Ajaminen ilman pakoputkea
Ajaminen ilman pakoputkea
Pitää tässä nyt kokemattomana taas kysyä ennen ku lähtee ite kokeilemaan:
Mulla vetelee tossa sierrassa toi pakoputki iha viimesiään, ei oikee taho kunnolla pysyä kiinni ja vuotaa monesta paikkaa.
Aattelin kiskasta irti koko helahoidon katalysaattori mukaan lukien ja ajella ilman koko putkea siihe asti kun budjetti kattaa niiden uusimisen.
Eli minkäslaisia haittapuolia tommosesta väliaikasesta ratkasusta on...?Kaveri sanoi et kuulemma käryt tunkee sisään kun se putken jämä pärisis siinä suoraa alla etupenkkien kohdilla...pitääkö paikkansa?
Katista lähtien siis kaikki pois...
Mulla vetelee tossa sierrassa toi pakoputki iha viimesiään, ei oikee taho kunnolla pysyä kiinni ja vuotaa monesta paikkaa.
Aattelin kiskasta irti koko helahoidon katalysaattori mukaan lukien ja ajella ilman koko putkea siihe asti kun budjetti kattaa niiden uusimisen.
Eli minkäslaisia haittapuolia tommosesta väliaikasesta ratkasusta on...?Kaveri sanoi et kuulemma käryt tunkee sisään kun se putken jämä pärisis siinä suoraa alla etupenkkien kohdilla...pitääkö paikkansa?
Katista lähtien siis kaikki pois...
Sierra 2.0i CL DOCH Kat -90
- siipicossu
- Viestit: 169
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
- Viesti:
Koita katkaista! Muutaman reissun jälkeen varmasti kadut ratkaisua! Äänet vain on niin mukavan kovat että ei sillä kyllä mielellään ajele. Muista haitoista en sitten tiedä, muutakuin että mahdolliset liekit voi kärventää auton pohjaa ihan kivasti
Nimimerkki: Menipä kerran sierran pakoputki edestä poikki ja kotiin matkaa 200km 8)
Nimimerkki: Menipä kerran sierran pakoputki edestä poikki ja kotiin matkaa 200km 8)
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Mulla tipahti tos joku aika sitte putki takarenkailta taaksepäin, ei onneks koko putki. Ja varmaan se loppupätkä saa olla irti seuraavaan katsastukseen asti kun ei näytä koskaan olevan rahaa ja sitä vanhaa pätkää tuskin sinne enää saa. Siitä ei kyl mun mielest sen enempää meteliä tullut vaikka olihan se putkenpää olevinaan joku vaimentaja. Mut joo kyllähän sitä hajua ja myrkkyä varmaan sisälle tulee jos koko putki on pois, itse joudun pitämään aina ikkunaa rakosillaan jo sen takia et pakosarjan ja putken välistä puuttuu tiiviste. Pelottaa et häkämyrkytyksen saan. Hävitin konerempan yhteydessä tiivisteen ja laitettiin jotain massaa sinne mikä ei oikein ole kestänyt, onhan mulla tietty tiiviste olemassa mut ei se paljon kojelaudan lokerossa auta.
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
Juu oli mielenkiintoista lyödä tuo 2.0 ohc ekan kerran tulille ilman pakosarjaa ja ilmanputsaria ja hakea säädöt sen verran kohdalleen että toimii jotenkin. Ensimmäiset savut oli kaikkein komeimmat kun oli sytkä reilusti myöhäsellä ja tyhjäkäynnillä löi konehuoneen reunaan asti vuorotellen liekkiä joka pytystä, tuli vaan kiirus sammutella konetta kun alkoi piuhat yms ottamaan hieman lämpöä
Meteli oli melkolaila mahtava 200m2 hallissa ja kun hieman raotti kaasuläppää niin
Itse olisin siinä ilman putkea ajamisessa huolissani sisälle tulevasta kärystä sekä todennäköisestä palovaarasta, on meinaan siinä putken alkupäässä ne pakokaasut aika lämpösiä
Toissijaisia haittoja on sitten poliisi, ja se meteli joka ei ole ihan pienimmästä päästä
Meteli oli melkolaila mahtava 200m2 hallissa ja kun hieman raotti kaasuläppää niin
Itse olisin siinä ilman putkea ajamisessa huolissani sisälle tulevasta kärystä sekä todennäköisestä palovaarasta, on meinaan siinä putken alkupäässä ne pakokaasut aika lämpösiä
Toissijaisia haittoja on sitten poliisi, ja se meteli joka ei ole ihan pienimmästä päästä
oisko enempi kyse sylinterinhuuhtelusta, samantyylinen vaikutus kuin peltipakosarjalla.Herkko kirjoitti:Joo,on tullut itekkin sittemmin huomattua,
että nelitahtikin vaatii vastapainetta
putkistoon,alaväännöt katoaa muuten
tyystin.
Ellei ole sitte ole kyse viri-viri vehkeestä
jolla pitäis kiihyttää putket auki.
Lisäksi seokset menee laihalle ja
siitähän ei pidemmän päälle venttiilit tykkää.
ilman pakosarjaa ei oikein toimi etenkään turbokoneet. itse en ainakaan ole huomannut mainittavaa eroa äänen lisäksi kun pakoputkenpätkä yltää auton alle asti.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
ei ainakaan 99 saappi jaksanu kiivetä mäkeä ylös sen jälkeenp3 kirjoitti: oisko enempi kyse sylinterinhuuhtelusta, samantyylinen vaikutus kuin peltipakosarjalla.
ilman pakosarjaa ei oikein toimi etenkään turbokoneet. itse en ainakaan ole huomannut mainittavaa eroa äänen lisäksi kun pakoputkenpätkä yltää auton alle asti.
kun putki katkes n.30cm pakosarjan jälkeen...
ooppeli meni pystyputken kanssa vasta kun takoi putken puoliks lyttyyn...
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Että mun pitikin taas mennä sanomaan et onneksi ei koko putki tippunut, nyt se nimittäin kohta tippuu. Eilen luulin et viereisestä autosta kuuluu kova meteli mut kas kummaa mun omahan se oli, en tiedä mistä kohtaa se nyt on irtoamassa kun en ole kerennyt katsomaan mut ainakin sieltä takaa roikkuu melkein maassa ja meteli on kova. Vielä kun nää Kotkan kadut on aika töyssysiä ja monttusia niin koko ajan se kilahtaa maahan osuessaan. No nyt sitte piti ajella ikkuna vielä enemmän auki kun hajut oli vielä mahtavammat, eli kai se sieltä edestä asti sitte putoaa kun putoaa. Kai se on tänää tallille mentävä irrottelemaan toisesta autosta putki ja laitettava paikalleen, ei tolla kyllä noin ajaa voi.
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
Tinka tinka...ehkä ei periaatteessaMonteonisti kirjoitti:Laita edes suora putki katilta perään! Nelitahtinen ei periaatteessa tarvi vastapainetta kuten kakstahtiset, mutta säätöjä pitää muuttaa jos tuo puuttuu. 8)
tarvi,mutta käytännössä kyllä.
Vaikka voihan se vaikuttaa psyykkisesti,
että jos on kovat äänet,niin tuntuu
että on tehoja aivan rajattomasti.
No no. Nelitahtinen ei missään tapauksessa tarvitse sitä vastapainetta. Mahdollinen väännön heikkeneminen johtuu seoksen menemisestä laihalle eli vastapaineen puuttuessa ilmaa virtaa helpommin läpi jolloin vakioputken kassa säädetty polttoainejärjestelmä ei anna tarpeeksi bensaa ilman sekaan. Jos seosta säädetään rikkammalle teho taatusti nousee alkuperäisestä.
Viritetyissä koneissa pyritään primäärien pituuksia sovittelemalla saamaan myös imuvaikutusta pakokaasuille halutulla kierrosalueella, ja loppuosa putkesta tehdään mahdollisimman hyvin virtaavaksi. Säädöt tietysti sitten tämän mukaan. Jos tällaisesta otetaan putki pois saattaa seos mennä jopa liian rikkaalle, mutta vakiokoneessa (vakioputkistolla) siis laihalle. Mitä enemmän putken poisto tehoja kadottaa, sitä huonompi kyseisen auton vakio putki virtausominaisuuksiltaan on!
P.S. Peltisarjan ja paremmin virtaavan putken laiton jälkeen täytyy muistaa myös säätää seosta rikkammalle (usein on suuttimen vaihto edessä kaasarivehkeessä) jotta siitä saisi kaiken hyödyn irti. Ja tämä ei tarkoita mitään tyhjäkäyntiseoksen säätöä ruuvista vaan koko kierrosalueella tarvitaan enemmän bensiiniä koska myös ilma virtaa paremmin. Kulutus ei toki kasva (paitsi ehkä huipputehoilla) koska tiettyyn kierroslukuun ei tarvita sen enempää seosta kuin ennekään mutta seossuhteen tulee pysyä suht. vakiona läpi kierrosalueen eli bensiinin ja ilman virtaus on aina suhteutettava toisiinsa! Tosin, vanhoissa vehkeissä kuluneilla suuttimilla seos on yleensä valmiiksi liian rikas joten aina sille ei tarvitse tehdä yhtään mitään...
Viritetyissä koneissa pyritään primäärien pituuksia sovittelemalla saamaan myös imuvaikutusta pakokaasuille halutulla kierrosalueella, ja loppuosa putkesta tehdään mahdollisimman hyvin virtaavaksi. Säädöt tietysti sitten tämän mukaan. Jos tällaisesta otetaan putki pois saattaa seos mennä jopa liian rikkaalle, mutta vakiokoneessa (vakioputkistolla) siis laihalle. Mitä enemmän putken poisto tehoja kadottaa, sitä huonompi kyseisen auton vakio putki virtausominaisuuksiltaan on!
P.S. Peltisarjan ja paremmin virtaavan putken laiton jälkeen täytyy muistaa myös säätää seosta rikkammalle (usein on suuttimen vaihto edessä kaasarivehkeessä) jotta siitä saisi kaiken hyödyn irti. Ja tämä ei tarkoita mitään tyhjäkäyntiseoksen säätöä ruuvista vaan koko kierrosalueella tarvitaan enemmän bensiiniä koska myös ilma virtaa paremmin. Kulutus ei toki kasva (paitsi ehkä huipputehoilla) koska tiettyyn kierroslukuun ei tarvita sen enempää seosta kuin ennekään mutta seossuhteen tulee pysyä suht. vakiona läpi kierrosalueen eli bensiinin ja ilman virtaus on aina suhteutettava toisiinsa! Tosin, vanhoissa vehkeissä kuluneilla suuttimilla seos on yleensä valmiiksi liian rikas joten aina sille ei tarvitse tehdä yhtään mitään...
Viimeksi muokannut WSE, 12 Marras 2005 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oli varsin perusteellinen ja kaikin puolin HYVÄ vastaus....WSE kirjoitti:No no. Nelitahtinen ei missään tapauksessa tarvitse sitä vastapainetta. Mahdollinen väännön heikkeneminen johtuu seoksen menemisestä laihalle eli vastapaineen puuttuessa ilmaa virtaa helpommin läpi jolloin vakioputken kassa säädetty polttoainejärjestelmä ei anna tarpeeksi bensaa ilman sekaan. Jos seosta säädetään rikkammalle teho taatusti nousee alkuperäisestä.
Viritetyissä koneissa pyritään primäärien pituuksia sovittelemalla saamaan myös imuvaikutusta pakokaasuille halutulla kierrosalueella, ja loppuosa putkesta tehdään mahdollisimman hyvin virtaavaksi. Säädöt tietysti sitten tämän mukaan. Jos tällaisesta otetaan putki pois saattaa seos mennä jopa liian rikkaalle, mutta vakiokoneessa siis laihalle. Mitä enemmän putken poisto tehoja kadottaa, sitä huonompi kyseisen auton vakio putki virtausominaisuuksiltaan on!
