F12 Taitaa olla nyt jaossa.Jeipii kirjoitti: ↑25 Joulu 2024 11:21 Sain päivitettyä SYNC3 ohjelmiston Wifin kautta. Käsittääkseni kartat eivät päivittyneet samalla. Nyt olen yrittänyt etsiä että saako ne kartat päivitettyä jostain erikseen. Kun menen Fordin sivustolle ja kirjaudun sisään ja painan "tarkista päivitykset" nappia niin tulee vaan viesti "Havaitsimme virheen. Yritä myöhemmin uudelleen."
Onko kellään käynyt samalla tavalla? Kartat näyttää olevan F9 mulla tällä hetkellä. Lieneekö uudempia edes olemassa?
Uusi Kuga mk3 2020
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Mistähän sen saisifocst kirjoitti: ↑25 Joulu 2024 12:33F12 Taitaa olla nyt jaossa.Jeipii kirjoitti: ↑25 Joulu 2024 11:21 Sain päivitettyä SYNC3 ohjelmiston Wifin kautta. Käsittääkseni kartat eivät päivittyneet samalla. Nyt olen yrittänyt etsiä että saako ne kartat päivitettyä jostain erikseen. Kun menen Fordin sivustolle ja kirjaudun sisään ja painan "tarkista päivitykset" nappia niin tulee vaan viesti "Havaitsimme virheen. Yritä myöhemmin uudelleen."
Onko kellään käynyt samalla tavalla? Kartat näyttää olevan F9 mulla tällä hetkellä. Lieneekö uudempia edes olemassa?

Niiden kotisivut ovat rikki. Mutta siellä on linkki sitten, mistä sen voi ladata, aika iso paketti, tyyliin joku 20 gb.
Mietin, voiko karttoja päivittää Wifin kautta? Olen yrittänyt sitä, mutten ole onnistunut.
Mietin, voiko karttoja päivittää Wifin kautta? Olen yrittänyt sitä, mutten ole onnistunut.
Samaa mietin itse, mutta taitaa olla niin että ei voi Sync3:een karttoja päivittää muuta kuin muistitikun avulla. En ainakaan löytänyt karttojen päivitysnappia syncistä kun eilen yritin sitä etsiä.
Kyllä nuo syncin ja karttojen päivitykset pystyy Wifin kautta tekemään.Pitää olla varmaankin aika hyvä yhteys silloin käytössä.Tein nuo päivitykset 10.6.2024 Wifin kautta kun auto oli pihassa(tapahtui illan ja yön aikana)Varmaankin tekee aika hitaasti nuo päivitykset.Meidän autossa on nyt tuo sync 3,ohjelmistoversio 3.4 ja sovellusydin 23188 ja navigointikartat F12(kartat taisi olla aiemmin F9).Kartoista taitaa olla jo F13 jollain käytössä.
Hämää todella paljon kun en löydä Syncin valikoista mitään nappia millä saisi noita karttoja päivitettyä. Sync 3.4. päivitys onnistui kyllä jokunen aika sitten wifin yli. Kartat on edelleen f9 versio. Ehkä ne ei just tällä hetkellä ole saatavilla Fordin palvelimelta ja siksi ei Syncissäkään ole nappia niiden päivitykseenhessuko kirjoitti: ↑26 Joulu 2024 11:07 Kyllä nuo syncin ja karttojen päivitykset pystyy Wifin kautta tekemään.Pitää olla varmaankin aika hyvä yhteys silloin käytössä.Tein nuo päivitykset 10.6.2024 Wifin kautta kun auto oli pihassa(tapahtui illan ja yön aikana)Varmaankin tekee aika hitaasti nuo päivitykset.Meidän autossa on nyt tuo sync 3,ohjelmistoversio 3.4 ja sovellusydin 23188 ja navigointikartat F12(kartat taisi olla aiemmin F9).Kartoista taitaa olla jo F13 jollain käytössä.
