tikola kirjoitti: ↑14 Elo 2024 11:19 Monesti näissä keskusteluissa todetaan, että DPF:n tukkeutumisen syy pitää selvittää ennen kuin sen pesee. Minä sanoisin, että useampi sata tonnia on jo syy itsessään, eikä autossa välttämättä mitään merkittävää vikaa ole. Se että DPF polton ehdot saisi valmistajalta selville olisi se ensimmäinen kunnon kädenojennus tähän suuntaan. Nythän tuo kuuluu - tuo merkkihuoltoon ja maksa tonneja salatieteeseen
Tuosta olen samaa mieltä, että satojen tuhansien ajomäärällä tuhkaa kertyy joka tapauksessa. Ja jos ajo on lyhyttä ja/tai lähinnä taajamapyöritystä., niin aikaisemminkin.
Mutta silti mielestäni kannattaa laittaa auto toimimaan niin kuin se on tarkoitettu, jos se on teknisesti ja taloudellisesti mahdollista.
Silloin seuraava pesu on kaukana tulevaisuudessa. Mutta jos suuttimet falskaa, hehkut ei toimi, flekti ei toimi, ahtoputket tai paineanturin letkut rikki jne jne, voi seuraava pesu olla edessä hyvinkin nopeasti.