RENNIE kirjoitti: ↑15 Kesä 2025 15:46
No niin, kyllä tuo kytkinletku saadaan osista ränkättyä tavalla tai toisella, mutta varmaan tässä välissä sähläillään tuon vaihelaatikon irroituksen kanssa.
Mitä pitää irrottaa? Tarviiko pakosarja irrottaa putkesta, entä puola? Kyselen, niin on joutuisempaa ehkä sitten auton alla könytessä!
Tähän en pysty antaan lyhyttä vastausta, mutta...
Lootan irrotus Mk1 1.6 Focuksessa etenee seuraavasti:
-Löysää kumpikin napamutteri edestä, jonka jälkeen keula pukeille.
-Alapallot irti olkatuista ja RT-päät irti myös
-Vetarit pois, huom. irrota apparin vetari ensin, koska siinä ei ole lukkorengasta lootan sisällä. Tässä kohtaa kurkkaa lampulla tasauspyörästöön vetarin aukosta, kun näet tapin takaa kuskin vetarin sisäpään, aseta sitä vastan pitkä keskisuuri tasapäämeisseli ja lyö meisselin päähän vasaralla. Tällöin kuskin vetari pomppaa pois.
Muutoin joudut taistelemaan liukuvasaralla x ajan sitä kuskin vetaria pois, koska kampeemalla ei lähde.
-Yläpuolelta akku pois ja samoin startti, pakosarjaa tai putkee ei tarvii irroittaa.
-Irroita jo johtoja ja siirtovaijerit lootasta, VSS-anturi lootan takana (tulipellin puolella)
-Irrota kytkisylkänletku (tämä oli osin kai jo tehty

)
-Ruuva pois se koneen/lootan pitkittäistuki.
-Tue/ripusta kone jo puomiin
-Kiilaa koko pakettia vähän eteen vaikka puukalikoita koneen taakse laittamalla ja irroita laatikon yläkannake
-Irroita kytkinkopan pultit ja tunkki lootan alle
-Pientä kitkuttelua ja koppaat loodan pois autosta...
Siinä noin pähkinän kuoressa toi lootan pois ruuvailu, kirjoitusvirheineen

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER