Vakiossa varmaan käy tulppa sellaisenaan suoraan kaupasta, mutta mun auton kohdalla ei puhuta enää vakiosta, siinä on Stage 2 softa. Vakiossa ahdot jotain 1.3 bar luokkaa kun tässä yli 1.5 bar. Toisaalta tämä Denso ITV20TT tai nuo mainitut NGK:t on tarkoitettu softatulle moottorille ei vakiolle. Fordin vakiotulpatkin toimii hyvin vielä Stage 1 softalle.Pappacosworth kirjoitti: ↑04 Touko 2025 09:37 Mulle kärkivälin pienemtäminen ei käy järkeen. Kun kipinäväli on pienempi, niin kipinän syntymiseen tarvittava jännite pienenee, kipinän teho on heikompi. Toki kipinä syntyy varmemmin mutta syy pienemtämiseen on yleensä isot muutokset moottorissa, kuten merkittävä ahtopaineen nosto, tai huono palaminen pienillä kierroksilla esim. rajun nokan tai ylisuurien suuttimien takia.
Tuo 0.65 mm kärkiväli on Pumaspeedin suositus Stage 2 softalle ja mulla on heidän Stage 2 softa. Eli en ole itse keksinyt sitäkään.
All 3 cylinder 1.5 EcoBoost engines benefit from these NGK Iridium Series Plugs when tuned.
We strongly recommend these from stage 2 onwards with a 0.65mm gap.
https://pumaspeed.co.uk/product-NGK-LTR ... _20404.jsp
Myös Mountune myy tähän tuota mainittua NGK tulppaa, ei tosin mainitse kärkivälistä mitään. Noissa NGK tulpissa on mielestäni ollut uutena valmiiksi 0.7 mm ja sekin on ok.
https://www.mountunestore.com/collectio ... -fiesta-st