Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
yritäedes
Viestit: 2438
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

tikola kirjoitti: 14 Elo 2024 11:19 Monesti näissä keskusteluissa todetaan, että DPF:n tukkeutumisen syy pitää selvittää ennen kuin sen pesee. Minä sanoisin, että useampi sata tonnia on jo syy itsessään, eikä autossa välttämättä mitään merkittävää vikaa ole. Se että DPF polton ehdot saisi valmistajalta selville olisi se ensimmäinen kunnon kädenojennus tähän suuntaan. Nythän tuo kuuluu - tuo merkkihuoltoon ja maksa tonneja salatieteeseen

Tuosta olen samaa mieltä, että satojen tuhansien ajomäärällä tuhkaa kertyy joka tapauksessa. Ja jos ajo on lyhyttä ja/tai lähinnä taajamapyöritystä., niin aikaisemminkin.
Mutta silti mielestäni kannattaa laittaa auto toimimaan niin kuin se on tarkoitettu, jos se on teknisesti ja taloudellisesti mahdollista.
Silloin seuraava pesu on kaukana tulevaisuudessa. Mutta jos suuttimet falskaa, hehkut ei toimi, flekti ei toimi, ahtoputket tai paineanturin letkut rikki jne jne, voi seuraava pesu olla edessä hyvinkin nopeasti.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
tikola
Viestit: 333
Liittynyt: 17 Elo 2021 13:14

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Viesti Kirjoittaja tikola »

Ehkä se suutinmurhe on se isoimman pään murhe, joka ehdottomasti kannattaa hoitaa, mutta milläs sen lennosta diagnosoit.

Flekti on enemmänkin vain keksitty vaade, hehku voi vaikuttaa johonkin ja tuollaiset letkuvuodot huomannee muinakin murheina. Eli kyllähän se liika aine ja sen kautta epätäydellinen/epäpuhdas palaminen aiheutaa ihan varmasti nokeentumista. Suutinten kunnossapitäminen on dieselissä ihan keskeinen vaade, mutta harvoin sitä voi kovin paljon pohtia ennen kuin ongelmat ovat jo käsillä ja vahinkoa on jo sattunut.
keravankolli
Viestit: 12
Liittynyt: 12 Huhti 2020 19:25

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Viesti Kirjoittaja keravankolli »

Minulla on S-Max 2009 ja siinä vähän samaa ongelmaa. Auto alkoi ajossa pari kertaa nykiä ennen lomia, sitten oli ok. No tietty lomareissulla nykiminen alkoi uudelleen ja tällä kertaa pahemmin. Kierroslukumittari heilahtaa hieman alas, auto nytkähtää, aivan kuin olisi kaasarissa roska, mutta tämähän on diesel... Tätä tapahtuu kymmenen sekunnin tms. välein. No pysäytettiin Keskisen kyläkaupan naapurissa korjaamoon, joka perjantai iltana neljän jälkeen nosti auton pukille. Toinen hiukkassuodattimeen menevistä letkuista oli poikki, joka sitten vaihdettiin. Peukkua korjaamolle! Matka jatkui sen jälkeen tunnin verran normisti, mutta...

...sitten nykiminen alkoi taas. Sitä oli sitten Oulun reissu melkein koko ajan. Välistä se meni tietyillä kierroksilla pois pitkäksikin aikaa. Samoin jos laitoin pientä vaihdetta sisään ja ajoin yli 3000 kierroksilla, niin yleensä se ei niillä nykinyt, mutta aina tämä ei auttanut.

Kun autolla lähtee liikkeelle, niin usein ensimmäiset 20 minuuttia se toimii nykimättä. Kiihtyy kuitenkin todella laiskasti, automaatti vaihtaa pienillä nopeuksillä ja kiihdyttäessä nykien.

Mietin tässä että viittaako tällainen nykiminen turbovikaan vai EGR/hiukkassuodattimeen. Edellinen omistaja vaihtoi turbon 3v/6o tkm sitten. Kävin vaihdattamassa öljyt ja huollossa totesivat että turbo vuotaa öljyä ilmanottopuolelta. Tämä voisi tietty noeta hiukkassuodattimen. Heidän epäilyksensä oli että turbosta vuotaa öljyä joka sitten palaa ja saa tuon kierrosten notkahtelun aikaan. Mutta ennenkuin aloitan turbon vaihdon suunnittelun, niin olisi kiva tietää viittaako tuo nykiminen turbovikaan vai hiukkassuodattimeen. Öljyä tämä ei kuitenkaan syö eikä öljy haise diisselille. Pienelle vaihtaessa tussauttaa kyllä toisinaan iloiset savupilvet.

VIkakoodit Hiukkassuodattimen paine-eroanturin jännite korkea ja HIukkassuodatin viallinen.

Olisiko mahdollista että tuolta tulee hassua tietoa ECUlle, joka sitten saa tuon moottorin vetämisen heittelehtimään? Mutta voiko se saada aikaan tuon huonon kiihtyvyyden?

Voisi tietty tarkistaa että se toinenkin paineletku on ehjä...
Ja vaihtaa anturin.

Automaattilaatikko on pesty ja öljyt vaihdettu vuosi sitten. Eli sitä en epäilisi. En ole kokeillut josko nykimistä esiintyy kun pitää vaihdetta vapaalla ja antaa sopivasti kierroksia. Sehän laatikko-ongelman sulkisi pois.
Zac4all
Viestit: 121
Liittynyt: 31 Maalis 2022 12:33

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Viesti Kirjoittaja Zac4all »

Kyllä nuo oireet (nykiminen, laiskuus, ym.) ovat ihan samat kuin meidän Kugassa oli, kun DPF mennyt tukkoon.
Suosittelisin tuota DPF:n pesuoperaatiota, haittaahan siitä ei ole koskaan paljon ajettuun autoon, siellä on varmasti tavaraa... :?

Turbosta en osaa sanoa, mutta osaan kysyä: vuotaako se sitä öljyä imuilman sekaan vai itse turbon ulkopuolelle? Tuolla voi olla merkitystä DPF:n "törkyisyydelle" vain ensimmäisessä tapauksessa 8-)

VIkakoodit Hiukkassuodattimen paine-eroanturin jännite korkea ja HIukkassuodatin viallinen.

--> Nuokin viittaavat pitkälti tukkeutuneeseen DPF:ään...
--> Sen anturin jännitteen voit mitata vaikka itsekin, jos se ei pysy annetuissa rajoissa, niin sen vaihto on helppo/melko halpa (50+ eur) tehdä itsekin.
En usko muutoin mihinkään "hassuihin" arvoihin, tai että tuosta aiheutuisi ECU:lla muuta, kuin korkeintaan ei tee polttoja sitten normaalisti.

Summa summarum, pese tai pesetä DPF niin nykiminen poistuu.
Voit testata teorian vaikka ostamalla 12,50 eur pullon tuota MOTIP:in DPF-putsaria ja työntää sen siitä anturin letkun reiästä sisään - jos tuo tekee positiivsen vaikutuksen niin sitten irroitus ja "kunnon" pesu ;)
Deippa
Viestit: 524
Liittynyt: 02 Touko 2012 11:52
Paikkakunta: P-Pmaa

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Samaa mieltä edellisen kans. Tuskin se turbo nyt heti uudestaan on antautunut jos se on kertaaleen jo uuteen vaihdettu.
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
keravankolli
Viestit: 12
Liittynyt: 12 Huhti 2020 19:25

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Viesti Kirjoittaja keravankolli »

Tattista! Nämä olivat hyviä neuvoja. Kokeilenkin tuota Motippia, letkun toinen pää kun on tuossa nokisiepparissa, niin löytyykö toinen pää jostain konepellin alta? Anturin tilaan kanssa saman tien. Ei ole iso investoiti, meni sitten syteen tai saveen.

Öljyvuotoa on ainakin ulospäin, huollossa kyllä puhuivat imuilmasta, mutta mistä ne sitten näkivät, niin en osaa sanoa.

Koneella on toisaan ajettu 420 tkm, mutta olen kyllä ollut S-Maxiin kovasti tyytyväinen. Edellinen oli Galaxy, mutta perhekoko on jo pienenemään päin, niin Maxilla on pärjännyt hyvin. Seuraavaksi harkinnassa vaihteeksi bensakone, johon tekisin etanolimodauksen.
Zac4all
Viestit: 121
Liittynyt: 31 Maalis 2022 12:33

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Viesti Kirjoittaja Zac4all »

Motipia varten paineanturin letku irrotettava pöntöltä ja siitä metallipilliä pitkin aine suoraan pönttöön. Siinä on vajaan puolen metrin letku itsessään mukana.

Juu, tiedä sitten paljonko tuosta turbon tihkunnasta on haittaa... Osan se polttaa siitä kumminkin 8-)
keravankolli
Viestit: 12
Liittynyt: 12 Huhti 2020 19:25

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Viesti Kirjoittaja keravankolli »

Motipin puteli on takapenkillä, mutta vien huoltoon, jossa vaihtavat anturin ja otan sieltä pöntön mukaan ja teen nuo taiat kotona pöntön puhdistamiseksi. Puteli menee siinä.

Kauanko annoit viemärirakeiden vaikuttaa ja paljonko uskalsit laittaa? Jos rakeita sekoittaa kuumaan veteen, siitä tulee niin kuuma satsi että sulattaa muoviset viemäriputket (kokemusta on...). Rakeita on kanssa emäksisiä että happamia, jos oikein muistan. Emäksistä varmaan voisi laittaa, niin sitruunahappo hoitaa sitten happaman puolen.
Zac4all
Viestit: 121
Liittynyt: 31 Maalis 2022 12:33

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Viesti Kirjoittaja Zac4all »

Aika lailla (viemärinavaus) ohjeen mukaan, eli laitoin ehkä jonkun desin verran ja sitten pienet luraukset kuumaa vettä perään.. reaktiohan on aika raju, mutta kyllä se aika pian siitä taantuu ja jäähtyy. Voit tuolta aiemmasta reseptistä tarkistaa ne ajat, mutta jotain 15-30min tuo taisi vaikuttaa.

Ja tosiaan tein sen vielä toisesta päästä uudelleen, koska en usko että koko kennoston läpi nuo rakeet kovin helpolla pääsee. Melkein tuntuu että näillä oli se isoin irrottava vaikutus... Sitruunahappo ei enää ollut kovinkaan likaista.

EDIT Kävin tarkastamassa käytetyn viemärinavausraepurkin: pH = 14 eli erittäin emäksinen. (Ja sitruunan happamuus on luokkaa pH = 2).
Mutta kuten todettua, noin pitääkin olla... öljy/dieselrasvaan ja noihin metalliseostuhkiin puree eri tyyppinen aine ;)

Saitkos @keravankolli pesut jo aloitettua?
Zac4all
Viestit: 121
Liittynyt: 31 Maalis 2022 12:33

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Viesti Kirjoittaja Zac4all »

Hyvin on taas 3kk menty :)
Ei ole yhtään ahdistanut DPF-pönttö..

Saa nähdä miten muuttuu pakkaskäytös vai onko mitään vaikutuksia. Hehkuista tosiaan 3/4 uusittuja.
yritäedes
Viestit: 2438
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Hieno homma!👍
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
LapinKuga
Viestit: 1
Liittynyt: 21 Tammi 2025 21:17

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Viesti Kirjoittaja LapinKuga »

Ideoita:
Täällä samaa mailfunctionia ja nykimistä kuga tehnyt. Egr pesty, vaihdettu polttoaine suodatin koteloineen ja tiivisteitä sekä ahtopaineanturi vaihdettu. Nykimistä ei enää ole ja vetää ajossa ehkä vähän liiankin hyvin, turbo viheltää 5 ja 6 vaihteilla kun lyö lapun tiskiin. Sekä dieselin imupuolella näkyy kulkevan ilmakuplia?
Tänään testattu ja auto pelaa mutta tuo vihellys aliahtaako turbo ja voiko ilmakuplat olla kavitaatiokuplia? Tuliko tässä kuitenkin vielä turbon vaihto eteen kun antaa maantie ajossa vielä turbolle vikakoodia mutta ei nyi ajossa eikä sytyttänyt tänään mailfunktionia?
Zac4all
Viestit: 121
Liittynyt: 31 Maalis 2022 12:33

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Viesti Kirjoittaja Zac4all »

Näyttäisi että tuossa Lapin Kugassa on ainakin DPF:n toimintaan liittyvät hommat hallinnassa, hyvä ;)

Turbokorjaus piste fi kirjoittaa viheltelystä näin:
Usein turbiini viheltää, koska liitäntöjen tiiviys on heikentynyt, ilmaputkissa on halkeamia, kiinnikkeet ja tiivisteet ovat huonosti kiinnitetty. Ilmavuoto aiheuttaa vihellyksen, ja usein moottorin teho laskee huomattavasti.
- eli jostain se saattaa sitten vuotaa? Savukone tai joku vastaava voisi auttaa tuon paikallistamisessa?

Meidän Kuga ehti mennä nyt jo 5kk tuon DPF:n pesun jälkeen ilman mitään... nyt just eilen syttyi moottorin "vikavalo" kun
olin vetänyt (max vetopainoista) traileria noin 30km yhtä soittoa maantietä... Alan nyt Forscanilla katsomaan mitä se sanoo syyksi.
Zac4all
Viestit: 121
Liittynyt: 31 Maalis 2022 12:33

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Viesti Kirjoittaja Zac4all »

Reilun kuukauden se vikavalo tuli ja meni, mutta jäi nyt viime viikolla sitten lopulta tauluun.. Alkoi myös heittää vanhaa kunnon "Engine Malfunctionia" :?

Piti oikein käyttää pajalla (Fix*s) luettamassa koodit - kun en saanut kiinanp*skaa ODBII-adapteriani toimimaan Forscanin kanssa:
Kuva

Tuolla kävi sitten näin:
--> Kaikki nuo vikamuistin koodit saatiin nollautumaan, ja pysyivät poissa myös auton käydessä.
--> Testerin mukaan DPF:n poltto oli tehty onnistuneesti 59km sitten
--> Epäilivät siellä että tuo EGR olisi mahdollisesti oikeasti viallinen, jumissa tai vastaavaa.

@tikola jos oikein muistan niin joskus sanoit että löytyisi tuollainen ylimääräisenä? Jos näin, niin palaan yv:llä.
Mullahan oli tästä EGR jo silloin kerran kädessä, kun vaihdoin noi hehkut, eli sen vaihto ei ole kovin kummoinen (eikä kallis..?) temppu.

Mitä muuten raati mieltä noista koodeista? Aika tyypillisiä, hiukan viittaisi myös DPF:n tukkeumaan, mutta olen skeptinen että se nyt jo olisi uudelleen tukossa, ennemmin tuo on vaan todettu jos poltto ei ole päässyt tapahtumaan suunnitellusti(?) :|
Zac4all
Viestit: 121
Liittynyt: 31 Maalis 2022 12:33

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Viesti Kirjoittaja Zac4all »

Juu, oli nollaus lyhytaikainen ilo: korjaamolta kotiin toimi vielä, mutta tänään lävähti kaikki uudelleen tauluun muutaman km:n päästä pihasta...
Ja tietty limb mode myös, mikä on ah niin tympeä tapa muistuttaa että auto on rampa.

Ongelma vaatii nyt ripeitä toimia, ja aion tänään tutkia autoa lähemmin.
Mutta edelleen tuo EGR:n vaihto tuntuu siltä konkreettisimmalta ja tärkeimmältä toimelta... :|
yritäedes
Viestit: 2438
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Saatko nyt Forscanin toimimaan? Hanki parempi adapteri, vaikka OBDLink EX tai vastaava.
Tulivatko kaikki koodit takaisin - níitä on aika paljon, kaikki PCM:n valvomista tai ohjaamista kohteista. Tuossa voi vika olla melkein missä vain.
DPF paine-ero korkea, mutta impulssi alhainen. Katso nyt vielä paine-anturin johdotus ja letkut.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Zac4all
Viestit: 121
Liittynyt: 31 Maalis 2022 12:33

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Viesti Kirjoittaja Zac4all »

Tuollaisen kanssa tapellut, en toistaiseksi ole saanut toimivaa yhteyttä aikaiseksi :cry:
https://fyndiq.fi/tuote/ford-forscan-el ... 81a8147e9/
Eli kyllä, toinen OBD-adapteri täytyy tilata...