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Summa summarum,eli jos autosta lyödään PELKÄSTÄÄNWSE kirjoitti:No no. Nelitahtinen ei missään tapauksessa tarvitse sitä vastapainetta. Mahdollinen väännön heikkeneminen johtuu seoksen menemisestä laihalle eli vastapaineen puuttuessa ilmaa virtaa helpommin läpi jolloin vakioputken kassa säädetty polttoainejärjestelmä ei anna tarpeeksi bensaa ilman sekaan. Jos seosta säädetään rikkammalle teho taatusti nousee alkuperäisestä.
Viritetyissä koneissa pyritään primäärien pituuksia sovittelemalla saamaan myös imuvaikutusta pakokaasuille halutulla kierrosalueella, ja loppuosa putkesta tehdään mahdollisimman hyvin virtaavaksi. Säädöt tietysti sitten tämän mukaan. Jos tällaisesta otetaan putki pois saattaa seos mennä jopa liian rikkaalle, mutta vakiokoneessa (vakioputkistolla) siis laihalle. Mitä enemmän putken poisto tehoja kadottaa, sitä huonompi kyseisen auton vakio putki virtausominaisuuksiltaan on!
P.S. Peltisarjan ja paremmin virtaavan putken laiton jälkeen täytyy muistaa myös säätää seosta rikkammalle (usein on suuttimen vaihto edessä kaasarivehkeessä) jotta siitä saisi kaiken hyödyn irti. Ja tämä ei tarkoita mitään tyhjäkäyntiseoksen säätöä ruuvista vaan koko kierrosalueella tarvitaan enemmän bensiiniä koska myös ilma virtaa paremmin. Kulutus ei toki kasva (paitsi ehkä huipputehoilla) koska tiettyyn kierroslukuun ei tarvita sen enempää seosta kuin ennekään mutta seossuhteen tulee pysyä suht. vakiona läpi kierrosalueen eli bensiinin ja ilman virtaus on aina suhteutettava toisiinsa! Tosin, vanhoissa vehkeissä kuluneilla suuttimilla seos on yleensä valmiiksi liian rikas joten aina sille ei tarvitse tehdä yhtään mitään...
putki poikki,niin taatusti ne väännöt katoaa
jos ei puututa muihin seikkoihin.
Olletiki alunperin puhuttiin pelkän putken
puuttumisesta,seoksista ym.konsteista
tilanteen paikkaamiseksi ei kehitelty
ideoita,vaikka niitä toki löytyykin
Tuosta olisin ehkä aavistuksen erimieltä, tai itseasiassa samaa mieltä suuttimien osalta mutta se että se suuttimien "kuluminen" on aika marginaalista sen rinnalla paljonko vanhan kaasarin esim kaasuläppäakseli vuotaa ilmaa välistä, eli väittäisin että vanhemmissa ennemmin seos valmiiksi paljon laihalla jo valmiiksiWSE kirjoitti:Tosin, vanhoissa vehkeissä kuluneilla suuttimilla seos on yleensä valmiiksi liian rikas joten aina sille ei tarvitse tehdä yhtään mitään...
No mites sit ne ruiskun säädöt tehdään sen ilman virtauksen mukaseks sitte?
Tarviiko uutta ohjausboksia vai voiko sitä itse säätää jotenki??
Mites sit se homma jos tätä vuosittaista katin-kiinnittämis-irrottamisurheilua harrastaa niin pitääkö sillonkin niitä säätöjä muuttaa?
Onko katillisen ja katittoman DOCH ruiskukoneen ohjausboksit samanlaiset/samat säädöt?
Valaiskaa tietäväiset
Tarviiko uutta ohjausboksia vai voiko sitä itse säätää jotenki??
Mites sit se homma jos tätä vuosittaista katin-kiinnittämis-irrottamisurheilua harrastaa niin pitääkö sillonkin niitä säätöjä muuttaa?
Onko katillisen ja katittoman DOCH ruiskukoneen ohjausboksit samanlaiset/samat säädöt?
Valaiskaa tietäväiset
Sierra 2.0i CL DOCH Kat -90