kirjoittaja RENNIE »

yritäedes kirjoitti: 07 Kesä 2025 20:17 Räjäytyskuviin ei kannata sokeasti luottaa. Tuollainen ulkokehältään tasainen stefa voidaan asentaa kummalta puolen tahansa, ja sen paikka kuvassa on vain viitteellinen.
En väitä mitään. mutta aika outoa olisi, jos sitä ei voi kytkinkopan puolelta vaihtaa.
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Panin sen tiivisteen kuitenkin tilauksen mukaan, kun ei maksa kuin kympin.
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6.
RENNIE
Viestit: 274
Liittynyt: 19 Maalis 2016 13:46

Re: Kytkin meni yhtäkkiä huonoksi - Focus MK1

Viesti Kirjoittaja RENNIE »

Aivan mahdoton tuo on irrottaa tuolta kytkimen päästä.

Tärkeää olisi tietää, onko kytkimen paineputken päissä samanlainen liitin? Jos on, ei ole niin hätää saada tuota irti, vaan mahdollista tilata siihen oma letku valmistettuna noin 50-90 euroon. Ei paha.
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6.
RENNIE
Viestit: 274
Liittynyt: 19 Maalis 2016 13:46

Re: Kytkin meni yhtäkkiä huonoksi - Focus MK1

Viesti Kirjoittaja RENNIE »

Itte se piti irrottaa, kun ei näköjään kukaan tiennyt. Eli toinen pää on erilainen. Kytkimen päässä ohuin kohta on 9 mm kun taas polkimen päässä 8 mm. Aikamoista vittuilua Fordilta.

Kyllä se on pojat niin, ettei olisi ollut mitään mahdollisuutta saada tuota paineputkea irti leikkaamatta. Einhellin "dremelin" "hammaslääkärin" pora kesti niukin naukin sen verran, että pääsin yli puolenvälin, jonka jälkeen meisselin ja lekan avulla murjoin tuon liittimen poikki. Onneksi enin osa tuosta pistikkeestä säästyi, niin voidaan käydä hydrauliikkaliikkeessä kyselemässä, jos löytyy sopiva. Ei tietenkään löydy, sitten on pakko saada jostain käytetty kunnossa oleva!!!

Kuva

Kuva

Kuva
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6.
RENNIE
Viestit: 274
Liittynyt: 19 Maalis 2016 13:46

Re: Kytkin meni yhtäkkiä huonoksi - Focus MK1

Viesti Kirjoittaja RENNIE »

Tämmöisiä on olemassa, mutta ongelmana ehkä, kun toinen pää on erilainen:

https://laukkanenmotorsport.fi/p154313/ ... ng-ford-gm
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6.
duckworth
Viestit: 4099
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Kytkin meni yhtäkkiä huonoksi - Focus MK1

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Jos et vielä oo(?), tutkinu eBaysta alkuperäsellä osanumerolla, niin kannattaa sieltä vielä katsella.

Toinen villikortti, että mahtaisko Mk2 Focuksesta samalla koneella ja laatikolla löytyä sopiva letku...?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
yritäedes
Viestit: 2471
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Kytkin meni yhtäkkiä huonoksi - Focus MK1

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

https://ebay.us/m/dN0NBr
Fiestan letkussa päät ainakin näyttää samanlaisilta. Kestääköhän tuo putki taivuttamista?
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Avatar
janti
Viestit: 531
Liittynyt: 24 Kesä 2013 20:17
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Kytkin meni yhtäkkiä huonoksi - Focus MK1

Viesti Kirjoittaja janti »

duckworth kirjoitti: 09 Kesä 2025 15:14 Jos et vielä oo(?), tutkinu eBaysta alkuperäsellä osanumerolla, niin kannattaa sieltä vielä katsella.
Varaosanumero taitaa olla Fiestassa (ja Focuksessa) 1255406 (RHD) (Sopiikohan tämä sittenkään? Kannattaa Italiasta kysellä lisää.)
https://www.ebay.com/itm/294813057714
https://www.fitinpart.sg/de-DE/index.ph ... id=6896202

ja 1255407 (LHD) :lol:
https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw= ... m570.l1313
https://www.fitinpart.sg/de-DE/index.ph ... id=1453541

Aiempaa juttua
viewtopic.php?t=58297
Kuva-15 Mondeo 1.6 TDCi M6 ECOnetic 5d
Aiemmat Fordit: -09 Mondeo 2.0 TDCi, -04 Focus C-Max 1.6 TDCi, -03 Focus 1.6, -99 Focus 1.6 ja -90 Escort 1.6
MrHakukone
Viestit: 100
Liittynyt: 01 Heinä 2023 14:07

Re: Kytkin meni yhtäkkiä huonoksi - Focus MK1

Viesti Kirjoittaja MrHakukone »

Mahtaako purkaamoilta löytyä?

Meillä kun on sorvi ja laitteet, niin tuon liittimen saisi "helposti" korjattua /
korvattua, eikä kytkinpuolella paineetkaan ole kovia, niin ei turvallisuus vaarantuisi.
Muuten koneistamalla hinta on varmasti tähtitieteellinen
duckworth
Viestit: 4099
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Kytkin meni yhtäkkiä huonoksi - Focus MK1

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Saattaahan noita purkaamoilta löytyä, mutta eri asia missä kunnossa, lähtevätkö irroittamaan ja saavatko vielä ehjänä irti.

Sitä jäin tossa hämmästeleen, että miten tuo tieto sorvista ja laitteista tallilla lämmittää ketjunaloittajaa tai ketään joka tätä lukee ja painii saman ongelman kanssa...? Vai siis tarkotitko että oot valmis sorvaamaan foorumilaisille liittimiä pientä korvausta vastaan? Tossa jälkimmäisessä tapauksessa ymmärtäisin pointin.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
RENNIE
Viestit: 274
Liittynyt: 19 Maalis 2016 13:46

Re: Kytkin meni yhtäkkiä huonoksi - Focus MK1

Viesti Kirjoittaja RENNIE »

Joo, mielellään otan vastaan kohtuuhinnalla työstettynä nuo päät jotka sopisi perus AN4 -valmisletkuun! ;)

Näyttää siltä, että ainoa järkevä keino, ellei käytettyä löydy, on laittaa nuo Ford kytkinadapterit ja niihin tuo AN4 -letku.

Meilläkin löytyy (surkea) kellonosasorvi, jolla saa tuskaillen kyllä tuommoisen kärjen veistettyä ja siihen voisi sitten hopeajuottaa kiinni tuollaisen AN4 -uroksen. Nimittäin näyttää siltä, että tuossa tosiaan on nuo päät eri halkaisijalla, joten tuo kytkinadapteri sopinee vain toiseen päähän.

En nyt enää tarkkaan muista, mutta ohjaustehostimen paineputkeakaan ei aikanaan saanut mistään järkevällä hinnalla, niin siihen löytyi sitten käytetty letku, josta hiekkapuhalsin ruosteet v*ttuuun, maalasin epoksimaalilla ja marmorilta saatiin siihen se päätyliitin, johon liittyi jotain hopeajuottamista. Hyvin se siellä edelleen pelittää, vaikka ohjaustehostimessa on painetta varmaan yli 70 baaria!

Mielellään toki yrittää päästä mahdollisimman vähällä, nuo putken päät on vasta nopeesti mitattu, pitää tarkemmin vielä mitata, onko muka totta, että erilaiset päät olisi.

Tässä se nyt muuten nähdään, kun joku väittää, että kytkimen vaihtaa päivässä, ei pidä paikkaansa. Nyt on mennyt jo noin 2-3 kokonaista työpäivää, eikä ole saatu kun pääsylinteri ja letku vasta irti. Rikkoen. :D

Kuva
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6.
Larppanen
Viestit: 54
Liittynyt: 27 Maalis 2025 08:47

Re: Kytkin meni yhtäkkiä huonoksi - Focus MK1

Viesti Kirjoittaja Larppanen »

Kyllähän kytkimen päivässä vaihtaa. Letkut ja muut sitten erikseen ;)
Ford Kuga mk2 2015
2.0 TDCi 180 AWD automaatti
Tessu
Viestit: 1862
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Kytkin meni yhtäkkiä huonoksi - Focus MK1

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Jos ei mikään jarrujen korjausliike tee putkia niin ainakin Lahdessa CMA huoltokorjaamo tekee putken kuin putken,en tiedä onko samanmoisia palveluja muissa kaupungeissa mutta kannattaa kysyä,itsekkin sain tuosta tiedon kun satuin tuhoamaan pari vanhaa dieselsuutinputkea.
Sen jälkeen olen ohjannu porukkaa sinne kysymään apua,jos lähellä asuu.
RENNIE
Viestit: 274
Liittynyt: 19 Maalis 2016 13:46

Re: Kytkin meni yhtäkkiä huonoksi - Focus MK1

Viesti Kirjoittaja RENNIE »

Kyllä se on niin, että toisessa päässä on erilainen liitin! Mitä ihmettä, Ford!!! :evil: :evil: :evil: :ford:

Liitin on toisessa paksumpi ja lyhyempi kuin toinen on taas pidempi ja ohuempi. Tai toisinpäin, tajuat varmaan, mitä tarkoitan.

Eli tahallisen tuntuista vaikeuttamista huoltoa ajatellen. Minä en varmasti maksa 400 euroa yhdestä puolen metrin putkesta, se on varma.
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6.
duckworth
Viestit: 4099
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Kytkin meni yhtäkkiä huonoksi - Focus MK1

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Yritin itsekin tutkia tuota letkuasiaa, oikee orkkisosan numero tosiaan on tuo 1324224 (kuten ykkössivulla linkkasitki jo), eikä nuo mitä esim. janti linkitti, koska ne eivät käy -04->... Tämä siis 7zapista tulkittavissa. Kuitenkin että ton löytäisi tarvikkeena tai saisi selvitettyä käykö jostain muusta Fordista tms, auttaisi jos tietäisi mikä kyseisen osan ns. yleinen varaosanumero on? Tarkoitan siis numeroa jota vaikkapa LUK tai Sachs käyttävät kataloogeissaan, en Fordin OE-numeroa. Pystyiskö mahdollisesti joku varaosaliike kuten Fixus kaivelemaan nuo(?) ja niiden avulla sitten etsintää, mikäli varaosaliikkeesta ei itse osaa löytyiskään. Joskushan noitaki on tarvikkeena saanu, joten tuskin osavalmistajien numerotkaan on tuhka tuuleen voineet kadota...?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
RENNIE
Viestit: 274
Liittynyt: 19 Maalis 2016 13:46

Re: Kytkin meni yhtäkkiä huonoksi - Focus MK1

Viesti Kirjoittaja RENNIE »

duckworth kirjoitti: 10 Kesä 2025 17:55 Yritin itsekin tutkia tuota letkuasiaa, oikee orkkisosan numero tosiaan on tuo 1324224 (kuten ykkössivulla linkkasitki jo), eikä nuo mitä esim. janti linkitti, koska ne eivät käy -04->... Tämä siis 7zapista tulkittavissa. Kuitenkin että ton löytäisi tarvikkeena tai saisi selvitettyä käykö jostain muusta Fordista tms, auttaisi jos tietäisi mikä kyseisen osan ns. yleinen varaosanumero on? Tarkoitan siis numeroa jota vaikkapa LUK tai Sachs käyttävät kataloogeissaan, en Fordin OE-numeroa. Pystyiskö mahdollisesti joku varaosaliike kuten Fixus kaivelemaan nuo(?) ja niiden avulla sitten etsintää, mikäli varaosaliikkeesta ei itse osaa löytyiskään. Joskushan noitaki on tarvikkeena saanu, joten tuskin osavalmistajien numerotkaan on tuhka tuuleen voineet kadota...?
Joo! Vähän pelkään, ettei edes kannata kysyä, jos ei löydy edes ulkomaisista kaupoista. Noita voi selailla, eikä mikään oikein näytä samalta.

Tällä hetkellä uusin idea on uusiokäyttää hyväkuntoinen kytkimen pään liitin, pätkä putkea ja toiseen päähän sorvata uusi pistoliitin. Nämä kaksi päätä sitten yhdistetään jarruletkulla. Tadaa, ei tarvi tilata mitään. Messinkiä vaan metsästämään! (Kytkimessä on varmaan sen verran pienet paineet, että pysyy klemmareilla, varmuuden vuoksi voi laittaa pari-kolme klemmaria!)
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6.
RENNIE
Viestit: 274
Liittynyt: 19 Maalis 2016 13:46

Re: Kytkimen vaihto ketju - Focus MK1

Viesti Kirjoittaja RENNIE »

No niin, kyllä tuo kytkinletku saadaan osista ränkättyä tavalla tai toisella, mutta varmaan tässä välissä sähläillään tuon vaihelaatikon irroituksen kanssa.

Mitä pitää irrottaa? Tarviiko pakosarja irrottaa putkesta, entä puola? Kyselen, niin on joutuisempaa ehkä sitten auton alla könytessä! :thumbup:
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6.
duckworth
Viestit: 4099
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Kytkimen vaihto ketju - Focus MK1

Viesti Kirjoittaja duckworth »

RENNIE kirjoitti: 15 Kesä 2025 15:46 No niin, kyllä tuo kytkinletku saadaan osista ränkättyä tavalla tai toisella, mutta varmaan tässä välissä sähläillään tuon vaihelaatikon irroituksen kanssa.

Mitä pitää irrottaa? Tarviiko pakosarja irrottaa putkesta, entä puola? Kyselen, niin on joutuisempaa ehkä sitten auton alla könytessä! :thumbup:
Tähän en pysty antaan lyhyttä vastausta, mutta... :lol:

Lootan irrotus Mk1 1.6 Focuksessa etenee seuraavasti:

-Löysää kumpikin napamutteri edestä, jonka jälkeen keula pukeille.

-Alapallot irti olkatuista ja RT-päät irti myös

-Vetarit pois, huom. irrota apparin vetari ensin, koska siinä ei ole lukkorengasta lootan sisällä. Tässä kohtaa kurkkaa lampulla tasauspyörästöön vetarin aukosta, kun näet tapin takaa kuskin vetarin sisäpään, aseta sitä vastan pitkä keskisuuri tasapäämeisseli ja lyö meisselin päähän vasaralla. Tällöin kuskin vetari pomppaa pois.

Muutoin joudut taistelemaan liukuvasaralla x ajan sitä kuskin vetaria pois, koska kampeemalla ei lähde.

-Yläpuolelta akku pois ja samoin startti, pakosarjaa tai putkee ei tarvii irroittaa.

-Irroita jo johtoja ja siirtovaijerit lootasta, VSS-anturi lootan takana (tulipellin puolella)

-Irrota kytkisylkänletku (tämä oli osin kai jo tehty :D )

-Ruuva pois se koneen/lootan pitkittäistuki.

-Tue/ripusta kone jo puomiin

-Kiilaa koko pakettia vähän eteen vaikka puukalikoita koneen taakse laittamalla ja irroita laatikon yläkannake

-Irroita kytkinkopan pultit ja tunkki lootan alle

-Pientä kitkuttelua ja koppaat loodan pois autosta... :)


Siinä noin pähkinän kuoressa toi lootan pois ruuvailu, kirjoitusvirheineen :thumbup: :roll:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
RENNIE
Viestit: 274
Liittynyt: 19 Maalis 2016 13:46

Re: Kytkimen vaihto ketju - Focus MK1

Viesti Kirjoittaja RENNIE »

duckworth kirjoitti: 15 Kesä 2025 16:41
RENNIE kirjoitti: 15 Kesä 2025 15:46 No niin, kyllä tuo kytkinletku saadaan osista ränkättyä tavalla tai toisella, mutta varmaan tässä välissä sähläillään tuon vaihelaatikon irroituksen kanssa.

Mitä pitää irrottaa? Tarviiko pakosarja irrottaa putkesta, entä puola? Kyselen, niin on joutuisempaa ehkä sitten auton alla könytessä! :thumbup:
Tähän en pysty antaan lyhyttä vastausta, mutta... :lol:

Lootan irrotus Mk1 1.6 Focuksessa etenee seuraavasti:

-Löysää kumpikin napamutteri edestä, jonka jälkeen keula pukeille.

-Alapallot irti olkatuista ja RT-päät irti myös

-Vetarit pois, huom. irrota apparin vetari ensin, koska siinä ei ole lukkorengasta lootan sisällä. Tässä kohtaa kurkkaa lampulla tasauspyörästöön vetarin aukosta, kun näet tapin takaa kuskin vetarin sisäpään, aseta sitä vastan pitkä keskisuuri tasapäämeisseli ja lyö meisselin päähän vasaralla. Tällöin kuskin vetari pomppaa pois.

Muutoin joudut taistelemaan liukuvasaralla x ajan sitä kuskin vetaria pois, koska kampeemalla ei lähde.

-Yläpuolelta akku pois ja samoin startti, pakosarjaa tai putkee ei tarvii irroittaa.

-Irroita jo johtoja ja siirtovaijerit lootasta, VSS-anturi lootan takana (tulipellin puolella)

-Irrota kytkisylkänletku (tämä oli osin kai jo tehty :D )

-Ruuva pois se koneen/lootan pitkittäistuki.

-Tue/ripusta kone jo puomiin

-Kiilaa koko pakettia vähän eteen vaikka puukalikoita koneen taakse laittamalla ja irroita laatikon yläkannake

-Irroita kytkinkopan pultit ja tunkki lootan alle

-Pientä kitkuttelua ja koppaat loodan pois autosta... :)


Siinä noin pähkinän kuoressa toi lootan pois ruuvailu, kirjoitusvirheineen :thumbup: :roll:
Joo vähän huijasin, könysin jo tänään auton alla ja öljyt on tyhjennettynä jo. Akku ja akkutelinekin ovat olleet poissa jo viikon verran. 8-) Tosi hyviä vinkejä nuo, tietää, mitä on tulossa.
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6.
Vastaa Viestiin