Voitko pistää kuvan vaikkapa mistä tuo päivitys tehtin? eli minkä valikon kautta tämä onnistuisi?hessuko kirjoitti: ↑26 Joulu 2024 11:07 Kyllä nuo syncin ja karttojen päivitykset pystyy Wifin kautta tekemään.Pitää olla varmaankin aika hyvä yhteys silloin käytössä.Tein nuo päivitykset 10.6.2024 Wifin kautta kun auto oli pihassa(tapahtui illan ja yön aikana)Varmaankin tekee aika hitaasti nuo päivitykset.Meidän autossa on nyt tuo sync 3,ohjelmistoversio 3.4 ja sovellusydin 23188 ja navigointikartat F12(kartat taisi olla aiemmin F9).Kartoista taitaa olla jo F13 jollain käytössä.
Muistaakseni se kysyi jossain vaiheessa päivitetäänkö kartat kun tein sieltä keskivalikosta tuota syncin päivitystä.Enpä enään muista tarkalleen mitenkä se ne kartat päivitti ja en ole sen jälkeen pitänyt tuota wifi yhtetyttä autossa päällä(yrittää muuten alkaa uudestaan heti tekemään ohjelmistopäivitystä).
Mulla on auto kotona koko ajan wifissä. Voihan se toki olla että tuo latailee niitä karttoja pikkuhiljaa ja sitten yhtäkkiä ne on vaan päivittynyt. Outoa kyllä kun itsekin muistelen että olisin nähnyt jotain tekstiä niiden päivittämiseen liittyen mutta nyt en löydä mitään mistään sieltä syncistä.hessuko kirjoitti: ↑26 Joulu 2024 17:32 Muistaakseni se kysyi jossain vaiheessa päivitetäänkö kartat kun tein sieltä keskivalikosta tuota syncin päivitystä.Enpä enään muista tarkalleen mitenkä se ne kartat päivitti ja en ole sen jälkeen pitänyt tuota wifi yhtetyttä autossa päällä(yrittää muuten alkaa uudestaan heti tekemään ohjelmistopäivitystä).
Nyt onnistui karttapäivitys. Piti mennä Fordin sivuille ja yrittää tarkistaa auton päivityksiä. Tämä epäonnistuu about 75% ajasta mulla. Päivitin sivua vaan uudelleen ja painoin "tarkista päivitykset". Lopulta sain päivityssivun näkyviin ja latasin kartat muistitikulle.
Päivittämisessä piti mennä yhteensä jotain 1,5 tuntia mutta se kesti melkein 3 tuntia. Nyt on F13 kartat autossa. Uusimman Syncin päivitys oli tehty jo aikaisemmin Wifin yli.
Nyt yritin ladata lokitiedostoa Fordin sivuille ja ei tullut mitään viestiä että kyseinen operaatio olisi onnistunut. Tuntuu vähän siltä että tuo Fordin palvelin on ihan surkea ja ei toimi aina. Jatkan yrittämistä lokitiedoston lähetyksen kanssa. Pyörittelee vain tuota symbolia tuossa ja tuo 12 kilotavun lokitiedoston lähettäminen kestää ikuisuuden..
Päivittämisessä piti mennä yhteensä jotain 1,5 tuntia mutta se kesti melkein 3 tuntia. Nyt on F13 kartat autossa. Uusimman Syncin päivitys oli tehty jo aikaisemmin Wifin yli.
Nyt yritin ladata lokitiedostoa Fordin sivuille ja ei tullut mitään viestiä että kyseinen operaatio olisi onnistunut. Tuntuu vähän siltä että tuo Fordin palvelin on ihan surkea ja ei toimi aina. Jatkan yrittämistä lokitiedoston lähetyksen kanssa. Pyörittelee vain tuota symbolia tuossa ja tuo 12 kilotavun lokitiedoston lähettäminen kestää ikuisuuden..
Sama ongelma oli itselläkin kun tehtiin pojan kanssa ne ensimmäiset päivitykset usb tikun kanssa.Silloin taisi olla aika yleinen ongelma että niitä lokitiedostoja ei meinannut millään saada lähetettyä takaisin fordille.Taisi mennä useampi kuukausi kun näkyi fordin sivulla että ne omat päivitykset olivat ajantasalla.(vaikka auto ilmoitti heti niiden olevan kunnossa).Päätin silloin että jos vaan wifin kautta saa nuo hommat tehtyä niin sen voi vielä tehdä uudestaankin(muistikun kanssa ei riitä into enää yritellä).
Taitaa olla niin että sillä ei ole väliä onko tuo karttapäivityksen lokitiedosto päätynyt Fordin palvelimille asti. Ilmeisesti siitä huolimatta saa ladattua aina uusimman karttapäivityksen halutessaan. Ehkä se on tärkeämpää että Fordin palvelimet tietää että autossa on uusin SYNC3-versio. Se meni perille wifin avulla suoritetun päivityksen kautta itsekseen eikä tarvinnut lokitiedostojen kanssa pelailla.hessuko kirjoitti: ↑28 Joulu 2024 11:47 Sama ongelma oli itselläkin kun tehtiin pojan kanssa ne ensimmäiset päivitykset usb tikun kanssa.Silloin taisi olla aika yleinen ongelma että niitä lokitiedostoja ei meinannut millään saada lähetettyä takaisin fordille.Taisi mennä useampi kuukausi kun näkyi fordin sivulla että ne omat päivitykset olivat ajantasalla.(vaikka auto ilmoitti heti niiden olevan kunnossa).Päätin silloin että jos vaan wifin kautta saa nuo hommat tehtyä niin sen voi vielä tehdä uudestaankin(muistikun kanssa ei riitä into enää yritellä).
Niinhän se taisi olla että se ongelma liittyi juurikin niiden karttojen jälkeiseen tiedostojen lähetykseen takaisin sinne fordille.En muista oliko siinä silloin wifin kautta mitään ongelmaa vai saiko sitä silloin edes tehtyä!Hyvä kun olet saanut F13 kartat ,taidanpa joskus kokeilla päivittää ne autoon.
Terve. Ollaan harkitsemassa käytettyä Kugaa. Ajattelin tulla täältä kyseleen kun täältä varmaan löytyy enempi tietäjiä.
Minkälaista kulutusta teillä on Kugalla ollut talvella vs kesällä? Mitenkä Kugan hypridi puoli toimii talvella?
Kävin koeajaan nyt Kugaa ja ulkona oli noin +1 aste. Hybridin akku näytti olevan tyhjä. Eco moodissa auto kulutti yllättävän vähän ja käytti aika paljon hybridi puolta vaikka akku oli tyhjä, 4.1 l/100km.
Kokeilin myös sport asetusta ja moottori hörähti heti käyntiin. Kulutuslulemat oli aika hirveät 16 l/100km. Tosin ajoin pikkuteitä 40-60 nopeuksilla ja suhteellisen lyhyen matkan.
Mahtaako Kugassa olla langaton Android auto vai pitää kytkeä piuhalla?
Minkälaista kulutusta teillä on Kugalla ollut talvella vs kesällä? Mitenkä Kugan hypridi puoli toimii talvella?
Kävin koeajaan nyt Kugaa ja ulkona oli noin +1 aste. Hybridin akku näytti olevan tyhjä. Eco moodissa auto kulutti yllättävän vähän ja käytti aika paljon hybridi puolta vaikka akku oli tyhjä, 4.1 l/100km.
Kokeilin myös sport asetusta ja moottori hörähti heti käyntiin. Kulutuslulemat oli aika hirveät 16 l/100km. Tosin ajoin pikkuteitä 40-60 nopeuksilla ja suhteellisen lyhyen matkan.
Mitä nyt itse olen reilun kuukauden PHEV Kugaa ajellut niin tyhjänä akkua käyttää ehkä noin 30% matkasta, riippuen toki tiestä. Parhaimmillaan mennyt puoletkin, heikoimmillaan ei mennyt kuin muutamia hassuja kilometrejä kun ajeli motaria. Toki kun näyttö näyttää sähköisiä kilometrejä, niin ne on täysin sähköisiä kilometrejä, ei hybridikilsoja.
Itse olen nyt tämän kuukauden aikana päässyt hyvin sähköllä lyhyen matkan töihin ja takaisin, reaalirangena ehkä noin hieman alle 30km. Tykkään laittaa rattia ja penkkiä kuumaksi ja lyhyttä ajoa (tosin en tiedä vaikuttaako sähköllä niin paljoa).
Ei ole langatonta Android autoa. Jos haluaa laittaa huomattavasti enemmän tuohta pöytään niin facelift mallissa on langaton. Adapterilla toki tämä onnistuu, mutta on sitten oma vermeensä USB-liittimessä. Mihin liittyen toki, eihän missään satu olemaan piilossa USB-liitintä johon tuon langattoman android auton adapterin voisi saada piiloon?
Itse olen nyt tämän kuukauden aikana päässyt hyvin sähköllä lyhyen matkan töihin ja takaisin, reaalirangena ehkä noin hieman alle 30km. Tykkään laittaa rattia ja penkkiä kuumaksi ja lyhyttä ajoa (tosin en tiedä vaikuttaako sähköllä niin paljoa).
Ei ole langatonta Android autoa. Jos haluaa laittaa huomattavasti enemmän tuohta pöytään niin facelift mallissa on langaton. Adapterilla toki tämä onnistuu, mutta on sitten oma vermeensä USB-liittimessä. Mihin liittyen toki, eihän missään satu olemaan piilossa USB-liitintä johon tuon langattoman android auton adapterin voisi saada piiloon?
Moi,Sameme kirjoitti: ↑28 Joulu 2024 22:46 Terve. Ollaan harkitsemassa käytettyä Kugaa. Ajattelin tulla täältä kyseleen kun täältä varmaan löytyy enempi tietäjiä.
Ajelen joskus pelkällä sport modella että moottori saa kunnolla lämmöt päälle. Tällöin auto kuluttaa about 5,5-6,5 litraa pidemmällä matkalla jos ajan about 80-90 km/h. Jos tuolla ajelee kaupungissa kulutus on varmaan suurempi. Meillä on ollut Kuga Phev vasta noin kuukauden niin kaikkea ei ole ehtinyt vielä testailemaan

Minulla PHEV malli näyttää 100 km/h nopeudella kulutusta helposti 8 litraa satasella. Mistä tuon olet lukeman katsonut, ajotietokoneesta?Jeipii kirjoitti: ↑29 Joulu 2024 09:49Moi,Sameme kirjoitti: ↑28 Joulu 2024 22:46 Terve. Ollaan harkitsemassa käytettyä Kugaa. Ajattelin tulla täältä kyseleen kun täältä varmaan löytyy enempi tietäjiä.
Ajelen joskus pelkällä sport modella että moottori saa kunnolla lämmöt päälle. Tällöin auto kuluttaa about 5,5-6,5 litraa pidemmällä matkalla jos ajan about 80-90 km/h. Jos tuolla ajelee kaupungissa kulutus on varmaan suurempi. Meillä on ollut Kuga Phev vasta noin kuukauden niin kaikkea ei ole ehtinyt vielä testailemaan![]()
Kai se hetkellinen kulutus voi olla korkea, mutta aina välillä mennään sähköllä vaikka akku olisikin tyhjä. Mutta jos ajotietokone oikeasti näyttää 8l kulutusta pitemmälle matkalle, niin kuulostaa melko korkealta.
Mulla 2200km keskikulutus näin talvella 4.5l.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford focus st225 2006
Moottoritie nopeuksissa kuluttaa kyllä ihan reippaasti varsinkin kesänopeuksilla menee 130km/h motarivauhdilla helposti tuo 8l/100km.. 110km/h vauhdilla jo putoaa huomattavasti kulutus ja normaali 90km/h vauhdilla pääsee helposti siihen 6l/100km tai allekin.
