Taunukseen???

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
pekkis
Viestit: 9
Liittynyt: 09 Marras 2005 18:53
Paikkakunta: s-linna

Taunukseen???

Viesti Kirjoittaja pekkis »

Kaipais tietoo miten sais vm.80 tanariin lisää potkuu halvalla??? auto on jääajo käytössä. et käykä 1.6 taunukseen 2.0l sierran kans?? ja millanen nokka ja kaasari pitäs siihen laittaa ja tuoks ne millä tavalla tehoo? ja onko pakosarjalla paljookaan merkitystä tossa? tietoo on itelläni aika vähän mutta lisää hommataan :D
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Re: Taunukseen???

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

pekkis kirjoitti:Kaipais tietoo miten sais vm.80 tanariin lisää potkuu halvalla??? auto on jääajo käytössä. et käykä 1.6 taunukseen 2.0l sierran kans?? ja millanen nokka ja kaasari pitäs siihen laittaa ja tuoks ne millä tavalla tehoo? ja onko pakosarjalla paljookaan merkitystä tossa? tietoo on itelläni aika vähän mutta lisää hommataan :D
Hieman epäselvä teksti, mutta jos meinasit laittaa 1600lohkon päälle 2000cc:n kannen niin ei se ainakaan tehoa tuo, pakosarja+putki ja kaasarit+kaikki muu tietysti vaikuttaa moottorin toimintaan ja tehoon.

hommaa stockkaturbon hilut siihen niin saat halvalla yli sataheppaa siitä :wink:

p.s. ohc:n virittämisestä saattaa löytyä aiempiakin keskusteluja aika paljon, joten kannattanee käyttää hakua.
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Kaks litranen OHC keulille sillä 1.6:sen kannella+peltisatsi+parempi nokka-akseli= hyvää kyytiä jäälle. :wink:
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

isompi kaasari,2-litrasen nokka ja peltisarja suoralla putkella päähän asti,jos kerran jäälle vaan mennään.
tai sitten vaan peltisarja ylösalaisin ja antaa ampua kaasut viistosti taivaalle.
ei sieltä mitään junia t...
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

janzamar kirjoitti:isompi kaasari,2-litrasen nokka ja peltisarja suoralla putkella päähän asti,jos kerran jäälle vaan mennään.
tai sitten vaan peltisarja ylösalaisin ja antaa ampua kaasut viistosti taivaalle.
Ja peltorit/bilsomit päähän, ei sitä mekkalaa kuuntele erkkikään edes pelto/jääautossa :shock: :D
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

eihän sitä siinä vauhdin hurmassa edes huomaa :lol:
ja tietysti kaikki ylimääräinen roina pois autosta..takapenkki,oviverhoilut ja liiat luukut ja ovet pellonreunaan tai varaosiksi myyntiin että saa bensarahaa ajella :)
ei sieltä mitään junia t...
pekkis
Viestit: 9
Liittynyt: 09 Marras 2005 18:53
Paikkakunta: s-linna

Viesti Kirjoittaja pekkis »

eli teistä ei kannattas laittaa kakslitrasen kantta?? ja millanen nokka siihen 1.6 kanteen kannattas laittaa??
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

pekkis kirjoitti:eli teistä ei kannattas laittaa kakslitrasen kantta?? ja millanen nokka siihen 1.6 kanteen kannattas laittaa??
No kaksilitraisen nokka siihen.
pekkis
Viestit: 9
Liittynyt: 09 Marras 2005 18:53
Paikkakunta: s-linna

Viesti Kirjoittaja pekkis »

jeps!! onkos tuo 2.0l kaasari sit sopiva siihen?? ja onks taunuksessa ja sierrassa samanlaiset kaasarit?? ja tartteeks imusarjaa vaihtaa??
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Samalla pulttien jaolla taitaa olla kaikki fordin 2-kurkkuset.

Kannattaa laittaa joku weberin dgv(tai dgav, dgr) 32/36 tai vastaava
Juuttuvakurkkuinen ja se sierran boksiohjattu on aika kädestä
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

no kaksi kurkkunen tarvii oman imusarjansa,ja yksikurkkusella oma.
sitten kaasarivalikoimasta niin ei oo väliä kunhan imusarja osuu yksiin.
tai tarpeeksi isoksi kun menee niin voi niitä ongelmia tulla,mutta itellä on ollu 2.8 kutosen kaasari 2-litran kutosessa ja ihan se siinäkin toimi.
eikä silläkään ole väliä onko kutosen vai oharin kaasari,saa sovitettua kyllä korotuspaloilla.
ei sieltä mitään junia t...
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Ainiijuu ku niitä 1.6 on ykskurkkusillaki :idea:
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

VesQ kirjoitti:Samalla pulttien jaolla taitaa olla kaikki fordin 2-kurkkuset.

Kannattaa laittaa joku weberin dgv(tai dgav, dgr) 32/36 tai vastaava
Juuttuvakurkkuinen ja se sierran boksiohjattu on aika kädestä
ei ole sama laippa jako kaikissa fordin kaks kurkkusissa.esim,tanarin kaasari ei käy tohon tietokone ohjatun sierran imusarjaan suoraan ja toisin päin..mut vanhat mekaaniset kakskurkkuset ovat vaihtokelpoisia keskenään.korkeintaan jos laittaa vanhaan sierran imusarjaan ns,rataskaasuttimen esim,granadasta niin joutuu hieman avartamaan imusarjasta imuaukkoa ettei jää hirveetä porrasta.
irc voicecoil
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

VesQ kirjoitti:Samalla pulttien jaolla taitaa olla kaikki fordin 2-kurkkuset.

Kannattaa laittaa joku weberin dgv(tai dgav, dgr) 32/36 tai vastaava
Juuttuvakurkkuinen ja se sierran boksiohjattu on aika kädestä
ei muuten oo...
ainakaan sierrassa... :idea:
kaks litrasissa on myös isommalla jaolla olevaa weeberiä
tai 1.6:ssa pienemmällä.. ihan miten vaan...
:lol:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
pekkis
Viestit: 9
Liittynyt: 09 Marras 2005 18:53
Paikkakunta: s-linna

Viesti Kirjoittaja pekkis »

kannattaaks siihen sit laittaa peltisarja, jos laittaa 2.0l kaasarin ja nokan?? ja onko mitään teho arvioo??
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

kannattaa.tulisko ehkä parikymmentä heppaa lisää jos oikein hyvin menee? 15 varmaan ainakin.
kumminkin jos on perus 1.6 yksikurkkusella lähtökohtana niin kyllä sen eron jo huomaa.
ei sieltä mitään junia t...
Vastaa Viestiin