Siten ei ole vielä päässyt tarkistamaan, että mitä kaikkea tuli takaisin.
Aion tänään tunkata auton myös ylös, että pääsee varmistamaan nuo paine-eroanturin letkut myös alapuolelta, ym.
Paine-eroanturi ei ole kovinkaan vanha.
yritäedes
Viestit: 2438
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Tuossa adapterissa ei ole HS/MS Can valintakytkintä. Kannattaa nyt hankkia adapteri, joka osaa itse vaihtaa nopeutta, tai vähintään kytkimellä.

https://www.prylstaden.fi/vgate-vlinker ... uto-switch
Tuota on kehuttu, mutta omaa kokemusta ei ole

https://www.omega.fi/
Ja tuolla tuo mainittu OBDLink EX

Onhan noita muitakin...
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
tikola
Viestit: 333
Liittynyt: 17 Elo 2021 13:14

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Viesti Kirjoittaja tikola »

Zac4all kirjoitti: 05 Maalis 2025 13:09 Reilun kuukauden se vikavalo tuli ja meni, mutta jäi nyt viime viikolla sitten lopulta tauluun.. Alkoi myös heittää vanhaa kunnon "Engine Malfunctionia" :?

@tikola jos oikein muistan niin joskus sanoit että löytyisi tuollainen ylimääräisenä? Jos näin, niin palaan yv:llä.
Mullahan oli tästä EGR jo silloin kerran kädessä, kun vaihdoin noi hehkut, eli sen vaihto ei ole kovin kummoinen (eikä kallis..?) temppu.
Minäpäs viikonloppuna kaivelen esiin kaikki Kugan osat mitä löytyy ja palataan tähän. Itsellä tämä sama riemu päällä - lähinnä tuolla 2454 vikakoodilla. Ahtopaineen säädön vikakoodi on minullakin aina, mutta se ei vaikuta mihinkään, joten olen todennut sen olevan ominaisuus. Jahka saan oman tallin tyhjäksi muista autoista alan tutkia omaa Kugaa ja itsellä on sellainen tunne, että olisiko tuo 2454 lähinnä paine-eroanturin letkuvika. Mutta jos ei mitään muuta merkkiä löydy aloitan DPF:n kotikonstipuhdistuksella.
Zac4all
Viestit: 121
Liittynyt: 31 Maalis 2022 12:33

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Viesti Kirjoittaja Zac4all »

Kiitos @tikola - kerro sitten mitä löytyi...
Ja katsoin jo että AeroMotors esim. myy näitä EGR:iä alk. ~65 eur joten ei uusikaan konkkaan vie... :) En tilaa kuitenkaan ainakaan ennen su iltaa.

P2454 eli paine-eroanturi... En ymmärrä miksi tuo on niin helposti vikautuva, epäpuhtaudetko pakokaasusta sen jotenkin tukkii(?)
Siis tähänkin tuo on nyt vaihdettu jo kahdesti :(

@yritäedes Tuo Vgate vaikuttaa aika lupaavalta, eikä ole ihan hinnan kiroissakaan. Tuon voisin tilata..
Tuota ObdLink SX:ää (punainen) olen tavannut myös korjaamojen käytössä... (eikä sekään kuin +15eur vs. Vgate)
tikola
Viestit: 333
Liittynyt: 17 Elo 2021 13:14

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Viesti Kirjoittaja tikola »

Tämä engine malfunction ei tosiaan ole päivän päälle, eli minäkin olen nyt ajanut kuukausia tuon ongelman kanssa. Välillä se on - välillä se ei ole ja ei se auto siitä lisää mene rikki. Haittaa vain ajamista, kun voimaa ei ole juuri mitään. Itsekkin epäilen laitevikaa, kun se tulee kylmäkäynnistyksessä joskus jo virrat käännettäessä päälle. Eli jos auto ei edes käy niin se huomaa paine-erossa vikaa.
Zac4all
Viestit: 121
Liittynyt: 31 Maalis 2022 12:33

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Viesti Kirjoittaja Zac4all »

Eikö tuon paine-eron saa näkyviin ihan Forscanillakin? Tavallaan sillä on ainakin kohtuu helppo todentaa, tuleeko siltä paine-eroanturilta uskottavia lukemia(?) Aiemmin kun mulla oli rikki niin se ei antanut oikein mitään, oli periaatteessa mykkä.

En tiedä miten tuo Fordin vikamuisti toimii, mutta huvittavinta oli eilen kun annoin olla vain virrat päällä niin "Engine Malfunction" (kera sen v-mäisen äänimerkin :D ) tuli kahdesti... Ei se voi silloin perustua edes mihinkään sillä hetkellä mitattuun(!)
tikola
Viestit: 333
Liittynyt: 17 Elo 2021 13:14

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Viesti Kirjoittaja tikola »

Zac4all kirjoitti: 08 Maalis 2025 09:21 Eikö tuon paine-eron saa näkyviin ihan Forscanillakin? Tavallaan sillä on ainakin kohtuu helppo todentaa, tuleeko siltä paine-eroanturilta uskottavia lukemia(?) Aiemmin kun mulla oli rikki niin se ei antanut oikein mitään, oli periaatteessa mykkä.

En tiedä miten tuo Fordin vikamuisti toimii, mutta huvittavinta oli eilen kun annoin olla vain virrat päällä niin "Engine Malfunction" (kera sen v-mäisen äänimerkin :D ) tuli kahdesti... Ei se voi silloin perustua edes mihinkään sillä hetkellä mitattuun(!)
forscanilla minä niitä katselen, mutta en ole uhrannut paine-erolle vielä ajatusta ennen kuin pääsen auton alle. Itsellä ihan sama piippauskokemus, eli tulee joskus ennen kuin edes virrat laittaa päälle, joten tuskin siellä mitään aitoa paine-eroa on
Zac4all
Viestit: 121
Liittynyt: 31 Maalis 2022 12:33

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Viesti Kirjoittaja Zac4all »

Viikonloppuna homma kehittyi siten että @tikola löysi tämän käytetyn Delphin EGR:n hyllystään...
Ja vieläpä lupasi laittaa sen kiertoon ilman korvausta ;)

Pisteenä iin päälle vielä järjesti kyydin osalle, joten minun ei tarvinnut kuin olla vastassa sovitussa noutopaikassa :thumbup:
Jos tämä nyt auttaisi saamaan yhden Kugan taas toimimaan, niin pullakahvit kyllä sinne päin tarjoan...

Laitoin EGR:ään illalla bräkleeniä ja kiedoin sen tiukkaan muoviin (koska tuo haihtuu aika nopeasti).
Toivottavasti pääsen jo tänään myöhemmin illalla aloittamaan vaihto-operaatiota :)
tikola
Viestit: 333
Liittynyt: 17 Elo 2021 13:14

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Viesti Kirjoittaja tikola »

Zac4all kirjoitti: 10 Maalis 2025 11:22 Viikonloppuna homma kehittyi siten että @tikola löysi tämän käytetyn Delphin EGR:n hyllystään...
Ja vieläpä lupasi laittaa sen kiertoon ilman korvausta ;)

Pisteenä iin päälle vielä järjesti kyydin osalle, joten minun ei tarvinnut kuin olla vastassa sovitussa noutopaikassa :thumbup:
Jos tämä nyt auttaisi saamaan yhden Kugan taas toimimaan, niin pullakahvit kyllä sinne päin tarjoan...

Laitoin EGR:ään illalla bräkleeniä ja kiedoin sen tiukkaan muoviin (koska tuo haihtuu aika nopeasti).
Toivottavasti pääsen jo tänään myöhemmin illalla aloittamaan vaihto-operaatiota :)
No katsotaan mistä minä löydän osan omaani :D

Kyseinen osa oli purkuosa, jossa ei toimintatakuuta ole, mutta koska se on minulle lähinnä metalliromua, niin näin kannatti toimia. Sitäpaitsi kyllähän 2.0TDCi moottori kaikkine engine malfunctioineen on lähinnä uskon asia ja siksi kohtalotoveria kannattaa aina auttaa. Mutta kieltämättä osui tässä moni tähti kohdalleen
Vastaa Viestiin