Tuossa kun semmoista huonosti hoidettua maantietä jolla oli jonkin verran sohjoa niin eipä se siinäkään alle 7l/100:lle mennyt..
Ajotietokoneesta juu. Kyllä tuo 80-90 km/h (välillä 60 km/h) nopeudessa menee kuuden litran paikkeilla. Kulutus kasvaa kyllä reilusti jos nopeus kasvaa 100 km/h tai siitä yli. 120 km/h nopeuksia en ole edes ajanut.Ernest kirjoitti: ↑29 Joulu 2024 22:53Minulla PHEV malli näyttää 100 km/h nopeudella kulutusta helposti 8 litraa satasella. Mistä tuon olet lukeman katsonut, ajotietokoneesta?Jeipii kirjoitti: ↑29 Joulu 2024 09:49
Moi,
Ajelen joskus pelkällä sport modella että moottori saa kunnolla lämmöt päälle. Tällöin auto kuluttaa about 5,5-6,5 litraa pidemmällä matkalla jos ajan about 80-90 km/h. Jos tuolla ajelee kaupungissa kulutus on varmaan suurempi. Meillä on ollut Kuga Phev vasta noin kuukauden niin kaikkea ei ole ehtinyt vielä testailemaan![]()
Kuinka usein olette joutuneet vaihtamaan paristoa avaimeen? Tässä nyt tälle syksylle toistamiseen meni uusi patteri, jotenkin olen tottunut siihen että näitä tarvii vaihtaa ehkä kerran vuodessa.
Mulla meni vasta vaihdettu paristo tyhjäksi tosi nopeasti eli jossain parissa viikossa. Se oli vanha eli oli lojunut paketissa kaapissa pitkään. Nyt uusi on kestänyt paremmin mutta jotenkin sellainen tutina että joutuu varmaan useampaan kertaan vaihtamaan vuoden aikana.
Mietinnässä auton vaihto farmarista katumaasturin ja samalla dieselistä luopuminen. Nykyinen neliveto farmari diesel kuluttaa seka ajossa n6l/100km .siinä mielessä varmaan aika samaan pääsisi kuga hev awd:llä
Iskin silmäni tuollaiseen kuga hev awd ja mitä olen lukenut vaikuttaa oikein hyvältä . Olen katsellut paria tuollaista 2021 vuoden titanium x varuste paketilla olevaa . Ajattelin alustavaa tarjousta kysellä ja todennäköisesti perjantaina tai lauantaina käydä katsomassa .
Haluaisin tietää mahtuuko kaksi Labradorin noutajaa kugan konttiin kohtuudella ?
Onko teillä ollut neliveto hevissä millaisia kulutus lukemia talvella ?
tulevaisuutta ajatellen paljonkohan tuo 1.1kwh hybridi akku maksaa vaihdattaa mikäli menee huonoksi ?
Iskin silmäni tuollaiseen kuga hev awd ja mitä olen lukenut vaikuttaa oikein hyvältä . Olen katsellut paria tuollaista 2021 vuoden titanium x varuste paketilla olevaa . Ajattelin alustavaa tarjousta kysellä ja todennäköisesti perjantaina tai lauantaina käydä katsomassa .
Haluaisin tietää mahtuuko kaksi Labradorin noutajaa kugan konttiin kohtuudella ?
Onko teillä ollut neliveto hevissä millaisia kulutus lukemia talvella ?
tulevaisuutta ajatellen paljonkohan tuo 1.1kwh hybridi akku maksaa vaihdattaa mikäli menee huonoksi ?
Viimeksi muokannut Mörri, 02 Tammi 2025 08:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla yksi avain oli sellainen, että kesti varmaan reilun vuoden patteri (alkuperäinen). Sitten alkoi valittamaan matalaa jännitettä, vaihdoin patterin. Kesti muutaman viikon ja valitti uudestaan, Vaihdoin, kesti alle viikon, Jne.. Lopulta avain meni vaihtoon, paristoissa oli kyllä jännite ihan ok, joku siinä avaimessa hajosi.