Ranger vm 2013, kytkimen ilmaus
Ranger vm 2013, kytkimen ilmaus
Hei,
Kytkinsylinteri vaihdettu ja tuntuu, että kytkin toimii välissä ja välissä ei. Onko joku tehnyt kytkimen ilmauksen ja jos on niin miten?
Kytkinsylinteri vaihdettu ja tuntuu, että kytkin toimii välissä ja välissä ei. Onko joku tehnyt kytkimen ilmauksen ja jos on niin miten?
Re: Ranger vm 2013, kytkimen ilmaus
Onko ongelma se, että välillä kytkin ei irrota?
Re: Ranger vm 2013, kytkimen ilmaus
Ihan täysin en (rangerista ei kokemusta itsellä) tapausta tunne, mutta yks ihan ääliö varma keino ilmaukseen on hommata paineilmalla toimiva imuvaihtaja. Pääsylinterinsäiliöstä korkki auki, nestettä täyteen ja työsylinterin nipasta vaan imua ja uutta nestettä säiliöön.
Voi sen kytkimen toki ilmata kahden asentajan voiminkin, mut polkijalla/apulaisella pitää olla sitte Muhammad Alin jalkatyö ja terävyys että onnistuu

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Ranger vm 2013, kytkimen ilmaus
Itse kun vaihdan jarru- ja kykänesteen perinteisesti pumppaamalla nipan läpi, niin kytkimen joutuu joka polkaisun jälkeen nostamaan itse ylös. Sitten kun neste on vaihtunut ja nippa on kiinni, ei ole kertaakaan ollut ongelmia, joten en osaa avittaa ongelmassasi.
Ettei olisi uusi syltty rikki? Hydraulisessa systeemissä oleva ilmahan puristuu kasaan ja vie systeemistä "tehon". Vaihtuiko pää- vai työsylinteri?
Ettei olisi uusi syltty rikki? Hydraulisessa systeemissä oleva ilmahan puristuu kasaan ja vie systeemistä "tehon". Vaihtuiko pää- vai työsylinteri?
Re: Ranger vm 2013, kytkimen ilmaus
duckworth kirjoitti: ↑15 Joulu 2024 12:01Ihan täysin en (rangerista ei kokemusta itsellä) tapausta tunne, mutta yks ihan ääliö varma keino ilmaukseen on hommata paineilmalla toimiva imuvaihtaja. Pääsylinterinsäiliöstä korkki auki, nestettä täyteen ja työsylinterin nipasta vaan imua ja uutta nestettä säiliöön.
Voi sen kytkimen toki ilmata kahden asentajan voiminkin, mut polkijalla/apulaisella pitää olla sitte Muhammad Alin jalkatyö ja terävyys että onnistuu![]()
Suoritin ilmauksen ilmaustyökalulla, mutta epäilen ilmauksen epäonnistuneen:
1. Jarru-/kytkinnestesäiliön korkki auki ja säiliön täyttö
2. Työsylinterin nippaan letku kiinni ja imu päälle, jonka jälkeen avasin ilmaventtiilin.
3. Annoin vanhan nesteen tulla muutaman minuutin ajan pois, jonka jälkeen suljin ilmaventtiilin.
4. Tämän jälkeen poljin jäi vielä pohjaan, mutta pumppaamisella sain kytkimen jäykäksi ja vaikutti toimivan normaalisti.
Onkohan tekniikka väärä?

Re: Ranger vm 2013, kytkimen ilmaus
Pääsylinteri on vaihdettu uuteen.riikomi kirjoitti: ↑15 Joulu 2024 19:29 Itse kun vaihdan jarru- ja kykänesteen perinteisesti pumppaamalla nipan läpi, niin kytkimen joutuu joka polkaisun jälkeen nostamaan itse ylös. Sitten kun neste on vaihtunut ja nippa on kiinni, ei ole kertaakaan ollut ongelmia, joten en osaa avittaa ongelmassasi.
Ettei olisi uusi syltty rikki? Hydraulisessa systeemissä oleva ilmahan puristuu kasaan ja vie systeemistä "tehon". Vaihtuiko pää- vai työsylinteri?
Re: Ranger vm 2013, kytkimen ilmaus
Ihan oikealta tekniikalta vaikuttaa, pääsylinterin säiliötä kun ei vaan päästä tyhjäksi, niin tuolla konstein pitäisi ilmat pois tulla. Ehkä kannattaa kuitenkin ilmata vielä kertaalleen, mikäli vika tuli vastan poljin-/pääsylinterin vaihdon jälkeen?mikaetm kirjoitti: ↑15 Joulu 2024 19:49duckworth kirjoitti: ↑15 Joulu 2024 12:01
Ihan täysin en (rangerista ei kokemusta itsellä) tapausta tunne, mutta yks ihan ääliö varma keino ilmaukseen on hommata paineilmalla toimiva imuvaihtaja. Pääsylinterinsäiliöstä korkki auki, nestettä täyteen ja työsylinterin nipasta vaan imua ja uutta nestettä säiliöön.
Voi sen kytkimen toki ilmata kahden asentajan voiminkin, mut polkijalla/apulaisella pitää olla sitte Muhammad Alin jalkatyö ja terävyys että onnistuu![]()
Suoritin ilmauksen ilmaustyökalulla, mutta epäilen ilmauksen epäonnistuneen:
1. Jarru-/kytkinnestesäiliön korkki auki ja säiliön täyttö
2. Työsylinterin nippaan letku kiinni ja imu päälle, jonka jälkeen avasin ilmaventtiilin.
3. Annoin vanhan nesteen tulla muutaman minuutin ajan pois, jonka jälkeen suljin ilmaventtiilin.
4. Tämän jälkeen poljin jäi vielä pohjaan, mutta pumppaamisella sain kytkimen jäykäksi ja vaikutti toimivan normaalisti.
Onkohan tekniikka väärä?![]()
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER